the dinner

19 1 0
                                    

ik ga nu alles vanuit Otis schrijven, en anders staat het aan gegeven! xo

----------

ik liep achter merlin de eetzaal in en ik zag drie tafels staan. een tafel daarvan was nog bijna leeg, aan de andere tafels zaten al mensen. de enige plek die er nog was was aan een tafel die bijna aan de lege tafel grensde. iets in mij zei dat ik niet aan de lege tafel moest gaan zitten. merlin zag mij kijken naar de lege tafel en zei, "je moet nooit aan die tafel gaan zitten, alleen als je wordt uitgenodigd. maar dat gebeurt zelden, behalve als ze iets van je nodig hebben." ik knikte, dat waren de populaire mensen van de school. plots kwam er een jongen de zaal in lopen, hij was zo knap met zijn bruine perfect in model zittende haar en zijn groene ogen, iets wildere wenkbrauwen. naast hem liep een meisje, zeker niet onknap. ze liepen hand in hand naar de lege tafel, achter hen aan kwam nog een jongen en een meisje, maar dan gewoon los van elkaar. en er waren nog een paar mensen, maar die trokken minder de aandacht. ik kreeg een trap onder de tafel en ik keek merlin quasi boos aan. "niet staren!" fluisterde ze. "sorry maar ik was gewoon benieuwd wie dat waren." fluisterde in terug. we moesten wel fluisteren want iedereen was doodstil. "dat is shamuel met zijn vriendin loren en daar achter zijn Lucas en Ivy. maar die mogen elkaar niet zo, haha."

ik keek verder naar hoe de groep aan de lege tafel ging zitten, maar die was nog lang niet vol. op het moment dat ik dat dacht kwam er nog een groep binnen die totaal anders was. vooraan liep een jongen die zijn arm om een meisje had heen geslagen en ondertussen praatte met de jongen die naast hem liep. de groep was veel luidruchtiger. "dat is boyd met zijn vriendin Erin en die jongen met wie hij praat ik Ronan. Otis, je moet oppassen voor die mensen, daar moet je ver bij uit de buurt blijven. ze zijn gevaarlijk, ze doen alles wat niet mag." zei merlin voordat ik het maar had kunnen vragen, ik humde om te laten weten dat ik het had gehoord.

toen iedereen zat, kwam het eten. maar eerst kwam er een leraar naar voren vanuit een hoek van het vertrek. "dit jaar wilde we een nieuwe traditie invoeren, "zei de leraar met een luide en duidelijke stem, "elke nieuwe leerling word even voorgesteld zodat die meteen een goede start hebben." ik keek verschrikt, dan moest ik terwijl iedereen naar me keek, daarvoor gaan staan. "dus laten we beginnen!" niemand zei wat, er viel ook weinig te zeggen. "dan beginnen we met Dara McBarl." een meisje liep naar voren, kreeg een hand van de leraar en ging weer zitten. dat kon ik wel. na nog een paar mensen werd mijn naam opgenoemd. "Otis Overstreet." ik stond langzaam op en liep naar voren, maar nog voordat ik de hand had geschudt van de leraar, viel die al uit tegen boyd. "boyd, zou je alsjeblieft je mond willen houden!" boyd maakte zijn zin af en draaide zich om, hij keek me boos aan alsof ik de oorzaak was van de boze woorden van de leraar. onze blikken hielden elkaar vast, seconden lang. toen er een klein glimlachje op zijn gezicht door brak, keerde ik mijn gezicht naar de leraar en gaf hem een hand en liep terug naar mijn plek naast merlin. "wat deed je?" siste ze boos. ik keek haar niet begrijpend aan, "wat heb ik verkeerd gedaan?" "je keek hem aan Oot, je keek hem lang aan."

ik haalde mijn schouders op, wat kon ik daar nou aan doen. hij keek mij aan, dat is dan toch niet mijn probleem!

na het diner liep ik met nog steeds boze merlin naar onze slaapzaal, toen een meisje op eens tegen mij begon te praten. " hee ik ben Ivy, je was hier nieuw toch. Otis toch?" ik knikte en begroette haar. ik wuifde naar merlin dat die door kon lopen en bleef even staan praten met Ivy. plots veranderde Ivy's stem, "weet je Otis, ik zag die blik wel met Boyd. dat mag niet Otis, iemand van jou stand mag niet naar hem kijken." ik keek haar raar aan, sinds wanneer mag kijken niet meer? "niet meer doen! ik waarschuw je maar een keer!" en ze liep met ferme pas weg. ik bleef daar een beetje beduusd achter.

---------

jeeej nu kan het verhaal eindelijk een beetje beginnen. ik hoop dat jullie het wat vinden! anders kan ik er net zo goed mee op houden.....

x saar

dear heart, why him?Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu