The Invitation

0 0 0
                                    

March 2024

800 million kilometres from Earth, the small moon Europa circled around Jupiter. Beneath the ice-covered lunar surface, humanoid and intelligent life existed. And that life-form was very curious about Earth. Six months ago, the Lunarians had a breakthrough in intercepting the planet's communications, and they had been eagerly listening in ever since.

***

It was another slow night in the underground observatory, where they monitored Earth transmissions. Nothing unexpected had been happening on the blue planet for weeks. There were a couple of ongoing wars, several upcoming elections, and the usual summer sports events.

The most exciting news had come a few moon cycles earlier. By the end of their current sun rotation, the humans planned to launch a space probe towards the Europa moon. However, the Lunarians' initial excitement soon dampened. They learned that it would take over five years to reach them. And was this just an exploration of life-supporting planets? Or did someone on Earth know about their existence?

Dolph and Eni were on duty at the observatory's signal station. They monitored earth communications and were trying to kill their boredom with ice-spear shooting, when suddenly an alarm went off. It signalled an irregular Earth transmission. Eni excitedly hurried to the monitor. Dolph was more sceptical but followed, mildly curious.

"Earth news alert. Identical message received by 24 countries: Germany invites Europa to Euro2024 in June," read the notification on the screen.

Eni turned to Dolph, an incredulous expression on her face. "Do you think they mean-" she asked.

"No...No." Dolph shook his head. "Could they?"

"We should pass it up the ice tower," Eni decided.

Dolph stayed back while Ene reported the message to their superiors.

An emergency meeting was called, and a heated debate ensued. But, ultimately, the leadership agreed. Earth-more specifically, the planet's section called 'Germany'-had invited them to participate in a sports event.

They assumed this was a great honour. They would have to attend.

The Lunarians immediately assembled a team of experts for Mission 'SpaceGoal'.

First order of business: hack into an Earth Satellite and RSVP for the tournament.

Second order of business: learn to play football.

-------

März 2024

800 Millionen Kilometer von der Erde entfernt umkreiste der kleine Mond Europa den Jupiter. Unter der dicken, eisbedeckten Oberfläche des Mondes gab es humanoides und intelligentes Leben. Und diese Lebensform war sehr an der Erde interessiert. Vor sechs Monaten gelang den Lunariern ein Durchbruch beim Abfangen der Erd-Kommunikation, und seither hörten sie eifrig mit.

***

Es war eine weitere langweilige Nacht im unterirdischen Observatorium, wo man die Übertragungen der Erde überwachte. Seit Wochen hatte sich auf dem blauen Planeten nichts Unerwartetes ereignet. Es gab ein paar andauernde Kriege, mehrere anstehende Wahlen und die üblichen Sportereignisse im Sommer.

Die aufregendsten Neuigkeiten waren einige Mondzyklen zuvor gekommen. Vor Ende ihres aktuellen Sonnenumlaufs planten die Menschen eine Raumsonde zum Mond 'Europa' zu schicken. Die anfängliche Begeisterung der Lunarier schwand jedoch, als sie hörten,dass die Sonde mehr als fünf Jahre brauchen würde, um sie zu erreichen. Und war dies nureine Erkundung lebensfähiger Planeten? Oder wusste jemand auf der Erde von ihrer Existenz?

Dolph und Eni hatten Dienst in der Signalstation des Observatoriums. Sie überwachten die Kommunikation der Erde und versuchten, ihre Langeweile mit Eisspeerschießen zu vertreiben, als plötzlich ein Alarm losging. Er meldete eine ungewöhnliche Übertragung von der Erde. Eni eilte aufgeregt zum Monitor. Dolph war eher skeptisch, folgte ihr aber aus Neugier.

"Erd-Nachrichten-Alarm. Identische Nachricht ging an 24 Länder: Deutschland lädt Europa zur Euro2024 im Juni ein", lautete die Meldung auf dem Bildschirm.

Eni drehte sich mit einem ungläubigen Gesichtsausdruck zu Dolph um. " Denkst du, sie meinen-", fragte sie.

"Nein... Nein." Dolph schüttelte den Kopf. "Das ist doch nicht möglich, oder?"

"Wir sollten es im Eisturm melden", beschloss Eni.

Dolph blieb zurück, während Ene die Nachricht an ihre Vorgesetzten weitergab.

Eine Krisensitzung wurde einberufen, und es kam zu einer hitzigen Debatte. Aber letztendlich war sich die Führungsriege einig. Die Erde - genauer gesagt der Teil des Planeten, der sich "Deutschland" nannte - hatte sie zur Teilnahme an einem Sportwettkampf eingeladen.

Sie nahmen an, dass dies eine große Ehre war. Sie würden teilnehmen müssen.

Die Lunarier stellten sofort ein Team von Experten für die Mission "SpaceGoal" zusammen.

Erste Aufgabe: sich in einen Erdsatelliten hacken und sich für das Turnier anmelden.

Zweite Aufgabe: Lernen, wie man Fußball spielt.

Mission SpaceGoal - A Euro2024 Sci-Fi Short Story (English & German)Where stories live. Discover now