hoofdstuk 14

41 3 7
                                    

Koen pov:

Ik had het eten op tafel gezet. Ik had bijna geen honger en dat zag Tineke ook want ze vroeg "Je zit er mee in hé" ik knikte "Mo kom eens hier" zei ze en spreidde der armen. Ik omhelsde haar, het duurde eeuwen voor mij. Ik heb een vertrouwd gevoel bij Tineke. Ik heb dat nooit bij Sara gehad. Ik had uiteindelijk  toch een beetje gegeten. Ik kan moeilijk niks gaan eten. We ruimde de tafel af en zette alles in het afwasmachine. Tineke zet het op. Ik leg Eva in haar bedje. Het was al 7 uur dus deed ik sommige lichten uit, en deed ik de gordijnen dicht. Ik ging bij Tineke in de zetel zitten. "Film kijken?" Vroeg ze hoe alleen zij dat kan "Tuurlijk! Welk genre?" Vroeg ik. "Romantisch of horror, kies maar" Zei ze "Hoezo horror?" Vroeg ik "Ik kijk heel graag horror films, floor ook dus we kijken altijd horror. We zijn een beetje obsessed" Lachte ze "Haha, doe maar horror dan ,heb je een voorkeur?" Vroeg ik "Ja, the exorcist is een leuke denk ik" Zei ze. Ik zette de film die ze had gezegd op, ze kwam tegen me aan liggen en legde haar hoofd op mijn schouder. Dit voelde zo goed. Ik legde mijn arm rond haar. Ze keek naar me en glimlachte. Ik staarde in haar hazel ogen

Tineke pov:

Ik keek Koen aan en glimlachte. Ik kan niet stoppen met in zijn oceaanblauwe ogen te staren. Nu weer, ik staarde maar niet alleen ik maar ook Koen staarde. Hij kwam dichter met zijn hoofd. Ik draaide mijn hoofd. "Gaan we de film kijken?" Vroeg ik. Hij knikte. Dit was niet leuk om te doen maar het moet, ik kan onze band niet stuk laten gaan omdat het een misverstand was om elkaar te kussen. Het was een beetje raar tussen ons maar ik lag nog steeds tegen hem aan en hij had nog steeds zijn arm rond mij. De film was om 9 uur gedaan dus zette ik nu een romantische film op. Het was al donker buiten, de film was halfweg maar ik voelde mijn ogen zwaarder worden.

Koen pov:

Ik zag dat Tineke in slaap was gevallen. Ze is zo schattig als ze aan het slapen is. Het was al 10 uur dus besloot ik ook te gaan slapen. Ik zet de tv uit. Ik neem Eva mee naar boven en legde haar in haar bedje. Toen ging ik terug naar beneden en draag ik Tineke naar boven. Ze weegt niet veel, ik kan haar heel makkelijk optillen. Ik leg haar in haar bed in de logeerkamer, ze werd een beetje wakker. Ze opende haar ogen. "Waar ben ik" Vroeg ze "Je bent in de zetel inslaap gevallen. Ik heb je naar boven gebracht" "Dankje" fluisterde ze. Ze ging meteen liggen en viel terug in slaap. Ik ging nu ook naar mijn kamer. Ik ging eerst nog bij Eva haar kamer langs om te kijken of ze aan het slapen was en haar tutje nog in had, en ja hoor ze had haar tut nog en lag ver in dromenland. Nu ging ik ook naar mijn kamer. En deed mijn pyjama aan, aleja een t-shirt en mijn boxershort. Ik ging naar mijn bed en ging onder de wol liggen, na een paar minuutjes zat ik ook al ver in dromenland.

-Volgende ochtend-

Tineke pov:

Ik werd wakker door het zonlicht dat door mijn gordijnen kwam. Ik nam mijn telefoon en keek hoelaat het was. 8:14. Ik drukte nu op het icoontje facebook. Ik had een paar meldingen. Nu een beetje op instagram. Ik kreeg een berichtje van Floor. (Gesprek Floor=f tineke= t)

F: Waarom kom je niet naar het kantoor? Ben je ziek? Lig je in het ziekenhuis, want je bent ook niet thuis geweest vanacht

T: Zeg ik liever niet, ik ben bij Jack blijven slapen

F: ah, oké. Ga je ooit zeggen waarom je niet komt?

T: Waarschijnlijk wel, maar dat duurt nog wel even.

Floor pov:

Het kan niet dat Tineke bij Jack is blijven slapen want Jack is gisteren naar mij gekomen om te vragen waar ze was. Is ze nu echt aan het liegen tegen mij? Ze kan me toch vertrouwen. "Mannekes, takenverdeling. Floor en Obi heel de dag patrouille. Robin en Femke voormiddag patrouille ,namiddag papierwerk. Brigitte en Eric omgekeerde" Zei de chef "Hop, hop. Ge moest al eh weg zijn" Zei hij terwijl hij in zijn handen klapte. Ik en Obi wandelde rustig naar onze anonieme wagen. We waren al 2 uur aan het rondrijden en hadden nog steeds geen melding. "Het is rustig vandaag" Zei Obi "Dat kan je be..." zei ik maar werd verstoord door de walkie "Distpatch voor bravo 110" "bravo 110 luistert, wilco" "Begeef jullie asap naar de bloemenwijk 31 er is een burenruzie aan de gang" "Wij begeven ons ter plaatsen, over" Zei ik. Obi reed naar de bloemenwijk 31, het werd al snel duidelijk wat er aan de hand was. De ene buur had volgens hem per ongeluk een paar bloemen kapot gemaakt. Het was snel opgelost dus het was niet zo erg. Na nog even rondgereden te hebben gingen we terug naar het kantoor. Het was inmiddels al middag.

-----------------------------------

Long time no see...

Ik had het enorm druk met school. Maar ik beloof om 2 à 3 keer per week terug te posten. Ik ga proberen elke dag een beetje te schrijven en dan lukt het wel.

grtzzz Lenthe x

I just want youWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu