Kära Elever det ska börja en ny tjej i vår klass. Ella heter hon välkommen fram Ella. jag reser mig upp och gå fram till fröken lina.jag känner någon som tar fram sitt ben framför mina, jag ramlar rakt i linas famn. Neeeej! tänker jag när jag ramlar mot lina. Ta det försiktigt sa lina , jag hör hur alla skrattar åt mig, jag ställer mig upp med gråten i halsen TYSTA!! skriker lina, kan du berätta lite om dig själv Ella? Okej svarar ja och sväller, jag tar ett djupt andetag innan jag börjar Hej jag heter Ella och jag är 16 år. Hej Ella svarar klassen, jag ser hur tjejerna viskar något och tittar på mig. Ella du kan du sätta dig där bredvid Victor och där kommer din plats att vara. okej svarar jag. Oj vad tiden rinner iväg ni kan ta rast så ses vi sen på svenskan. sa Lina.
Jag sätter mig på en bänk utanför klassrummet, jag ser ett gäng gå i mot mig de ställer sig framför mig och säger Flytta på dig där kan du inte sitta. Jag bara tittar på dom och säger varför kan jag inte sitta här?Jag ser att de börjar bli arga. En av dem höjer rösten och säger för det våra bänk så flytta på dig! Ni får också plats här säger jag och hoppar ut till kanten. De sätter sig ner bredvid och börjar viska. Jag känner att de kommer närmare och närmare mig, jag ramlar av bänken och landar på golvet jag hör hur de skrattar jag reser mig upp och går där i från.
Jag låser in mig på toaletten, det är alldeles mörkt jag sätter mig ner på golvet in till vägen jag känner hur tårarna rinner ner från kinden. efter en stund reser jag mig upp och tänder lampan. jag ställer mig framför spegeln, jag torkar bort tårarna och och tar ett djupt andetag innan jag öppnar dörren och gå ut...