Her hikayenin bir başlangıcı vardır...

2 1 0
                                    

Geeel annee ol çünküüü annee bir çocuktaaan bir Kudüs yapaaarr...-

"Anneee"

"Efendim kızım?"  

"Senin en sevdiğin ezgiydi bu değil mi? Neden bu kadar çok seviyorsun?

"Çünkü Filistin'im, sevgili kızım.. Kudüs'ü sevince, Filistin'e aşık olunca hem onunla ilgili şeylere aşık oluyorsun hem dee kızının adını Filistin koyuyorsun" deyip gıdıklmaya başladım.

"An-anne hihihi a-an-anne ya hihihi"

Ellerimi üzerinden çekmemle konuşmaya başladı;

"Bunları zaten biliyordum. Sadece.... Yine geçmişe gidip o günleri görebilir miyiz? Lütfen, lütfen, lütfeeen..."

"En son Hz. Ömer (r.a)'ın zamanına gideceğimiz zaman da böyle heyecanlıydın küçük hanım."

"Eveet hem bu sefer daha uslu bi kız olacağım. Garip tepkiler vermek yok. Kudüs Sözü."

"Hmmm. Peki babanla konuşacağım. Hemen havalara uçmak yok ama-"

"Elhamdülillah!" diye bağırarak odadan çıktı yine. Ah bu kız. O sırada aklıma bu gezilere nasıl çıktığımız geldi.
 

10 yıl önce

Yiğit ile evlenmemizin üzerinden çok geçmedi ki bana anlattığı şeyler kulağa biraz tuhaf gelse de imkansız değildi. Yine de ilk defa duyan bir insan için egzotik bir tarih kütüphanesinde herhangi bir kitabı açtığında hikayeyi yerinde görebilmek, tek kelimeyle olağanüstüydü. Böyle bir yerin varlığını öğrendikten sonra geçen zamanlarımızda artık tarihin tam anlamıyla içindeydim. Bugün ise gittiğimiz eski Filistin'de Yiğit'e müjdeli haberi vermemin ardından havalara uçtuğu için hemen geri dönmemiz gerekti. Kızımızın adını hasretiyle her daim yanıp tutuştuğumuz 'Filistin' koymuştuk. Şu anda özgür olsada zamanında çektiği eziyetleri, zorlukları, üzerinden hiç eksilmeyen şehitleri bilenler olarak Filistin ateşi hep içimizde yanmaya devam edecek büyük ihtimalle. Neyse sonraki gezimiz için eşya hazırlamam gerek. 
Bakalım bu sefer neler gelecek başımıza...

Geçmişe Aralanan Kitaplar-1    (Kısa Hikaye)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin