Hoofdstuk 1 ~ 14 & 17

41 2 1
                                    

Dus... Zoals ik al zei: Alles is zwart. Zwarte muren, zwarte lucht, zwart voor mijn ogen, alles zwart. Het is net alsof ik in een tussenwereld zit. Ik zie niks, ik voel niks, ik kan alleen nog maar horen. Ik hoor vage stemmen om me heen. Het zijn er zoveel. Ik herken ze. Ik heb ze eerder gehoord. Ik probeer mijn ogen te openen.. Lukt niet. Ik probeer me te bewegen.. Lukt niet. Wie heeft dit bedacht? Wat is er gebeurd? Alsjeblieft! Wil iemand uitleggen wat er hier aan de hand is?

____________________________________________________________________________

'Niet waar! Wie is het?' vraag ik. Niya heeft me net verteld dat ze weer eens een nieuwe jongen op het oog heeft. 'Hij heet Ash. Hij is echt perfect! Hij heeft bruine krullen en lacht zooo lief!' zegt Niya net zo stralend als ze eruit ziet. Dat dacht ik al.. Elke keer als ze weer een nieuwe crush heeft is hij perfect en weet ze zeker dat ze nooit meer op iemand anders verliefd kan worden. Ik ben benieuwd hoe lang ze het dit keer volhoudt. ^.^ 'Enuhh.. hoe oud issie?' vraag ik. 'Gewoon, 17', zegt ze alsof het de normaalste zaak van de wereld is. 'Wat? 17? Kom op Niya! Dat is toch veel te oud? Je bent zelf pas 14!' 'Nou en.. Liefde kent geen tijd.' 'En hoe ken je hem? Van een datingsite of zo? www.zoekeenpedo.nl?' Ik moet lachen om mijn eigen grap :) 'Nou, doe niet zo flauw! Je weet best wel dat ik voorzichtig ben met jongens. Ik laat me heus niet zo maar meeslepen hoor!', zegt ze. Ik hoop dat ze zich daaraan houdt.. Je hoort vaak van die verhalen dat meisjes op internet een jongen tegenkomen waar ze dan helemaal van ondersteboven zijn. Op een gegeven moment gaat het van chatten naar skypen en dan gaat het van gewoon kletsen naar kleren uit voor de webcam. Later krijgt zo'n meisje door dat ze misschien beter kunnen stoppen met skypen, maar dat vindt die jongen natuurlijk niet goed. Hij heeft tijdens het skypen allemaal foto's van haar gemaakt (die zonder kleren) en als ze de relatie verbreekt, dreigt hij de foto's op het internet te zetten. En wat doe je dan? Ik heb echt veel te veel van dat soort verhalen gehoord en ik ben gewoon bang dat Niya niet ziet waar ze mee bezig is. Maar ja, misschien is het wel helemaal niet zo erg en hebben ze gewoon een goede klik met elkaar. Misschien heeft hij helemaal geen kwaad in de zin en is hij gewoon een nette jongen die op iets jongere meisjes valt. Kan toch? 'Niya, ik hoop gewoon dat je voorzichtig bent. En je weet dat ik er altijd voor je zal zijn', zeg ik. 'Natuurlijk ben ik voorzichtig! Als hij ook maar íets doet wat ik niet leuk vind, zal ik hem meteen blokkeren!', ze knipoogt naar me. 'Okee, okee', zeg ik, 'hug?' 'Hug!' En we geven elkaar een dikke knuffel :)

Knock OutWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu