"Anne! Şuna bak!"
Balca heyecanla bana sesleniyordu, ona döndüğümde parmağı ile bir kedi yavrusunu işaret ediyordu.
"Ne kadar tatlı, ama şuan gitmeliyiz kızım. Sonra tekrar onu sevmeye geliriz."
"Ama anne ya kedicik açsa?"
"Sanmıyorum, buradaki hayvansever kişiler ona yardım ediyordur mutlaka."
"Ya üşüyorsa?"
"Balca lütfen, gidiyoruz."
"Peki.."
Aslında kediyi bende biraz sevmek isterdim, fakat Seda hanım bana çok kızardı.
Seda hanım evini temizlediğim kişi, eşim vefat ettiği için maalesef bir işte çalışmam gerekiyor, aksi takdirde
Balca'yı sağlıklı büyütemem..Seda hanımı çok da kötülemeye hakkım yok aslında, zamanında bana tek yardım eden oydu. Kızım doğduğunda ziyarete gelen tek kişi Seda hanımdı.
Herneyse.
Sonunda varmıştık, kapıyı bir kaç kere tıklattım ve kıyafetlerimi düzelttim, Seda hanım ayrıca titiz ve disiplinlidir.
"Anne."
"Efendim balım?"
Tam Balca konuşacakken kapı açıldı. Bizi karşılayan ise Ahsen'di.
"Günaydın abla."
"Günaydın Ahsen."
Ahsen adı gibi gerçekten güzel bir kadındı, keşke böyle bir iş yapmak zorunda olmasaydı. Ne yazık ki yapacak bir şey yok.
İçeri geçip hemencecik işimin başına geçtim. Balca ise usluca oturuyordu.
"Ahsen"
"Efendim abla?"
"Ev niye bu kadar sessiz?"
"Seda hanım yokta ondandır, bir akrabasını mı ne ziyarete gidicekmiş."
"Hmm, anladım."
*Tüm yapılcaklar bittikten sonra*
"Ohh.. Sonunda herşey bitti!"
"Hadi Ahsen hoşçakal, ben artık eve gideyim."
"Tamam abla, hoşçakal."
Balca'yı da alıp evimize doğru yola koyuldum.
Yolda yürürken aklıma unuttuğum bir şey geldi.
"Balca, en son ne diyordun kızım?"
"Eve giderken şeker alıp alamayacağımızı soracaktım."
"Tabii! Bakkal amcadan alabilirim."
"Yaşasınn!"
Bakkala çok az bir yolumuz kalmıştı. Sonra telefonum çalmaya başladı.
(Bu arada bildiğimiz cep telefonu değil tuşlu telefon. Maddi imkanları pek yok nede olsa.)
Arayan kişi ev sahibimizdi, yoksa yine kira mı yükseldi.. Artık zamlara dayanamıyorum, her ay zam olmaz ama!
Telefonun tuşuna basarak açtım.
"Alo?"
"Alo!"
Bu ses ev sahibimizinkine hiç ama hiç benzemiyordu, bir yanlışlık mı var acaba?
"Seni gidi aptal karı! Yine kirayı ödeme mişsin!"
Ne? Daha 2 gün önce kendi ellerine vermiştim parayı, bu doğru değil!