Kitap okumayı seven biri olarak ilk denememin kitaplarla alakalı olmasına karar verdim. Kitaplarda en çok sevdiğim tür romandır. Romanlar beni gerçek dünyadan koparırlar. Okuduğum süre boyunca sanki dertlerim yokmuş gibi hissederim. Gerçek dünyayı unutup kitaba odaklanırım. Sanki kitaptaki hikayeyi ben yaşıyormuş gibi hissederim.
Kitaplar insanların duygularına yön verir. Kitapta üzücü bir şey olursa biz de üzülürüz , mutlu olacak bir şey olduğunda biz de mutlu oluruz.
Kitap karakterleri... Gerçekten mükemmeller. Okurlar kitap karakterlerini genellikle gerçek insanlardan daha çok severler. Kitap karakterlerinin davranışları biz okurları çok etkiler. Özellikle kız isek. Sevdiğimiz bir kitap karakteri hata yaptığı zaman onu savunacak yollar ararız. Onlar bizim her şeyimizdir.
Bazı kitapları anlamak zordur. Özellikle klasikleri. Şahsen ben klasik kitap okurken bazen anlamak için 3 veya 4 defa okuyorum bir paragrafı. Klasikler genellikle gerçek hayattan alınmıştır.
Bir de kitapları eleştirmek var tabi. İyi veya kötü eleştirilmeyen kitap benim için kitap değildir. Eleştiri kitabın tuzu biberidir. Eleştirisiz kitabın tadı güzel olmaz.
Masallar... Masallar kitapları çocuğa ders vermek için en önemli yoldur. Ben çoğu masalı bilmem. Bana anlatan veya okuyan olmadı. Ben de merak etmedim. Sadece birkaç kez masal videoları izledim. O da çok az.
Benim de yazdığım gibi deneme kitapları. Denemeler samimidir. Söyleşiyle karıştırılması olağandır. Deneme okuduğum zaman sanki yazarın benim içimdekileri yazmış gibi düşünürüm. Deneme okumak hoşuma gider ama pek okuyamam. Sadece paragraf veya Türkçe sorularında.
1. yazımız buraya kadardı. Bugüne özel yorumlara en sevdiğiniz kitabı yazın aşklarım. Oylarınızı yeni kitabımızdan eksik etmeyin. Sık sık bölüm gelir bir sorun oluşmazsa. Sizi seviyorum. İyi günler dilerim:)
YOU ARE READING
Denemeler
Non-FictionEvet, kendimi bile şaşırtacak bir şekilde deneme yazmaya karar verdim. İlk defa deneme yazacağım kusurlarımı acemiliğime verin fakat herkesin kusuru olabilir.