BAB 1

95 6 4
                                    

Angin malam bertiup mengenai kulit putih Laura yang berdiri diluar balkoni biliknya.

TOK!!
TOK!!

Ketukan pintu bilik itu membuatkan aku tersedar dari lamunan melayan perasaan ketika ini kembali ke dunia nyata yang sebenarnya.Pintu bilik dibuka dari luar dan empunnya badan yang mengetuk pintu bilik aku sebentar tadi masuk.Suraya.

Suraya melangkahkan kaki masuk ke dalam bilik adik bungsu perempuan selepas mengetuk pintu bilik.

Suraya melihat pipi pijar adiknya yang sedikit bengkak dan merah.Mata yang sembab akibat menangis.

Air mata yang  mengalir membasahi pipiku diseka lembut.Dia tidak boleh meanangis di depan keluarganya,Walhal hati ini sudah hancur rapuh dan tidak sanggup.

sakit lagi ke pipi ni?”Tangan kakaknya suraya naik mengusap pipinya yang sedikit pijar memerah dan bengkak itu.

Satu senyuman manis terbit dibibirku dan kepala digelengkan bagi menjawap soalan kakak ku Suraya.

kak Su,Ayah,Abang Haziq mesti benci Laura kan?”Setelah sekian lama keheningan yang menyelimuti suasana yang begitu sendu aku memulakan bicara.Nada suara ku yang sebak sedaya upaya dikawal.

Shhh....siapa cakap Ayah dan Abang Haziq bencikan Laura?”Bahu Laura dipeluk erat oleh Suraya yang menangis di dalam pelukannya itu.Terhinjut-hinjut bahu perempuannya Laura menangis dalam dekapannya.

Apa yang Laura buat sampai boleh macam ni”Soal Suraya kepada adiknnya itu.

Salah ke Laura mencintai orang yang Laura cintai selama ini”Soalan dibalas soalan.

Tak salah Laura mencintai,Tapi cara Laura yang salah”Ujar Suraya kepada adiknya.

Semua salah Laura yang perangkap Danish kalau tak keluarga Danish dan kita tak akan tanggung malu,Ayah tak akan tanggung malu sebab Laura”Kejadian malam di mana dirinya dan Danish ditangkap basah masih segar lagi bermain dikotak fikirannya saat ini.

Kalau Laura cinta dan sayangkan Danish tapi Danish  tak ada perasaan dekat Laura tak ada gunanya.Sedangkan Danish sendiri mengejar cinta wanita lain”

“Laura minta maaf”Ujar Laura sebak.Kata-kata hinaan dari keluargannya sendiri dan Danish tidak dapat dilupakan dan kata-kata itu sendiri masih segar dibenak ini.

I need him,But him need her”

               
      
                           ......................

Rambut perangnya Danish keringkan menggunakan tuala berwarna hitam selepas keluar dari bilik air.Kaki dilangkahkan menuju tempat persalinan.Pintu almarinya dibuka dan diambil seluar slack  tanpa baju.Seluar disarungkan di badannya tanpa mengenakan baju dan menampakkan tegapnya.Mana mana wanita yang melihat tubuh berototnya itu pasti tergoda dangan aura dirinya yang begitu menyerlah lain daripada yang lain.

Sekilas kaki dilangkahkan menuju ke arah katil dan direbahkan badan di atas katil menelentang.Foto gadis pujaan hatinya 'Nurul Hazira Amanda' ditatap sekilas yang berada di atas meja kecil disisi katilnya.

“Aku minta maaf,aku tak dapat nak tunaikan janji aku pada kau”Masih jelas wajah polos cantik dan ayu bernama' Nurul Hazira Amanda 'itu difikirannya bagai diulang tayang berkali-kali.

FLASH BACK’

“Awak janji nak tunaikan janji awak pada saya Danish,Kenapa.Mana janji yang awak katakan dulu mana Danish Rafael Sullivan mana?!” Danish menatap wajah polos gadis yang berada dihadapannya sekarang ini.Jelas wajah sedih gadis itu dengan mata yang berkaca menahan air mata selepas dia memberitahu perkara sebenar untuk bernikah bersama gadis bernama 'Laura Felora Drea' buka gadis yang ia cintai.Dia terpaksa...paksa.

Aku minta maaf,aku tak dapat tunaikan janji aku pada kau.Aku terpaksa putuskan hubungan kita aku terpaksa.Maafkan aku”Tidak mampu dia memandang wajah gadis yang berada dihadapannya kini.Mata yang berkaca-kaca itu setiap hati dipandang membuatkan hatinya disiat-siat.

Aku sanggup lalukan apa sahaja demi kau Danish,Asalkan kau menjadi milik aku.Kau nak badan aku tak apa,Aku boleh serahkan badan aku pada kau.Aku bersedia asalkan kau bersama aku”Ujar gadis dihadapannya ketika ini.Kaki dilangkahkan ingin meninggalkan gadis yang berada dihadapannya ini sendirian.Namun kakinya dipeluk erat oleh gadis itu.

“Aku bukan lelaki jenis yang rosakkan perempuan Hazira.Perempuan seharusnya dilindungi bukan dirosak.Aku minta maaf”Kakinya terpaksa dilangkahkan kembali untuk meningalkan gadis itu sendirian hingga pelukannya pada kaki Danish terlerai.

Kaki dilangkahkan keluar Dari kafe Ice Worl tempat dia dan Hazira selalunya berjumpa.Tidak dihiraukan gadis itu yang sedang meraung menangis menyebut namanya berkali-kali.Tatapan mata orang sekeliling dihiraukan.

Aku minta maaf”Ujar Danish sebak dan hanya dia sahaja yang mampu mendengar.

“Danish...Danish...Danish”

END FLASH BACK’

Danish merenung foto Hazira yang berada di dalam frame itu.Rahangnya mengetat setiap kali mengigat kejadian malam hari,dirinya dan Laura ditangkap basah tempoh hari.

Foto Hazira yang berada digenggaman tangannya dilempar ke atas lantai.
Habis berteraburan serpihan kaca frame itu di atas lantai.

Kau tunggu Laura.Kau yang mulakan permainan dengan aku kau juga yang akan habiskan.Aku akan pastikan hidup kau terseksa dan menderita”Satu senyuman sinis terbit dibibirnya.Sudah banyak rancangan yang telah disiapkan untuk mengubah hidup Laura menjadi Neraka.

Sial”

“Laura Felora Drea”

DANISH RAFAEL(OG)Where stories live. Discover now