aan het einde zit een 16+ stukje met veel gruwelijke beelden... ik geef het dan wel aan, voor de rest zou ik wel even alles lezen en dat dan overslaan! x saar
------------------------------------------------------------------------
na het eten liep ik samen met Ronan en Erin naar de hal. Erin was de vriendin van Boyd, echt een schat. in het begin was ze wat afstandelijk, maar toen we eenmaal in gesprek waren was ze echt aardig. ik snap ook wel waarom Boyd haar leuk vind, ze is erg knap en super lief, maar toch heeft ze net zoals Boyd iets geheimzinnigs over zich heen.
plotseling tikte er iemand op mijn schouder, ik keek om en zag Shamuel staan, "ik wist niet dat je al kennis had gemaakt met Boyd! vet gezellig dat je bij ons kwam zitten, man. beter kom je volgende keer aan onze kant van de tafel zitten!" ik glimlachte, "ja is goed! gezellig!" ik liet mijn blik vallen op het meisje dat naast Shamuel stond, ze zag er op het eerste gezicht wel aardig uit maar iets stootte me toch af. "ohja, ken je Loren al?" vroeg Shamuel die zag dat wij naar elkaar keken. "nee nog niet, maar nu wel." en ik lachte vriendelijk naar Loren, maar ik kreeg een verwaande blik terug en keek weg. nu zag ik Loren naar Shamuel kijken en wat in zijn oor fluisteren. Shamuel keek even raar en zei toen, "nou tot morgen dan maar Oot!" met een cheeky grijns keek hij me aan. "ja is goed! tot morgen." zei ik vrolijk terug, maar toch was ik wel geschrokken door de blik van Loren. ik zag Shamuel weg lopen met Loren aan zijn hand, het zag er uit alsof Loren hem weg probeerde te sleuren. ik lachte in mezelf, het zag er wel leuk uit.
"hee wat lacht je?" ik schrok van Ronan die plots voor me stond. "AH, roo ik schrok van je."zei ik met nog steeds een lach op mijn gezicht. "wat was er nou zo grappig dan?" "Loren sleurde Shamuel van mij weg en dat zag er grappig uit." "oh haha, ja Loren is een beetje de baas over Shamuel.. best jammer want dat ik volgens mij wel echt een chille gast!" "ja klopt, hij is echt heel aardig." knikte ik. "ik kwam eigenlijk vragen of je nog mee naar buiten kwam." vroeg Ronan. "nee sorry, ik moet nog even praten met Merlin. we hadden een beetje ruzie." "oh dat is wat minder, nou ja.. tot morgen dan oot!"antwoorde Ronan en hij gaf me een knuffel, "ja tot morgen Roo!" ik was zo blij dat ik binnen zo'n korte tijd het al zo goed met iemand kon vinden.
snel liep ik de trappen op naar boven en liep zachtjes mijn kamer binnen. ik zag Merlin liggen op haar bed en ik liep zachtjes naar haar toe,"hee mer, het spijt me echt heel erg. ik had meer aan je moeten denken." ze draaide zich om en ik zag haar rood betraande ogen,"het is al goed, Oot. het was ook een beetje mijn fout, ik kan niet na de eerste dag al zo veel van je verwachten." ik glimlachte en gaf haar een knuffel. "je bent echt een super vriendin mer!" ze beantwoorde mijn knuffel, "jij ook, Oot!"
de volgende ochtend werd er al voor de wekker ging op de deur geklopt, "opstaan en over een kwartier worden jullie verwacht in de eetzaal!" werd er geroepen en zo ging het door van deur naar deur. ik wreef in mijn ogen en keek naar Merlin die er duidelijk ook nog geen zin in had. toch sleepte ik me eruit en gooide wat water in mijn gezicht en poetste mijn tanden bij de wasbak in onze kamer. snel schoot ik in mijn oversized trui met mijn panty met ladders en mijn lage uggs. ik deed mijn warrige haar in een hoge knot, bond snel een gebloemde zakdoek om mijn hoofd, mascara, eyeliner en ik was klaar.
ik liep samen met Merlin naar de eetzaal en ging zitten aan een van de tafels. Ronan wenkte me nog maar ik schudde van nee en ging met Merlin mee. ik wilde een goede vriendin zijn. na een tijdje toen iedereen er was nam er een leraar het woord. "beste jongens en meisjes, gisteravond is er wat vreselijks gebeurt en wij, als schoolbestuur, vinden dat we dit met jullie moeten delen." iedereen zat met gespitste oren te luisteren. de leraar kuchte even en hervatte het verhaal, "gisteravond is er bij het bos aan de rand van de voetbalvelden iemand dood gevonden, de oorzaak is nog onbekend. maar wij als bestuur konden dit niet onder ons zelf houden, omdat het op het schoolterrein heeft plaats gevonden." iedereen had met open mond naar de leraar zitten kijken en sommige jongere meisjes huilden. ik dacht aan wat ik gisteravond voor het eten had gezien, ik was er van overtuigd dat het over hetzelfde ging. "de lessen van vanochtend zullen niet doorgaan en voor de mensen die hier graag over willen praten zijn er op sommige plekken gespreksgroepen. bedankt voor jullie aandacht." eindigde de leraar het praatje.
