Pop!
Pop!
Pop!
Bunyi mercun bawang yang bising itu membuat Rayden terbangun dari tidurnya.
"Argghh bising la!" Rayden menutup kedua telinganya menggunakan bantal, bising sangat ea.
POP! POP! POP!
Makin lama makin kuat bunyi mercun tu, Rayden bangun dan menuju ke arah pintu utama dengan muka garang, tapi hensem la hehe.
"Oi! Makcik Amy kau buat apa ha bising tau tak?" Kata Rayden dengan suara serak basah nya itu, baru bangun tidur biasa.
"Awak panggil saya makcik???" Amylia mendongak kepalanya untuk melihat Rayden dengan muka garang
Pantas Rayden menundukkan sedikit badannya kebawah kasi sama tinggi dengan Amylia.
"Kenapa pandang aku macam tu?hmm?" Tanya Rayden dengan suara serak basah nya itu, Amylia Langsung mengundurkan sedikit dirinya.
"Dah lah saya malas nak layan awak" Kata Amylia dan menghadiahkan Jelingan tajam untuk Rayden,
BOM!!
Bunyi bom yang kuat di dalam rumah mereka lalu rumahnya terbakar habis
Amylia dengan tekun menonton
Drama korea itu sambil makan
Lollipop yang berada di mulutnya
Tiba-Tiba...Rayden langsung mengambil lollipop dari tangan Amylia, dengan tenang dia memasukkan lollipop itu kedalam mulutnya, Ternganga mulut Amylia.
"Apa awak buat ni!! Bagilah balik!" Marah Amylia sambil menatap mata Rayden dengan Tajam.
"Kalau tak nak?" Usik Rayden dan dia menjilat lollipop itu di depan Amylia, untuk membuat kan Amylia Marah.
"Bagi lah!" Muka Amylia kini merah padam, Marah sangat agaknya.
Saat mereka berlari berkejar-kejaranuntuk mendapatkan lollipop,
Rayden menolehkan badan nya kebelakang untuk melihat sosok
Tubuh yang kecil itu,Amylia.BUK!!
Amylia terjatuh di atas tubuh sasa
Rayden, Dua duanya terkedu dan saling menatap mata, eye contact.Langsung C Amylia ingin bangun
Namun Rayden menarik tubuh kecil
Amylia jatuh ke atas tubuh sasa nya,
Dia suka apabila melihat Wajah
Amylia saat merah seperti tomato."Awak buat apa ni! Lepas lah saya nak bangun!" Marah Amylia sambil mencuba untuk menepis lengan Rayden.
"Kau nak lollipop kau balik?" Laju Amylia menganggukkan kepala nya.
"Boleh, tapi kiss pipi aku dulu." Kata Rayden dengan menunjukkan jarinya
Di pipi."Tak nak lah, awak busuk dari pagi tadi tak mandi" Amylia langsung bangun dan pergi ke dapur untuk mengambil air.
BUM!
Tubuh kecil Amylia di tolak ke
Dinding."Cepat la." Rayden menekup satu tangannya ke dinding satu lagi mengarahkan jarinya ke pipi.
"Apa?" Kata Amylia dia ingin pergi tapi satu lagi tangan menekup di dinding.
"Aku dah mandi, Tak nak kiss??"
"Tak." Pantas Rayden tayang muka kesian kepada Amylia,berharap c Amylia luluh.
"Ala...boleh..lah.." rayu rayden meleret.
Cup!
Terbeliak luas biji mata Rayden
Apabila Amylia mencium pipinya,
Merah terus muka, pantas Rayden menarik tangannya yang dari tadi
Menekup di dinding.
"Hidung awak berdarah kenapa?" Tanya Amylia, Pelik.