„... Co jest bliskie memu charakterowi muzycznemu? Miłość, miłość i miłość. Trzeba bronić swej miłości, walczyć o nią. Nawet jeśli miłość skazana jest na porażkę, człowiek obowiązany jest bić się o nią do ostatniego tchu." - Piotr Czajkowski
***
The New York Times
MARIA LEBEDEVA – KIM JEST 9-LETNIA BALETNICA?
Maria Lebedeva to młoda, rosyjskiego pochodzenia baletnica. Swoim talentem wywołała duże kontrowersje, gdyż kilka dni temu została przyjęta do Baletu Bolszoj, czyli słynnego zespołu baletu klasycznego, którego siedzibą jest Teatr Bolszoj w Moskwie. Jak się okazuje, jest to najmłodsza dotąd członkini wspomnianej grupy. Zdaniem wielu ekspertów, trenerów oraz innych, starszych baletnic, odkryto w tej dziewczynce niesamowity talent. Wielu z nich ośmiela się stwierdzić, że umiejętności dziecka są nawet okazalsze od zdolności większości doświadczonych tancerzy [...]
BBC NEWS
prezenter: Kolejne sukcesy 10-letniej Marii Lebedevy, najmłodszej członkini Baletu Bolszoj – bilety na sztuki, w których występuje, wykupywane są w ciągu pierwszej godziny od otworzenia sprzedaży. Łączymy się z jednym z naszych reporterów, który znajduje się właśnie w Moskwie oraz miał zaszczyt obejrzeć jeden z występów zespołu Baletu Bolszoj z udziałem dziewczynki. Jamesie, czy warto walczyć o bilety moskiewskiej grupy baletowej?
reporter: Zdecydowanie warto. Umiejętności młodej baletnicy są niesamowite, a całokształt jeszcze wspanialszy. Widownia po wyjściu z sztuki była pełna zachwytu. Początkowo byłem sceptycznie nastawiony do pozytywnych komentarzy na temat Lebedevy, jednak po obejrzeniu jej występu całkowicie rozumiem poruszenie wokół Baletu Bolszoj [...]
MARIA LEBEDEVA W GŁÓWNEJ ROLI NAJNOWSZEJ SZTUKI ZNANEGO KOMPOZYTORA, BILETY WYPRZEDAŁY SIĘ W ZALEDWIE 5 MINUT!
***
reporterka: Трагические события в Большом театре. Юная балерина в платье, залитом кровью. Когда она исполняла последние фигуры, она упала на пол сцены, никто не знал, что произошло. Сначала зрители были в восторге от выступления и начали аплодировать, думая, что это часть хореографии, лишь позже люди, сидящие ближе всего к ним, начали кричать: «Она истекает кровью!» и другие подобные вещи – заявление одного из участников мероприятия.
На данный момент мы многого не знаем. На камеру попала только машина скорой помощи, которая, скорее всего, отвезла блондинку в больницу. Группа и семья хранят молчание. Мария, за тебя переживает вся Россия.
[Tragiczne wydarzenia na w Teatrze Bolszoj. Młoda baletnica w sukience zabrudzonej krwią. Gdy wykonała ostatnie figury opadła na parkiet sceny, nikt nie wiedział co się stało. Początkowo, widownia zachwycona występem zaczęła klaskać myśląc, że to część choreografii, dopiero później, ludzie, którzy siedzieli najbliżej zaczęli krzyczeć „Ona krwawi!" i inne podobne rzeczy – wypowiedź jednego z uczestników zdarzenia.
Jak na razie, wiemy nie wiele. Na kamerach uchwycono jedynie karetkę, którą najprawdopodobniej zawieziono blondynkę do szpitala. Zespół oraz rodzina milczą. Mario, martwi się o ciebie cała Rosja.]
Maria Lebedeva– 11-letnia baletnica zniknęła bez śladu. Ludzie podejrzewają, że zmieniła tożsamość.
***
Droga Mamo,
Nie ma Cię tu już kolejny rok. Skończyłam dzisiaj 15 lat. Moje włosy w końcu wyglądają normalnie. Odrosły do ramion. Niestety nie są już takie piękne jak wcześniej. Mam wrażenie, że utraciłam cząstkę Ciebie. Teraz są takie niesforne, ciemne i kręcone. Jedyna korzyść jest taka, że dzięki nim trudno jest mnie rozpoznać. Z tatą planujemy przeprowadzić się do Kalifornii, aby jeszcze bardziej uniknąć mediów. Chociaż teraz to o wiele łatwiejsze kiedy posługuje się moim nowym nazwiskiem.
Czasami jeszcze w moim pokoju, kiedy jestem sama, nakładam pointy. Bardzo chciałabym jeszcze raz usłyszeć oklaski. Chciałabym zobaczyć te nagłówki z moim imieniem. Chciałabym dla ciebie, ale wiem, że nie mogę. A przynajmniej jeszcze nie teraz.
Kocham Cię i tęsknie,
Twoja Maria
CZYTASZ
Do ostatniego tchu
RomanceSan Francisco - wielkie miasto, wspaniała kryjówka. Marilyn to zwykła 17-natolatka, która dopiero co przeprowadziła się do Kalifornii. Z pozoru niewzbudzająca podejrzeń i cicha. Jednak jej serce kryje wiele sekretów, które ciągnął się od parkietu mo...