Giriş

45 16 2
                                    

Antik Mısırda çok tanrıdan oluşan bir din anlayışı ve yaşantısı hakimdi. Dini lider olarak kâhinler ve rahipler halk arasında çok fazla değer taşıyan bir unsur olarak görülür ve saygı duyulurdu. Sadece rahipler ve kâhinler değil aynı zamanda ülkeyi yöneten Kral (firavun) da daha çok tanrı olarak görülürdü. Buna delil olarak birçok unsur ve obje mevcut. Antik dünyanın en gizemli bulduğu Mısırdaki Piramitler ve Kralların mumyalanması da bunu göstergesi diyebiliriz.

Mısırın Tarihi geçmişine baktığımızda efsanevi tanrılar çoğunlukla doğadaki Hayvanlar ile temsil edilmiştir. Herhangi bir hiyeroglif tableti incelediğimiz zaman çok açık bir şekilde görüyoruz ki Mısırlılar için doğadaki hayvanların ayrı bir yeri vardı. Hiyerogliflerde  Resmedilen insanlar  yarı hayvan olarak tasvir edilmiştir. Sadece resimler ve tabletler değil yapılan minyatür heykeller olsun yâda en görkemli bir örnek olması açısından Sfenks, insan başlı, uzanmış bir aslan Bunlar bize Mısırlıların doğayla ve hayvanlarla olan bağlarının kültürlerine ve inançlarına etki ettiğinin kesin bir kanıtıdır.

Mısır mitolojisi diğer birçok medeniyet ile benzer. Kendisi ile çağdaş toplumlarda aynı mitleri ve tanrı figürlerini görme ihtimali de oldukça fazladır. Mısırın inancı çok tanrılı demiştik bu tanrıların özel güçleri ve birbirleri ile olan savaşlarında efsanevi olarak anlatılır. Mısırda Firavunlar sadece devlet yöneticisi degil tanrıların çocuğu olarakda kabul görmüştür. Firavunlar ilahi birçok özellikte kendileri ile özleştirilmiştir. Mitolojide geçen birçok olayda Firavun ve Tanrı ile özel bağların olduğu anlaşılmaktadır.

Mısır Medeniyeti araştırmaya değer bulduğum Antik Çağ Tarihinde en kıymetlı ve araştırmaya değer bir uygarlık merkezi olduğu düşüncesindeyim. Antik Çağın en büyük arşivi diyebileceğimiz Antik Mısır Medeniyetini iyi anlamak ve aynı zamanda sade, anlaşılır bir dil ile anlatmak için bu kitabı hazırlamış bulunmaktayım.

Ve son olarak  Siz okuyucularıma teşekkür ederim.

Birkan AYAZ















Mısır MitolojisiHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin