KÜÇÜK PRENS

18.4K 412 89
                                    

ARKADAŞLAR KİTAP ALINTIDIR KENDİM YAZMADIM YANLIŞ ANLAŞILMA OLUP BENİM YAZDIĞIM SANILMASIN İYİ OKULAMAR :)


Tam altı yaşındayken, insan eli değmemiş ormanları anlatan Yaşanmış Öyküler adlı bir kitapta, müthiş bir resim görmüştüm. Avını yutan bir boa yılanını gösteriyordu. Resmi aslına bakarak yukarıya çizdim. Kitapta şöyle diyordu: "Boa yılanları avlarını bütün olarak, çiğnemeden yutarlar. Sonra da, yerlerinden kıpırdayamazlar ve altı ay süren sindirim boyunca uyurlar." Bunları okuyunca, balta girmemiş ormanlardaki serüvenlere üzerine uzun uzun düşündüm. Sonra da, elime bir boya kalemi alıp ilk resmimi çizmeyi başardım. İşte, 1 numaralı resmim şöyleydi (yukarıda)

Sanat şaheserimi büyüklere gösterip, resimden korkup korkmadıklarını sordum." Sapmadan kim korkar?" demesinler mi!?
Ama, bu bir şapka resmi değil ki. Bir fili sindirmeye çalışan boa yılanı çizmiştim ben. Bu kez, büyükler de anlayabilsin diye, boa yılanının içini çizdim. Büyüklere her şeyi açıklamak gerekir zaten. 2 numaralı resmim de şöyle oldu:(yukarıda)
Bunun üzerine, büyükler, boa yılanının içini dışını çizmeyi bırakıp kendimi coğrafya, tarih, aritemtik ve dilbilgisi vermemi gutlediler öğütlediler. İste böylece,resim alanında isim yapma şansını daha altı yaşındayken geri çevirmiş oldum. 1 ve 2 numaralı resimlerimin başarısızlığı da cesaretimi kırmıştı doğrusu. Büyükler hiçbir şeyi asla kendi başlarına anlayamıyorlar; onlara her şeyi açıklayıp durmaksa, çocuklar için gerçekten çok yorucu...
Bende kendime başka bir meslek seçip, pilot oldum. Dünyanın her yerine uçtum sayılır. Doğrusu coğrafya da çok  işime yaradı sayılır. İlk bakışta Çin'i Arizona'dan ayırabilirim. Gece karanlığında yolunuzu şaşırmışsanız, coğrafya işinize çok yarar. İşte bu sayede, hayatım boyunca birçok ciddi insanla birçok ilişkim oldu. Yetişkinlerin arasında çok zaman geçirdim. Onları çok yakından tanıdım. Yine de, haklarındaki fikrim pek değişmedi. Biraz aklı başında görünen bir büyüğe rastladığımda yanımdan hiç ayırmadığı 1 numaralı resmi gösterip deneyimi yapıveriyordum. Göründüğü kadar akıllı bir insan mıydı, bakalım. Ama aldığım yanıt hep aynı oluyordu. "Şapka." O zaman, ben de, ne boa yılanlarından ne el değmemiş ormanlardan ne de yıldızlardan bahsediyordum. Hemen kendisiyle aynı telden çalmaya başlayıp, briçten, golften, siyasetten ve kravatlardan söz açıyordum. Tabii, büyüğümüz de, kendisi gibi aklı başında birini tanımış olduğuna pek seviniyordu o zaman...
Arkadaşlar 3 beğeniyle 2. Bölüm geliyor 😉😉 umarım beğenirsiniz ...

KÜÇÜK PRENSHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin