Selepas kejadian di luar tandas itu, Syida berjalan dengan perasaan malu. Mahu saja dia menyarung baldi di kepala nya. "EE Syida kenapa bodo sangat kau ni." kata Syida sambil menepuk-menepuk mulut nya. Selepas 20 minit dia berjalan, akhirnya sampailah juga dia di kafeteria. Tanpa banyak helah dia terus memesan minimun yang disuruh oleh sarah dan qiss. Disebabkan dia hanyalah intern maka tugasnya pun tidak lah seberat akak nya. Selepas menunggu hampir 10 minit akhirnya pesanan nye sudah siap. Dia pun bergegas ke pejabat kembali, takut di marahi oleh En Zafran.
Setibanya di pejabat, Syida agak kehairanan melihat meja tiada orang dah sunyi. "Aikkk kerja half day ke semua nii??" kata Syida kehairanan. hampir 5 minit gadis itu menunggu akhirnya teringat kata kakaknya *FLASHBACK* "Haa syida kejap lagi kita ada meeting tapi aku rasa kau tak terlibat sebab kau intern, tapi kalau nak join un bolehh jee tapi ingat KETUKK SEBELUM MASUKK ingat ni syarikat bapak kita Syida." kata Mira sambil membelek fail. Namun Syida seperti tidak endah kata Kakaknya itu. *END FLASHBACK*
Syida yang sudah berada di depan pintu bilik meeting un ingin memasuki namun dia teringat kata kakaknya itu. "Alaaa tapi aku bawak banyak barang ni' kata Syida pada dirinya sendiri. Di dalam bilik meeting terlihat En Zafran yang sedang mempamerkan muka garang nya. "Saya rasa boss kita kene tunda perilisan game Tale of Dragon ni seba-" belum sempat Sarah menghabiskan ayat nya, Zafran yang sudah hilang sabar mehempaskan tangan nya sendiri ke meja. "AWAK PIKIR NIII BENDA MAIN-MAIN KE?!?!?!??" jerit Zafran. mereka semua tahu boss mereka ini sangat lah tegas dan sekiranya anak buah nya melakukan sedikit sahaja kesalahan dia tidak akan ragu-ragu untuk memecat pekerja tersebut. "Mira howww can you be so stupid at this timee haaa!!!!!" kalini jeritan itu diberikan untuk Mira, kerana Mira adalah Penolong pengarah jadi walau sekecil apa pun masalah itu dia harus peka kerana satu kesalahan dari nya bakal membuat masa depan syarikat ini musnah.
Belum sempat Mira memberikan penjelasan nya terdengar suara Syida dari luar bilik meeting itu "Haluuu saya masuk tau." kata syida sambil membuka pintu bilik meeting itu. Melihat kerenah adiknya itu Mira hanya pasrah. "Ni coffee yang di order tadi." kata syida sambil melempar kan muka tidak bersalah nya. Syida terlihat layar TV yang sedang mempamerkan kerja-kerja permain video Tale of Dragon. "Oh laa kata adventure tapi kenapa cam ada yang kurang???" tanya Syida. Zafran hanya mengerutkan kening nya sementara Mira dan yang lain sudah tidak mampu berkata apa kerna Tidak ada lagi mana-mana pekerja yang mampu mencelah seperti Syida. "Game ni adventure dan RPG tapi kenapa hanya berfokus kepada Main quest dan takde side Quest??? kata syida. MIra yang sudah tidak tahan dengan perangai adik nya itu terus mengerakkan bibirnya berkata "Keluar sekarang" tanpa menggeluarkan bunyi. Namun Syida tetap Syida dia tidak dapat menangkap butir ayat dari kakanya itu. "HAAA???? ALAIWAAAA?? CUBA CAKAP KUAT SiKIT KAK" balas syida kebingungan. Mira terpaksa menggeluar kan suara nya namun masih dikawah dengan berdehem "Keluar sekarang" balas mira sambil melempiaskan senyuman tidak ikhlas nya. Kalini baru Syida mengerti. "Ohhhhh maaf yee ganggu mesyuarat ni". kata Syida yang ingin keluar dari bilik itu. Tanpa diduga Zafran memangilnya. "Nanti, saya nak tau idea awak pasal side quest tu" kata Zafran tekun ingin mendengar.
Mereka semua termasuk terkejut dengan apa yang terjadi. Seorang boss yang tinggi ego nya mahu dengar idea dari seorang intern. "awak boleh mulakan dan bila dah habis angkat tangan awak." katanya lagi memberi isyarat kepada Syida untuk membentang kan idea nya. Syida menghela nafas panjang sebelum mula. "seperti kita boleh nampak game-game adeventure dan rpg seperti Genshin impact atau Return of Zelda mereka hanya bukan popular tentang Mainn stroy saja namun side quest nya juga seperti paru-paru perlu ada di dalam game, lagi-lagi game itu bertemakan rpg kita tidak perlu mengambil game luar negara pun En zfran, kita ambil game seperti Simulacra nampak simple tapi disebab kan side quest yang di tunjukkan dalam game itu, game simulacra telah menjadi fan fav untuk pencinta game.'' jelas syida. "Oh dan saya dah habis'' balas syida sambil menagnkat tangan nya.
"Saya suka dengan idea awak dan saya rasa patut pun kita memasukkan side quest di dalam game.'' jawabnya sambil melempar sedikit senyuman. "saya rasa sampai sini saja mesyuarat kita kalini" Zafran un terus bergerak ke bilik kerja nya. Sampai sahaja di dalam bilik kerja nya itu, Zafran sedikit tersenyum melihat gadis itu. Tangan nya masih memegang cawan cofeee nye itu. "Syida siapa sebenarnya kau ni" kata Zafran kepada dirinya sendiri.
YOU ARE READING
Kau Miliku
RomanceCerita ini diinspirasi kan dari drama thai yang bertajuk A Boss and A Babe. Mengisahkan Syida seorang pelajar university yang sedang menjalan kan Intern nya di sebuah syarikat industri permainan video.