(или Трима травмирани приятели си говорят за самолети и стрелят нацисти.)
Привет!
Ехаа, какъв throwback само, беше време да върна и този проект. Надявам се, че с тази редакция ще бъде в най-добрия си вид.
"Асове" вече е на почти 7 години и смятам, че е КРАЙНО ВРЕМЕ да има хубав завършен вариант. Единственият завършен е от 2018-та. Не знам колко от вас го помнят, но може би е за добро. Израснала съм с тези герои, смея да твърдя, че и те са израснали с мен и заслужават историята им да съществува някъде в пространството.Главното вдъхновение за историята бяха песента "Aces in Exile" на Sabaton, която ме подтикна да проуча темата, заедно с романа "На Западния фронт нищо ново" на Ерих Мария Ремарк. Някои от героите в "Асове" са базирани на Ремарковите герои, с определени промени, разбира се. Към творбите, оказали влияние на тази, може да прибавим и филма "Tmavomodrý svět"/"Dark Blue World" на режисьора Ян Сверак, който силно препоръчвам, особено ако темата ви вълнува. (А там има и романтичен сюжет, ако това е вашето нещо, тук няма да го намерите.)
Историята е планирана като новела/повест, но наистина не знам каква ще излезе дължината ѝ. Също така съм студентка и пиша, когато имам свободно време, така че изобщо не гарантирам редовни ъпдейти. Но поне имам мотивацията за я завърша.
ИСТОРИЧЕСКИ КОНТЕКСТ
Историята се развива през 1940 г. край Лондон, по време на Битката за Британия, където Нацистка Германия опитва да завземе Англия по въздух.
Известно е, че по онова време в редиците на КВВС са служили много чуждестранни пилоти от държави като Чехословакия, Полша и колониите на Британската империя, откъдето са и нашите главни герои.
Ескадрилите в историята са фиктивни, но в същото време са споменати реални исторически личности. Не пиша алтернативна история, събитията са действителни, базирани на исторически факти. Ще срещнете и названия на самолетни модели, както и термини, използвани в авиацията. Ще има бележки под линия, когато е нужно. Старая се да избягвам фактологични грешки, но моля да ми простите, ако някоя случайно ми е убягнала.
ИСТОРИЯТА СЪДЪРЖА
• описания на военни действия, бомбардировки, въздушни боеве, насилие
• описания на расова и етническа дискриминация
• дискусии на теми като емоционално насилие, самоубийство, пост-травматичен стрес
• употреба на субстанции като алкохол и цигари
Ако не се чувствате комфортно с тези неща, чувствайте се свободни да подминете.
СПЕЧЕЛЕНИ НАГРАДИ
• Победител в конкурса The Glass Awards 2018
• Първо място в жанр "Историческа фикция" в конкурса Нощно небе 2019/2020
• Второ място в жанр "Историческа фикция" в конкурса Amazon Jungle 2020/2021
⚠️ Забранено е всякакво копиране, разпространяване и превеждане на историята или части от нея без мое разрешение!
Приятно четене и лек полет!
♠
19.11.24
YOU ARE READING
Асове
Historical FictionВтората световна война е в разгара си. Докато бомбите падат, чуждестранни летци пазят небето над Лондон. Всеки иска нещо от войната, но и всеки трябва да се сблъска с нея по своему. #bulgarian #bulgarianlanguage