Alexas synsvinkel
''Aleeeexa!'' kom det fra min mor, og jeg vente mit blik hen på hende. ''Ja, hvad er der?'' spurgte jeg, og rettede på min kjole. ''Vi skal ud og spise, så jeg har bestilt nogle kjoler til dig - de hænger nede på dit værelse'' svarede hun, og gik over til livrederen inden jeg nåede at sige noget.
Jeg hedder Alexa - Alexa Victoria Campbell. Jeg er 17 år, gammel eller ung. Jeg bor her i Mexico, med min mor Elizabeth og min far Taylor. Vi bor på mine forældres hotel, Atlantica Hotel. Mexicos mest berømte hotel. Men som sagt bor vi på hotellet, øverst oppe. Den øverste etage, kan vi kun komme op til. Det er som et hus deroppe, og for at få elevatoren til at køre der op - skal man bruge en kode, som kun mig og mine forældre kender.
Jeg tog mine solbriller op i håret, og kiggede ud over poolen. Jeg lå på min egen solseng, der kun måtte benyttes af mig. Når jeg ikke lå på den, blev den fjernet - så der ikke var nogen af gæsterne der lagde sig på den. ''Mangler du noget, Miss Campbell?'' spurgte en af tjenerne, der gik ved poolen. Jeg kiggede op på ham, ''En ny af dem her!'' svarede jeg koldt, og pegede på mit tomme glas. Han nikkede, og tog det og gik hen mod baren.
Jeg havde fået af vide at jeg ikke skulle være sød over for tjenerne, og jeg skulle bare være kold. Jeg var rigtig forkælet, og fik alt det jeg pegede på. Det nød det, og det var virkelig dejligt at have en far der havde så mange penge og gav en det man ville have.
Tjeneren kom tilbage, ''Her, Miss Campbell!'' sagde han, og satte drinken på solbordet. Jeg tog den og kiggede ned i den, ''Mere is!'' vrissede jeg, og stak drinken op imod ham. Han tog den, ''Så gerne, miss!'' svarede han, og gik hen til baren igen. Jeg sukkede, og rejste mig fra min solseng. Jeg så at min far, stod og snakkede med nogle mænd - og fem drenge. Jeg tog min fluffy lange cardigan på ud over min hvide bikini, og tog mine sorte stiletter på og gik hen imod dem.
''Hej pappi!'' sagde jeg, og stillede mig ved siden af ham og satte min højre hånd på min hofte og kiggede på de to mænd og de fem drenge. ''Hej min skat! Det her er min datter, Alexa!'' svarede han, og præsenterede mig stolt til dem. Jeg smilede bare, og vinkede med mine fingre. ''Hej!'' sagde de fem drenge i kor, og smilede til mig. De var da nuttet nok. ''Nå, jeg vil gå op og finde en kjole. Hyggeligt at møde jer'' sagde jeg til min far, og henvendte mig kort til drengene bagefter.
''Din drink, miss!'' sagde tjeneren, og jeg vendte mig om mod ham. ''Det var du lang tid om!'' snerrede jeg, og tog drinken og gik hen til elevatoren. Der var allerede to drenge inde i elevatoren, og de gloede på min krop. ''Skrid ud af den her elevator!'' snerrede jeg, og kiggede olmt på dem. ''Hvad for dig til at tro du kan bestemme det, lille du?'' spurgte den ene dreng. Det sagde han bare ikke! ''Undskyld mig, men du ved vist ikke hvem du står og snakker til!'' svarede jeg, surt.
''Skulle du da være nogen særlig?'' spurgte den anden dreng, flabet. Der er bare ingen der skal snakke sådan til mig! ''Det er min far der ejer det her hotel! Ud med jer, inden jeg tilkalder vagterne!'' hvæsede jeg, og pegede ud af elevatoren.
De gik ud, og dørene lukkede og jeg trykkede på knappen hvor der stod 'Privat'. Mage til opførsel, de drenge havde. Bare vent til min far, får det her af vide. Han fandt sig ikke i, at gæsterne snakkede sådan til mig. Folk burde vide hvem jeg var, når de kom til hotellet. Der hænger et stort billede, af mig, min mor og far nede i receptionen og man kan ikke undgå at se det.
**
Jeg havde lige været i bad, og havde føntørret mit lange hår. ''Hæslig, grim, kedelig, for gammeldags, nej, nej, oh god!'' der var bare ingen af de her kjoler, som jeg kunne lide og ville vise mig i. Jeg vidste ikke engang, hvem vi skulle ud og spise med. Det var sikkert nogle forretningsmennesker, som min far kendte.
ESTÁS LEYENDO
Take me home
Fanfic* DENNE HISTORIE ER IKKE SKRIVET AF MIG DEN LIGGER PÅ MOVELLAS MEN JEG HAR FÅET LOV TIL AT UD GIVE DEN HER* Mød Alexa Victoria Campbell. Hun er 17 år, bor i Mexico sammen med sine rige ’forældre’. Alexa blev som barn bortadopteret væk, af hendes rig...