samen met Merlin liep ik naar de hal, toen ik Shamuel naar me zag wenken vanaf de andere kant van de hal. ik liep er heen terwijl ik Merlin met me mee trok. "hee Oot!" "hee shamuel! dit is Merlin, kamergenootje. Merlin dit is Shamuel, hij geeft me bijles." ze keken elkaar aan en Merlin mompelde iets van hi en Shamuel glimlachte vriendelijk. "Oot, dit is Lucas." ik keek naar de jongen naast Shamuel, hij had een aparte vorm hoofd maar hij was erg aantrekkelijk, "hi!" glimlachte ik en ik kreeg een knipoog terug. waarna Lucas een stomp kreeg van Shamuel. "Luuc ga dat eens afleren!" merlin en ik lachte. "waarvoor moest ik eigenlijk komen?" vroeg ik shamuel, "ik dacht dat het wel handig was om nu die bijles te doen, met al die shit nu. alleen als je het wil, anders doen we het een ander keertje." antwoordde hij. ik knikte begrijpend, "ik vind het goed als we het nu doen hoor!" hij glimlachte en toen viel het me pas op hoe knap hij eigenlijk was. ik snapte eindelijk wat alle meisjes in hem zagen. mijn gedachtes werden door broken door zijn stem. "wat zei je?" weer glimlachte hij, "dat het misschien een goed idee is om even te douchen of voorbereiden en dan over een halfuur hier afspreken." "ja is goed! tot zo!" ik glimlachte ook nog even vriendelijk naar Lucas, waarna ik weer een knipoog terug kreeg. ik vond het wel grappig.
toen we bij onze kamer waren, begon Merlin meteen te ratelen. "Oot waarom nam je me mee? je hebt me aan Shamuel geintroduceerd? en daarna ook nog aan Lucas? dat zij de populairste jongens van de school Oot, daar kan ik niet zomaar mee praten. dan krijg je echt problemen met Ivy!" zei ze angstig. ik lachte, "Ivy is toch die bitch, van wie ik niet naar Boyd mocht kijken? hahaha daar ben ik niet bang voor, dat moet jij ook niet zijn Mer. wat kan zij nou uithalen?" Merlin keek met aan of ik gek was, "iedereen die je niet mag.. die blijven niet lang op deze school. ze zet de hele school tegen ze op." ik zag dat Merlin bang slikte. "ik ga maar even douchen.'' veranderde ze van onderwerp. ik knikte en even later liep ze met een handdoek, shampoo, douchegel en schone kleding naar de douches.
ik zakt neer op mijn bed en dacht aan vanochtend. dat verschrikkelijke verhaal. plots kwam het binnen. Ik ben getuigen geweest van een moord, alles valt op zijn plek. degene die over het veld naar de school rende werd waarschijnlijk neer gestoken want ik heb geen schot gehoord en toen mee genomen en in een boom gehangen, zodat het zelfmoord leek. ik haalde het beeld van gisteravond weer naar boven en ik zoomde met mijn gedachte in op het hangende persoon.
------16+---------
het beeld werd steeds gruwelijker. er drupte bloed van het lijk af op de grond, het gras onder het opgehangen lijk was doordronken van bloed. ik keek naar de voeten die zonder schoenen verschrompeld en zwart waren, alsof ze verbrand waren. het lijk had geen kleding aan, alleen ondergoed. ik keek naar de benen waar stukken vanaf waren gekaasschaafd (ik weet niet hoe ik het anders moet beschrijven), het bloed stroomde eruit. ik wou weg uit dit beeld, maar ik bleef kijken. ik keek verder en zag op de buik weet allemaal wonden en verbrande plekken. ik volgende het lichaam en kwam uit bij de schouders en tot mijn grote schrik waren de armen afgehakt en de stompen waren dicht geschroeid. ik probeerde deze gedachtes weg te dringen maar het lukte niet. toen kwam ik bij het gezicht, het kwam me heel bekend voor. maar het was zo toe getakeld dat ik het niet meer kon zien.
------einde 16+
toen werd mijn aandacht getrokken door de bron van licht die dit bescheen, het was een lantaarn die aan een boom hing. daar onder hing een brief. ik keek beter en las de tekst, 'Ik weet wie je bent, ik weet wat je kunt. je bent van mij.' het was met bloed geschreven, ik gruwelde er van.
op eens was ik weer terug op mijn kamer, ik lag op de grond en mijn hoofd deed pijn. ik stond op en vroeg me hard op af wat er was gebeurt. ik snapte het niet, wat was er gebeurt? ik kon mijn gedachte terugspoelen en stil zetten en als ik me dan focuste dan kon ik alles haarscherp terug zien.. ik kon terug kijken in alle gebeurtenissen die ik ooit had meegemaakt. ik keek op mijn horloge en zag dat ik nu met Shamuel had afgesproken. snel liep ik naar beneden en terwijl ik langs een kamer liep, waar ik volgens mij de stemmen van de vriendinnen van Ivy hoorde drong het tot me door.
Ivy was het, Ivy was het lijk in de boom.
---------------------
omgggggg ik vond het zelfs gruwelijk om het te schrijven en te verzinnen, gadverdamme hahahah
xxxxx
JE LEEST
dear heart, why him?
Romancehet verhaal gaat over Otis, een weeskind. ze is nu zestien en ze zal voor het eerst naar school gaan, een kostschool. ze kan niet lezen, schrijven en rekenen. ze komt in contact met shamuel en boyd en alles lijkt goed te gaan. maar wat als er vreemd...