Växthusgaserävenvattenånga,koldioxidochmetan,finnsnaturligtiatmosfären.Deärvärldensisolering,absorberalångtvinkainfrarödstrålningfrånjordensyta.
http://www.bp.com/sectiongenericarticle.do?categoryId=9011358&contentId=7024110
Utan växthusgaser (växthusgaser) skulle världen vara ca 33° C kallare, så i denna mening är växthusgaser liv-stöd. Frågan är inte deras närvaro men de koncentrationer som de inträffar. Som koncentrationer ökar kan jordens yttemperatur stiga, vilket leder till den globala uppvärmningen.
Globala uppvärmningen
De troliga effekterna av global uppvärmning inkluderar en större frekvens av extrema väderförhållanden: torka. värmeböljor; och översvämningar orsakade av stigande havsnivåer.
Koldioxid koncentrationer har ökat från en uppskattningsvis 280 delar per miljon (ppm) innan den industriella revolutionen, till 380 ppm idag. Under det senaste århundradet ökade jordens yttemperatur med omkring 0,6 ° C. Den mellanstatliga panelen för klimatförändringar (IPCC) uppskattar att det skulle kunna öka med mellan 1,4 och 5,8 ° C i slutet av detta århundrade.
KyotoprotokolletochG8-toppmötet
År2005varklimatförändringaröverstpådenglobalaagendan.Kyotoavtaletträddeikraft,att begåde156deltagandeländernaattgörautsläppsminskningarochEU: Ssystem för utsläppshandelblevoperativt.DockKyotovarendastavseddsomettförstasteg–ochbeslutsfattareärnudiskuteravadnyttavtalkanföljadet2012ochhurallabetydandeländerkanvarainblandade.
http://bp-holdings-pollard.wikia.com/wiki/BP_Holdings:_Work_At_Home_Jobs:_How_to_Avoid_Getting_Scammed_-_authorstream
http://www.good.is/spain-bp-holdings-madrid-reviews