Griffendor eller Slytherin

6 0 0
                                    

Vi var alle sammen kommet ud af toget og stod foran den store port, ind til Hogwarts. Harry fortalte "Det er fire huse her på Hogwarts, Griffendor som vi er på, Slytherin hvor Draco Malfoy hører til, Ravenclaw og Hufflepuff". Jeg spurgte "Hvem er Draco Malfoy?" "Han er såmen bare den aller værste på hele skolen, han og hans bandte er de værste. Han har hvidt kort hår og du kommer sikkert snart til at møde ham".

Vi gik op i storsalen, hvor jeg nu skulle finde ud af hvor jeg skulle bo.

Det mærkelige var bare, at jeg var den eneste nye elev på skolen. Jeg satte mig ved mit eget bord, intil jeg vidste hvor jeg måtte side.

Dumbledor rejste sig fra sin stol og gik hen foran alle på skolen "Det er et meget særligt år, for vi skulle først få nye elever næste år. Men vi har fundet y/n Mosselride, hun skulle være startet for tre år siden, men vidste ikke at magi eksisterede. Så hun starter først nu". Han hentede fordelingshatten og bad mig komme op til ham. Jeg blev sat på en stol og fik hatten på mit hoved. "Det er en svær en" Sagde hatten, jeg blev lidt forskrækket. Jeg tænkte ved mig selv "Ikke Slytherin, ikke Slytherin"."Ikke Slytherin" Sagde hatten. Og så sagde den "Griffendor"

Alle fra Griffendor rejste sig og jublede, og jeg skyndte mig ned til dem.

Da jeg satte mig ved borden var jeg rrigtig glad men, mit ar begyndte at gøre ondt. Jeg opdagede at Harry også tog sig til sit ar. Det var lidt mærkeligt, men det stoppede igen lidt efter.

Jeg opdagede at Dumbledor så på bade mig og Harry, som om han havde set at vi begge to, tog os til vores ar. Men jeg tænkte ikke mere over det.

Livet på HogwartsWhere stories live. Discover now