1. The Lost Baby Tooth

197 13 0
                                    

Jack POV

Ik leunde wat op mijn staf terwijl iedereen zijn werk zat te doen.

Het is iets van een maand geleden sinds we Pitch hebben verslagen. Dus het is best wel rustig, wat je voor ons tenminste rustig kan noemen. North is nu al samen met de jeties bezig met de cadeautjes. Bunny is er niet die is in zijn eigen wereld heel geconcentreerd bezig met zijn paaseieren en soms komt hij langs en probeert hij North er van te overtuigen dat Pasen net zo belangrijk is als kerst, maar zonder resultaat natuurlijk.

Sandy slaapt wat en Tooth vliegt een beetje gestrest rond zij is ook hier in het clubhuis, want haar tandenpaleis is nog niet helemaal gerepareerd van de aanval van Pitch.

Ik snap dat ze iedere avond moet werken en daar woord je gestrest van, maar zo gestrest is zelfs niet normaal voor Tooth.
Ik besloot maar om het aan haar te vragen.
Ik legde mijn stok op mijn schouder en liep naar haar toe.

'Hey Tooth gaat het wel een beetje? Je ziet er zo gestrest uit'
'Ik?... gestrest?... hoe kom je daar op?' Zei Tooth een beetje gehaast en met een klein bezorgd lachje op het einde.
'Tooth... wat is er?'
'Niks' probeerde Tooth me gerust te stellen, maar het werkte niet. In tegenstelling zelfs, ik werd er alleen maar ongeruster van. Ik keek Tooth bezocht aan, waarop zij weer hopeloos naar mij keek terwijl ze op haar onderlip beet.

Tooth zuchten diep.
'Jack ik denk dat we de andere er bij moeten halen'

Ik knikte en vloog weg om het noorderlicht aan te doen.

Even later

Iedereen stond bij de grote wereldbol behalve Bunny.

"Waar blijft die kangoeroe" Dacht ik bij me zelf

Niet veel later ontstond er een gat in de grond waar Bunny uitsprong.

'Wat is er nou weer aan de hand? Ik was bezig!' Zei Bunny met zijn Australische accent.

Boven Sandy's hoofd ontstond er een vraagteken en werd vervolgd door een pijl die wees naar Tooth.
Iedereen keek met een vragende blik naar Tooth.
Tooth beet op haar lip totdat ze het niet meer in kon houden.

'Oke, oke ik zeg het' zei Tooth. 'Weten jullie nog dat we mijn tandenpaleis verborgen hielden voor Pitch zo dat hij niet via de herinneringen van de kinderen hun angsten kon ontdekken?'
'Ho! Wat? Daar weet ik niks van' Vroeg ik.
'Natuurlijk weet je dat niet, toe was je nog geen Guardian. Ja dat weten we nog, Maar wat bedoel je?' Zei North terwijl hij een stapje dichterbij Tooth zetten.
'Hoe heeft Pitch dan mijn paleis kunnen vinden toen hij alles mee nam? Alleen wij en mijn feetjes kunnen het vinden'

Het werd even stil.

'Dat betekent dat...' begon Bunny.
'Hij een van jou feetjes heeft' maakte North hem af.

North draaiden zich om.

'Maak de slee klaar, we moeten naar het hol van de duisternis zelf'

Iedereen volgende North meteen behalve Bunny die liep een beetje ongemakkelijk mee.

Toen de slee klaar was stapte iedereen in behalve...

'Bunny kom je nou' zei North terwijl hij zijn hand naar Bunny uit stook.

'Waarom moeten we altijd met de slee?' reageerde Bunny.
'Iedereen houd van de slee' zei North lachend.
'Niet iedereen' zei Bunny.

Het duurde mij een beetje te lang, dus ik besloot North te helpen.

'Kom op Bun, wees een grote kangoeroe en stap de slee in' zei ik plagend.
'Ik ben een haas. Geen kangoeroe'
'Gedraag je dan als een haas en stap in de slee of durf je niet, kangoeroe?'

A Past StoryWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu