Merhaba Sevgili Günlük,
Ben Efe ve 18 yaşındayım. Kendime yeni bir defter aldım ve bu defteri kendi kişisel günlüğüme çevirmeye karar verdim. Ama bu defteri günlüğe çevirmemin bazı nedenleri var, mesela yazımı güzelleştirmek ve hızlı yazabilmek. Ama asıl nedenim bu senenin üniversitedeki ilk senem olması ve kocaman bir yılda yaşadığım maceraları ölümsüzleştirmek istemem, ayrıca bu üniversitenin yurt dışında olması da önemli nedenlerimden bir tanesi.
Aslında bu seneyle alakalı içimde bir korku var, çünkü üniversitede nasıl davranılması gerektiğini bilmiyorum ve okuduğum üniversite İngiltere'de. Bu duygu ben liseye ilk kez başladığımda da beni korkutmuştu. Ama bir kaç hafta geçtikten sonra yavaş yavaş öğrendim ve artık daha rahat davranarak arkadaş edinmeye çalıştım. Ama İngiltere'yi öğrenmem ve alışmam biraz uzun zaman alacak. Her neyse biraz kendimden bahsedeyim, ben daha önce de söylediğim gibi Efe ve 18 yaşındayım, biraz çekingenim ama çalışkanım, sportifim ve futbol oynamayı seviyorum. Arkadaş çevrem çok geniş ama sevdiğim ve sürekli iletişim halinde olduğum az kişi var. Mesela ben bu sene okuduğum üniversite İngiltere'de olduğu için 2 tane arkadaşımla beraber öğrenci evinde kalıyorum. Bu kişiler Mert ve Nisan, onlar en yakın arkadaşlarım, yaklaşık 4 yıldır tanışıyoruz. Aslında üçümüzde bu üniversitede okumayı uzun zamandır istiyorduk ve bu fırsatı da değerlendirerek okulun kabul sınavına girdik. Bir miktar da burs alarak üniversiteyi kazanmayı başardık ve İngiltere'de okula yakın bir ev tutarak hep beraber kalmaya karar verdik.
Öğrenci evinde kalmak gerçekten güzel bir şey, ama aileni biraz özlüyorsun. Mesela biz arkadaşlarımla okul başlamadan bir ay önce bu eve yerleştik ve bir hafta sonra ailemi biraz özlemeye başlamıştım. Ama kurallar çerçevesinde yaşamak zorunda olmamak beni biraz rahatlatıyor, yani tabii ki kurallar var fakat bu kuralları kendin koyduğun için pek de kural varmış gibi hissetmiyorsun. Mesela yatma saatini veya ders çalışma süreni kendin belirliyorsun ama çok abartmaman gerekiyor yoksa okul başarını veya sağlığını etkileyebiliyorlar. Bir de arkadaşlarımla beraber belirlediğimiz kurallar var mesela evin kirasını bölüşerek ödemek gibi. Biraz araştırdıktan sonra bir ev bulduk.
Bu evi gördüğümüze gerçekten çok sevinmiştik, çünkü hem istediğimiz fiyattaydı hem de istediğimiz büyüklükte bu yüzden hemen sahibiyle görüştük. Evin sahibi bizim öğrenci olduğumuzu duyunca bize bir de indirim yaptı ve biz o anda sevincimizden havalara uçtuk. Ev sahibiyle ufak bir görüşmeden ve hepimizin imzaladığı bir sözleşmeden sonra ilk kirayı ödedik ve sıra evin içine yerleşmekteydi. Bu işi de birkaç haftada hallettik. Evi tam bir yıllığına kiralamıştık ve bir yılın sonunda ev sahibiyle tekrar bir görüşme yaparak fiyatları tekrardan konuşacaktık. Aynı zamanda bu görüşme sonucu evde ne kadar daha kalacağımızı da kararlaştıracaktık.
Evi tuttuktan sonra sıkı bir alışveriş için para bulmamız gerekiyordu, bu yüzden Türkiye'ye geri döndük ve bütün yaz boyunca bir kafede çalıştık. Gerekli parayı topladıktan sonra herkes kendi odası için alışveriş yapmaya gitti. En son salon ve mutfak alışverişi için bir araya toplandık ve hepimiz ortak kararlar vererek mobilya alışverişimizi tamamladık. Sırada eşyalar vardı, bu yüzden herkes evinden bir kaç parça getirdi. Bütün eşyaları bir araya getirdik ve sonrasında eksik parçaları tespit ettik. Ufak bir alışverişle de eksik parçaları tamamladıktan sonra her şey hazırdı, artık sadece aldığımız eşyaların eve kurulmasını bekliyorduk, böylece biz de eve yerleşebilecektik. Eve yerleştikten sonra geriye sadece internet bağlatma ve ısınma problemini çözme işi kalmıştı, onlar zaten bir haftada hallolacak şeylerdi bu yüzden pek dert etmiyorduk. Gerçekten de düşündüğümüz gibi bir haftada bütün kalan işler bitmişti, bu yüzden çok sevindik, çünkü artık eve yerleşebilirdik (Biz internet ve ısınma problemini hallederken mobilyaların kurulum işi de bitmişti).
YOU ARE READING
Üniversite Maceraları
RandomEfe 2 arkadaşıyla beraber iyi bir üniversite kazanır ve bir öğrenci evi kiralarlar...