1. Interpunkcja

38 6 8
                                    

Jednym z ważniejszych punktów jest interpunkcja. Jeśli ktoś nie wiedziałby co to oznacza jest to coś jak prawidłowe wstawienie kropki, przecinka itp.
Kropka i przecinek
Należy pamiętać, że zdania nie powinny być długie. No ale jeżeli już takie zdanie ma być długie można oddzielić je na dwie części. Tą drugą część zdania można oddzielić przecinkiem lub nowym zdaniem czyli kropką. Niektórzy twórcy nie stawiają kropek przez co tekst jest trudniejszy do zrozumienia. Ale to nic, każdy z nas popełnia błędy. Lecz nie każde zdanie musi być długie. Chodzi o to, że zdanie może być krótkie i oddzielone przecinkiem. Łatwiej będzie przedstawić to w zdaniu.

Przykład takiego zdania.

Myślałam o jego pięknym uśmiechu, kocham go.

Chodzi o to, że oddzielona część przecinkiem może być tak jak tu komentarzem narratora. Ale nie zawsze musi.

Pytajnik
Pytajnik można wstawić w zdaniu, gdy bohater pyta siebie samego. Tak dla przypomnienia pytajnik jest do zapytania. Jak sama nazwa wskazuje.

Np.
Powinnam to zrobić?

Pytajnik używać też można w dialogu ale powiem o tym w następnym rozdziale.

Wykrzyknik
Wykrzyknik jest wykorzystywany głównie w wypowiedzi bohaterów. Poprzez wykrzyknik postać może wyrazić takie uczucia jak: złość, strach lub przejęcie. Jednak tak samo jak przy pytajniku, wykrzyknik może służyć jako zdanie które Narrator w danym momencie myśli.

Np.
Muszę go uratować!

Wielokropek
Wielokropek ma takie samo zastosowanie jak wykrzyknik i pytajnik. Czyli może pojawić się w wypowiedzi bohaterów, lecz także w przemyśleniach narratora. Należy pamiętać, że po wykrzykniku, pytajniku oraz wielokropku nie powinno stawiać się kropki.

Np.
No chyba, że...

To narazie tyle z interpunkcji oczekujcie nowego rozdziału z tej serii jak i nowego tomu Nie zostawiaj mnie!

Porady dla pisarzy i pisarekOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz