“ Hi awak. Saya Song Minji, murid baru dari Busan.”
Perkenalan antara dua insan yang berlainan jantina menyebabkan lahirnya perasaan cinta tanpa diduga.
“ Sayang. Percayalah, hanya you yang ada dalam hati I. Sumpah, I tak tahu siapa yang kirim hadiah ni semua.”
Namun, perasaan cinta yang hadir itu terpaksa disemat di dalam hati dek kerana ingin menghormati hubungan sang jejaka itu.
“ Aku rasa, aku nak confess dekat dia.”
Terlajak perahu boleh diundur, terlajak kata buruk padahnya. Itulah yang terjadi kepada Song Minji setelah dia meluahkan perasaannya kepada jejaka yang telah mencuri hatinya. Hari demi hari, pasti dirinya akan dibuli oleh peminat jejaka tersebut.
“ Kau cerminlah diri tu sikit. Berkaca mata tebal, berambut kerinting, tidak tahu bergaya. Ada hati nak dekat lelaki macam dia. In your dream. Hahaha.”
Di kala dirinya sudah berputus asa untuk menagih perhatian daripada jejaka tersebut, muncul kekasih lama yang menginginkannya kembali.
“ Awak, saya nak hubungan kita kembali seperti dulu.”
Dalam melayani dilema yang membelengu diri, jejaka tersebut mula menunjukkan perubahan terhadap layanannya kepada si gadis.
“ Makanlah. Aku terbeli lebih tadi. Daripada buang, baik aku bagi kau. ”
Semakin hari, hubungannya bersama jejaka tersebut semakin akrab. Namun, ada satu rahsia yang dia sembunyikan daripada pengetahuan jejaka tersebut.
“ Tolong, jangan bagitau dia. Aku takut dia pergi. Aku taknak kehilangan dia lagi.”
Dapatkah dia memiliki sekeping hati milik jejaka tersebut? Apakah rahsia yang disembunyikan oleh sang gadis?
Stay tuned!
YOU ARE READING
[SU] Secret Admirer | JJK
Fanfic" Cinta tak semestinya dimiliki. Kadang ia memerlukan pengorbanan." Start: 1st May 2024 End: