När Sandra hoppade in i Linns blå, lilla Toyota kunde hon ta på stämningen. "Det ryker ur dina öron Linn, lugna ner dig", sa Sandra och försökte skratta bort dramatiken. Linn fnös. "För det första så hatar jag att vänta på folk och för det andra verkar du tro att jag är helt tappad", svarade Linn utan att möta Sandras blick. Sandra blev förvånad över att Linn verkade så upprörd över något så litet som att hon var sen, det var inte första gången Linn behövde vänta på henne, eller Kelly för den delen. Linn startade bilen och började köra mot restaurangen. "Jag vet att Eric är i din lägenhet just nu, han kanske borde ha parkerat någonstans mer diskret", sa Linn, fortfarande med blicken rakt fram. Sandra suckade. "Kan inte vi två få lösa detta själva Linn? Han är ändå snart 20 år, jag tror han kan prata för sig själv". Linn log och skakade på huvudet. "Du har inga syskon Sandra, du fattar inte hur beskyddande man blir", svarade Linn surt. Sandra såg ut genom fönstret. Svaret gjorde ondare än vad Linn kunde förstå. Sandras högsta önskan i livet hade alltid varit att få ett syskon. Nu var hon 18 år och det var redan för sent för längesen. När de kom in på restaurangen beställde de varsitt glas cava. Det var fullt med folk runt dom som åt och drack av det som menyn hade att erbjuda. Sorlet från restaurangen gjorde Sandra hyperfokuserad. Hon ville bli klar med den här middagen snabbt så hon kunde få åka hem. Hon såg fram emot att vara själv ett litet tag, utan Linn och hennes brorsa. Sandra försökte prata om hotellet de skulle bo på i Spanien men Linn verkade ha svårt att släppa deras tidigare samtal. Innan de ens hade hunnit beställa mat återgick hon till ämnet. "Varför kan du inte utnyttja någon annan?", sa Linn spydigt med ögonen på menyn. Sandra såg på henne. "Utnyttjar jag honom?", frågade hon förvånat. Linn la ner menyn och mötte hennes blick. "Så som han kör runt på dig hela dagarna, är det inte att utnyttja tycker du?". "Oftast är det han som erbjuder sig", svarade Sandra. Linn skakade på huvudet. "Fattar du inte att det bara är för att få ligga med dig? Det är det enda killar vill ha dig till Sandra. Och du säger aldrig nej. Alla vet att du är skolans största slampa". Så fort hon sagt det såg Sandra i Linns blick att hon ångrade det. Hennes ögon började flacka och hon pillade nervöst med besticken som låg på bordet. Sandra kunde knappt tro sina öron. Hon måste ha hört fel. Hennes blod kokade inombords. Hon ville slänga sin cava i ansiktet på Linn men valde att istället svepa allt i en klunk. Hon torkade munnen med servetten som låg på bordet. "Jag kanske är en slampa, men jag är hellre det än en oskuld som inte vågar komma ut ur garderoben". Linn bara satt och gapade. Sandra reste sig upp, tog sin väska och gick mot utgången. Hon öppnade först Uber appen men ångrade sig snabbt. Hon skrev till Eric. "Kan du hämta mig?". Hon skickade adressen till honom. Han svarade snabbt. "Är där om 10."
YOU ARE READING
Försiktigt
ChickLitFortsättning på min första novell Förbjudet. Istället för Kelly är det hennes vän Sandra som är i fokus i denna novell. Vad händer när hon åker på semester med hela sin familj och det uppstår nya känslor för någon som är ingift i familjen? Vad hände...