بعتتلي الساعه 4:33 ص ان الولد الصيني ال عرفته اسئلته مريبه قولتلها فكك منه يبنتي بس الحوار موقفش لحد هنا بعتتلي تاني يوم بتستنجد منه ده طلع م شخص عادي دا طلع قاتل قولتلها عرفتي منين قالتلي كلامه كله عن القت.ل والمـو.ت بقاله فتره وانهارده بيقولي هقـ.تلك قولتلها تلاقيه بيهزر معاكي وانتي صدقتي يعبيطه قفلت معاها الشات وقعدت افكر مع نفسي واقول بس ازاي دا هو في دوله وهيا دوله تانيه خالص قعدت ابحث عالمعلومات عن الولد وادور هنا وهنا لحد مااكتشفت انه مسمهوش تشين دا طلع اسمه احمد! ازاي والصين وكل الكلام دا ازاي. خلي الحبكه حلوه كده؟ انا مصدومه احمد من الدقهليه عنده 21سنه كليه السن قسم صيني لقيت عنده علي اكونت الفيس بنت قعدت اسألها مممن تديني معلومات عنه قالتلي انا هحذرك وهقولك نصيحه ابعدي عن الولد دا انا الوحيده ال م عارف يوصلي ابعدي عنه يمي وملكيش دعوه وابعدي صحبتك شهد قولتلها عرفتي منين اسمي وانا بأكونت فيك واسم صحبتي ازاي قالتلي انا بعرف اي حاجه انا عايزاها ماشي يحلوه عالعموم هو بيتعرف علي البنات عن طريق ابلكيشن ويقنعهم انه صيني لحد مايعرف كل تفصيله في حياتهم زي ماحصل مع صحبتك عرف كل معلوماتها قفلت معاها كلام وقعدت افكر واقول لنفسي المصيبه اني عرفت انه مقرر يستدرجها! انا لازم دلوقتي اشوف حل للحوار دا لاني م هعرف انجدها من ايده انا محافظه وهيا محافظه تانيه وال اكتشفته كمان ان احمد اتعملتله العقده دي بسبب ان مامته خانت ابوه وهو صغير قدام عينه ومن يوميها وهو بينتقم من اي ست تدخل حياته وقرر انه يستدرجهم عشان عارف حب البنات للشباب الكوريين والصينين فقال م هيفوت الفرصه دي وكل يوم يسال البنات اسأله اغرب واغرب لحد مايعرف كل حاجه عنهم قومت قولت لماما ان في رحله مع صحابي طالعين القاهره واني عايزه اروح مكنتش موافقه قعدت اصر عليها لحد ماوافقت روحت جهزت شنطتي وحطيت كل حاجه انا هحتاجها لبست تشيرت مريح وبنطلون مريح عشان الطريق طويل خدت شنطه الضهر ومشيت ركبت قطر القاهره وبعت لشهد اني في الطريق ورايحالها وانها تيجي تاخدني من المحطه فضلت نص ساعه لحد ماشافت المسج قالتلي هتوصلي امتي قولتلها اما ارن عليكي قالتلي ماشي قفلت ورجعت راسي لورا وسمعت الصدمه؟ احمد ورايا رايح يستدرجها زي ماانا قولت سمعته بيتفق وبيضحك مع صاحبه في الفون وبيقوله البت الجديده دي لقطه وشكلها اهبل وهينضحك عليها بسرعه هستناك في شقه المعادي انا عرفت صوته صوته مألوف م فاكره انا سمعته فين قبل كدا وصلت القاهره ورنيت علي شهد جت خدتني سلمت علي باباها ومامتها ودخلنا اوضتها قولتلها انا هبات عندك اسبوع فرحت جدا وقالتلي ماشي خدتها وفهمتها علي جنب حوار الواد الصيني وانه مريب فعلا واحنا بنتكلم وصل مسج علي فون روان بيقولها'وحشتيني عامله ايه'الكلام دا بعتهولها احمد بالصيني قولتلها ردي عليه عادي ردت عليه'انا كويسه' قالها'انا عاملك مفجأه ونازل بعد يومين مصر' شهد بصتلي بصدمه ان كلامي كله طلع صح طب ازاي شخص متعرفه عليه من سنه ونص يخدعها الوقت دا كله ازاي قولتلها ردي عليه وقوليله هستناك في المطار لما تيجي ابعتلي سمعت كلامي وبعتتله نفس ال انا قولتهولها قعدت افهمها اننا هنستني لما يوصل ونبلغ البوليس ويقبضوا عليه وكدا قالتلي ماشي وكلام من دا رنه مسج من فوني قولت يمكن ماما ببص علي ابلكيشن وي شات لقيت مسج غريبه بيقولي انا عارف ال هتعمليه فا بطلي شغل اطفال هاخد شهد يعني هاخدها وهقتـ.لها وقت ماانا عايز رديت عليه قولتله انت مجنون شهد كانت جنبي من الصدمه اتخشبت وكانت هتقع من طولها من الصدمه قضينا اليوم عادي عشان محدش يشك في حاجه تاني يوم قولتلها تعالي فسحيني وريني اماكن جديده خرجنا وبعد فتره حسيت ان حد بيمشي ورانا قولتلها سرعي مشيتك حسيت صوت الخطوات بيسرع اكتر دخلنا كافيه دخل ورانا الشخص ال طان بيمشي ورانا لابس كمامه وهودي معرفناش نشوف وشه راح قعد في الترابيزه ال جنبنا خدتها ومشينا وطلع ورانا! قولتلها اجري يشهد قعدنا نجري احنا الاتنين لحد ماوصلنا لشارع ضيق مفيهوش حد بناخد نفسنا لسه لقينا قدامنا طلعت من جيبي المطوه وقومت ضرباه في جنبه بس ثواني انا ايدي بقت كلها دم قولتلها اجري يشهد قعدنا نجري وصلنا للبيت بتفتحلنا مامتها لقت علي ايدي دم بتسألنا دم مين دا قولتلها كانو بيدبحو اضحيه والعيال بيلعبوا حاسوني صدقتني دخلنا غسلت ايدي ودخلنا اوضه شهد وانا لما بتوتر ايدي بتترعش بطرقه غريبه لحد دلوقتي شهد مصدومه ومتكلمتش ولا كلمه صدمتها كانت كفيله انها تخليها تسكت انا قعدت متوتره قولت انا لازم ابلغ عنه لسه هتصل بالبوليس لقيت مسج وصلناي علي وي شات في نفس اللحظه بيقولي لو عملتي اي حاجه تاني هتندمي بصيت لشهد كدا وبصينا لبعض شهد قعدت تعيط خدتها في حضني وهديتها سمعنا صوت نفس تالت في الاوضه قومنا واحنا خايفين بنبص حوالينا كويس لقيت ايد م بشريه بتطلع من تحت السرير ايد ضخمه صوتنا في صوت واحد والصوت دا حفز ال تحت السرير قام من تحته كسره كان شخص طويل مرعب ملحقتش اكمل وصف واشوفه ويغمي علينا احنا الاتنين قومنا علي ميه بتترش في وشنا لقينا نفسنا متكتفين م عارفين نتحرك في مكان ضلمه لدرجه اني م شايفه ايدي بنده علي شهد لقيتها بترد عليا وصوت تالت بيقول قولتلك متعمليش حاجه مسمعتيش كلامي انا كنت عايز صحبتك بس بما انك مصره فا انا هاخدك معاها يحلوه سمعنا صوت خطواته طالع برا الاوضه فضلنا نصوت محدش سامعنا سمعنا صوت خطوات تاني ولقيته بيقول نسيت اقولكم ان الاوضه عازله لصوت وخرج تاني اغمي عليا من الخضه بصحي لقيت نفسي في مكان كله تماثيل شمع كنت هركز واشوف التحف دي بس افتكرت المصيبه ال انا فيها بتلفت م لاقيه شهد عماله انادي محدش بيرد دخل الشخص دا تاني نفس هيئته في الكافيه ولابس جوانتي وبيقول بتنادي علي صحبتك وهيا معاكي في الاوضه بس للاسف م هتسمعك بقت في عالم تاني لقيت كل هدوم شهد علي الارض حتي هدومها الداخليه بصيتله بصدمه ولقيته بيشاورلي علي تمثال شمع لحظه ثواني لقيت دم نازل من جنب التمثال قولتله انت عملت فيها ايه يحيوان قلي احترمي نفسك واداني بالقلم وقالي عايزه مصيرك يبقي نفس صحبتك معنديش مانع لقيته بيقرب مني وبيفك ازرار هدومي لحظه ثواني دا هيعملني انا كمان تمثاال صوت بصوت عالي وقالي فات الاوان يقطه…
#قصه_قصيره
#سفاح_الصين
#الكاتبة_مي