02

0 0 0
                                    

" hello? " kedengaran suara lelaki di hujung situ.

" awak ke yang duduk kat bus stop sekarang ni ? " ya mata heeseung tajam menatap ry sedangkan ry dah cuak tidak tahu ingin berbuat apa.

call telah dimatikan, heeseung perlahan turun dari motornya dan mendekati ry yang mulutnya ternganga tersedar akan ketampanan heeseung. dia telah plan semua kos pengurusan jenazah, lokasi kubur dan siapa imam yang akan solatkan jenazah dia nanti. namun..

" buat apa di sini ? "

hati ry menghangat apabila heeseung membuka jaket hitamnya dan menyalut tubuh ry dengan jaket itu. wangi maskulin melekat di jaket itu.

" erm, saya .. takut .. hujan . " ry menggaruk belakangnya. awkwardnya alasan aku. heeseung menghela nafas lega. groceries di pelukan ry tadi diambil dan diletakkan ke bakul motornya. ry yang tersalut jaket tadi didukung bridal style lalu didudukan di depan heeseung. dia macam masa kau budak kau naik motor tpi duduk depan.

alasan heeseung buat macam tu adalah untuk melindungi ry daripada cuaca sejuk dan titisan hujan.

" rumah kat mana ? " ry tersenyum lega, ingatkan lelaki ni nak culik dia tadi.

" perumahan jesong. rumah ke 10 dari kanan. " ry ucap mendongak memandang muka heeseung yang sedang fokus bawa motor.

•••

kini mereka berdua sampai di depan rumah ry. ry berganjak dari pelukan heeseung. kelihatan baju heeseung basah kuyup terkena hujan tadi.

" terima kasih sebab hantar. sorry ganggu awak bawa motor. " ry tersenyum malu sedangkan heeseung hanya tersenyum macam bapak bapak.

" nama awak siapa ? nak save number. " heeseung membuka perkenalan. ry terkejut kerana heeseung tidak marah terhadapnya malah ingim save contact. " kang ry ."

" aku heeseung. call aku malam ni okay. bai , hati hati masuk rumah. " motor heeseung segera memecut meninggalkan rumah ry dan ry sendiri.

hari ini ada apa ? universe randomly send a soulmate to her .

•••

" mama, ni groceries nya. " ibu ry memerhatikan anaknya yang senyumannya lebih sparkly dari biasa.

mereka hanya tinggal berdua sejak papa ry meninggal akibat excident 4 tahun lalu, dan ry adalah satu satunya anak di keluarga mereka.

" fahamm fahamm .. " jerit ibunya mematikan lamunan ry yang sedari tadi menongkat dagu duduk di meja makan.

" apanya yang faham ? " mereka berdua ketawa meneruskan random talk mereka.

•••

SUNDAY NIGHT  // heeseung Where stories live. Discover now