ENSAM!

21 0 0
                                    

jag sätter mig ner på stolen utanför biblioteket. jag märker att det kommer någon närmare och närmare mig, jag tittar upp och möter en kvinnas blick . jag blir lite rädd för hon bara står där och kollar på mig. men till slut säger hon hur mår du ? jag bara stirrar på henne tills jag säger vem är du ?Åå förlåt mig jag heter Anneli och jag är kurator på denna skola. men är allt bra frågar hon igen, mina tankar bara flyger i väg ska jag berätta hur det är eller inte?? hon står fortfarande och tittar på mig jag sväljer klumpen i halsen och säger ja jag mår bra. va bra att du mår bra men du ser lite ledsen ut.

ja... jag skulle precis berätta men då ser jag dom står bakom Anneli och blänger argt på mig en av dem knyt näven. är det nått bakom mig frågar Anneli hon vänder sig om snabbt så ändrar de sig och ser glada ut och ler mot Anneli JA! allt är bra säger jag och går snabbt där i från, jag ser att klassrummet är öppet jag går in och sätter mig på min plats bredvid Victor.

Lina kommer in klassrummet och säger idag ska vi jobba med läsförståelse. Ta fram era böcker.
Lina kommer fram till mig här är din bok du kan börja på sidan 7.
Jag slår upp bocken jag tar min penna och börjar läsa
Jag känner hur små bitar suddgummi kastas mot mig, från alla håll.
Jag jag försätter att läsa men dem slutar inte att kasta på mig när jag tittar fram mot lina så sitter hon vid dator och ser inget.
Jag reser mig upp går ut jag stänger dörren försiktigt.
Jag går mot toaletterna men då möter jag Anneli

Neeeej tänker jag medan jag försöker undvika henne.
Hej Ella hör jag Anneli säga jag vänder mig om och säger hej...
Jag var på väg att hämta dig Ella.
Varför var du det ?
Jo för jag vill prata med dig.
Men jag vill inte prata med dig slängde jag ur mig snabbt utan att tänka mig för.
Jag ser hur Anneli tittar konstigt på och säger okej, du behöver inte prata med mig för stunden men jag skulle gärna vilja prata med dig, jag finns här hela dagen om du känner för prata med mig så kan vi prata Ella
Okej... svara jag lite tyst och försiktig och vänder mig om och går in i klassrummet igen och sätter mig på min stol.
Jag känner hur de börjar kasta igen .
Men jag börjar skriva svaren på frågorna och göra vidare en till.

OJ vad tiden går nu är det dags för er att ta rast. Jag Ser hur Lina kollar på mig och säger Ella du stannar.
Jag ser hur alla kollar på mig och små skattar åt mig medans de går ut.
Lina kommer fram till mig och säger man siter inte och tar söder sitt suddgummi som man får från skolan du måste städa upp alla dessa suddgummin nu genast
Men men det var inte jag fick jag ur mig.

Men vem var det då sa lina.
De kastade på mig hela tiden.
Sluta nu Ella jag ska hämta så du kan städa efter dig.
Jag suckar djupt medans lina går i väg och hämtar en sopborste.
Hon kommer tillbaka och ger mig den jag börjar sopa upp allt och slänger det i soptunnan. Jag ger lina sop borsten och går ut. jag märker hur alla kollar på mig..

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Apr 03, 2016 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Varför?Where stories live. Discover now