🍌 𝐽𝑖𝑙𝑖𝑑 8 ꒷꒦ 𝐹𝐹 𝑆𝑒𝑛𝑜𝑟𝑖𝑡𝑎

17 2 0
                                    


da buka part ni ? tolong
tekan ⭐ untuk suka/like part
ini ye.. thank you🥰

🧳🏨 🧳🏨 🧳🏨

 

Shok shok shok.

     Mina mamai memberus gigi dengan ubat gigi pada jam 4:20am buat siap-siap hendak mandi... Sehabis berus gigi, air panas yang dah dimasak... Dituang masuk dalam baldi yang berisi separuh air biasa, maka bersatulah air biasa dan air panas menjadi air hangat penuh satu baldi... Tanpa buang masa, Mina menyimbah satu gayung dari kepala sampai hujung kaki... Mandi.

Bruush 🌊!

15 minit kemudian.

Mina telah lengkap mengenakan uniform highschool yang terdiri dari skrit coklat, kemeja putih dan tie leher berbelang kelabu-merah... Turut ada baju kot merah tapi tak dipakai, katanya nak pakai bila sampai highschool.

Lepas gantung beg galas dibahu kiri, Mina senyum memeluk kejap si kuda sebelum akhirnya curi-curi lagi keluar awal dari rumah nak mengelak dipaksa lakukan keje rumah banyak waktu pagi... Kalau tak keluar awal, nanti lambat datang highschool lagi.

Srenggg 🚲!

Laju basikal Mina bergerak menjauhi rumah sendiri.

Langitpun masih gelap memandangkan matahari belum berhenti melayan tidur lena dibalik langsir-langsir awan.

Tenang.

Takut tertidur, lalu lambat datang highschool... Selesai beli sarapan kat 7 Eleven saja Mina memanjat masuk pintu pagar highschool... Sekuriti syif malam situ ada tapi sibuk berdengkur, tidur lerr... Jadi tak perasan Mina masuk cara macam tu... Ade peluang tempat tu sunyi, Mina senyum nakal jalan menyelinap masuk bangunan highschool buat datang kelas sendiri.

Bergerak laju tapi tanpa bunyi macam anime Arrietty, Mina berjaya sampai kelas sendiri tanpa apape masalah.

Beg galas digantung kepaku tepi meja bangku sendiri... Mina terus memilih duduk hilangkan rehat.

Lega.

Pau kacang merah dan tin air susu dikeluarkan dari beg galas... Mina makan sikit demi sikit pau yang masih panas tu demi memulai aktiviti sarapan... Agar tak bosan tunggu highschool dibuka jam 8:45am nanti, movie anime Arrietty dimainkan kat fon.

 

 

Beberapa jam kemudian.

Sekuriti highschool mula buka pintu pagar menandakan kelas bakal dibuka.

Teng teng teng 🔔!

❝Kau nak aku jadi model butik pakaian pengantin kakak kau ?❞

Tzuyu mengangguk laju, ❝Bolehlah beb... Bentuk badan kaukan lawa, tulah kakak aku suruh aku minta tolong ngan kau supaya kau jadi model kakak aku... Kalau kau jadi model pakaian-pakaian pengantin yang kakak aku reka, kakak aku dah janji nak bayar upah kau... Upahnya rm13,400 tau❞

Potongan epal merah yang selamat masuk mulut Lisa, terkeluar balik jatuh atas lantai... Mata Lisa dibesarkan sebesar-besarnya, ❝13K lebih ? Siotlah... Nape kau tak minta kakak kau ambik aku jadi modelnya je ? Aku nak !❞

❝Tak naklah badan kau macam patung... Keras je aku tengok, jadi aku setuju kakak aku pilih Mina... Werkk !❞ balas Tzuyu menjelir lidah.

Lisa: ❝Kurang ajoo... Aku kerat lidah tu kang( ̄∇ ̄)❞

✔ 𝐒𝐞ñ𝐨𝐫𝐢𝐭𝐚 𝐓𝐞𝐫𝐜𝐢𝐮𝐦 𝐓𝐚𝐧𝐩𝐚 𝐒𝐞𝐧𝐠𝐚𝐣𝐚 ❛ MINA ⃝💐VERNONWhere stories live. Discover now