Na een lange dag plofde ik op de bank en gooide ik mijn tas op tafel.
Wollah ben echt moe, niet normaal man.
Ik had vandaag 5 clienten die behoefte hadden aan een gesprek. Dan kan die woeshoem genaamd Jan wel zeggen dat ik veel verdien, maar wat is veel als je thuis zit met die problemen van al die mensen?
En dan nog ben je verantwoordelijk voor je afdeling.
De grap is ook nog dat ik al de moeilijkste clienten krijg als hoofd van de afdeling.
De ene heeft problemen thuis. De ander heeft geen ouders meer, de een is bang om uitgehuwelijkt te woorden.
Wollah er zijn zoveel problemen op deze wereld die je niet ziet.
Achter de grootste glimlach schuilt de meeste pijn zei m'n vader altijd en die man he, die man had altijd gelijk.
Van hem kon je pas echt iets leren. Maar ja, zo vader zo dochter he.
Ik trok mijn jas uit en gooide het op de bank waarna ik de tv aandeed.
Even tijd voor m'n zelf.
"Yoo, ik ga challas, zeg tegen yemma ze hoeft niet op me te wachten. Ai?"
Ilias wachtte niet op antwoord en liep de gang op.
"Yo, je bent precies 10 uur thuis a snotneus." Zei ik terwijl achter hem aanliep.
"Wesh denk je? Je bent me madre?" Zei hij lachend en deed zijn capuchon op.
"Wollah ik maak geen grap he, 10 uur ben je thuis anders kom ik je zelf halen en dat wil je niet."
Hij keek me serieus aan en schudde met zijn hoofd. Voor hij iets kon zeggen ging zijn telefoon af, sinds kort heeft meneertje een telefoon.
Zo een kleine Nokia, wat ze tegenwoordig een clannie telefoon noemen.
En ik vertrouw het niet, ik ben echt bang dat m'n kleine broertje de verkeerde kant op gaat.
En dat zou mijn moeder echt breken.
En mij al helemaal? Je gaat me toch niet zeggen dat ik straks ga moeten huilen als hij vast of is geschoten en daardoor mijn make up moet verpesten?
"Ja ik kom eraan a sahbi. Ben al onderweg." Zei hij en hing op. "10 uur he!" Riep ik hem nog achterna.
Ik deed de deur dicht en liep naar mijn kamer. Vanaf de gang hoorde ik Amina al lachen, deze meid is heel de dag aan het bellen ook.
Ik trok mijn werk kleding uit en verwisselde deze voor een Marokkaanse huisjurk.
Aangezien mijn moeder al naar haar nachtdienst is vertrokken zal ik moeten koken.
Maar natuurlijk gaat mijn schoonheidsmasker er eerst op.
Ik deed mijn haar in een staart en smeerde het groene spul op mijn gezicht. Wie mooi is, moet mooi blijven. Of niet?
Ik holde de trap af naar beneden en stopte de visbestilla die mijn moeder voorbereid had in de oven.
Plotseling hoorde ik mijn iPhone af gaan, hmm. Wie zou dat zijn? Stiekem hoop ik dat het mijn toekomstige mannetje is..
Maar zoals altijd moet dit leven weer misgunnen.
Salma: ohla señorita, gaan we dit weekend naar Damsco? Ik was gaan shoppen met me pa en zag shi lekker mocro daar.. Hij durfde me nummer niet te vragen omdat ik met me pa was maar ik weet zeker dat hij me leuk vindt. Hij werkt bij bijenkorf. In sha Allah is hij de ware, hij was zo mooi he. Hij had die nieuwe valentino's aan
Jihane: Had je laatst geen date?
Salma: MOB a sah, fuck hem.
Snel ren ik naar de keuken en doe mijn handschoen aan, ik maak de oven open en haal snel de bestilla eruit. De heerlijke geur ontsnapt uit de oven. Nu maar hopen dat Younes het niet ruikt, Younes is mijn neef die boven ons woont met zijn ouders. Zolang hij eten ruikt komt hij bij ons op bezoek.
Ik hoorde Amina de trap naar beneden al af rennen, als een hongerige beer pakte ze een bord en schepte ze voor zichzelf op.
"Waarom doe je als of je nog nooit eten hebt gekregen man junk." Zei ik geirriteerd.
Ik haalde een koude Redbull uit de koelkast en liep de trap op naar boven.
Ik nam plaats op mijn bed en klapte mijn laptop open. Zelfs thuis gaat het werk door, daarbij moet ik ook gewoon altijd bereikbaar zijn voor mijn clienten.
Ik zie dat ik een nieuwe aanmelding heb gekregen, nog een client.
Nr. 280
Ismail B.
Jong volwassene van Marokkaanse afkomst, staat bekend door zijn verontrusten schandalig gedrag.
Maar daar heb ik schijt aan, ik ga ervoor zorgen dat hij het weer oppakt in sha Allah.
Amina kwam mijn kamer binnen en nam plaats op het uit einde van het bed.
"Jihane. Ben je klaar of stoor ik?" Ik schudde met mijn hoofd. "Nee schat, ben klaar. Watser?"
"Niks, ik ga je nagels lakken."
"Oke." Zei ik en deed muziek op terwijl ze m'n nagels veilde. Het is altijd gezellig met mij.
En mijn zusje doet nagels als de beste. Ze doet naast haar normale opleiding nog een extra in het weekend voor schoonheidsspecialiste.
''Heb je al iemand op het oog e Jihane?'' Ik frons met mijn wenkbrauwen en kijk haar vragend aan. Zou ze het door hebben?
''Tuurlijk niet.''
''Niet liegen ezel, moet wel je bent al 21 je kan mij alles vertellen.'' Zei ze lief.
''Ik heb geen tijd voor relaties, heb jij iemand op het oog dan izanhoofd?'' Een grote glimlach verscheen op haar gezicht waardoor haar kuiltjes en rechte tanden te zien kwamen. Haar ogen stralen helemaal.
"Ik schiet jou en die gene op wie je een "oogje" je hebt he." Zei ik lachend maar ergens ben ik toch bang dat iemand haar hartje zal breken.
"Jihane, hij is in Marokko. Dat weet je toch, Jamal.." Ik schoot in de lach en keek haar verbaasd aan.
"Ben je nog steeds bezig met die akkebouz?"
"Wat zeg jij?! Hijs niet eens dik ofzo. Is me oude liefde a sah, hij komt me hand vragen. Oude liefde roest nieeeet."
"Denk maar, zolang hij in Marokko blijft is er geen probleem voor mij maar als ik je met hem zie snij ik jullie in stukjes."
"Ewa dan ga je wahed grote mes nodig hebben.'
"In sha Allah gaan we trouwen." Zei ze daarna.
Dit kind is gek en heeft veel hoop te veel hoop maar dat is wel leuk aan haar. Maakt niet uit in wat voor situatie je zit Amina heeft altijd hoop. Na een lang uur praten of beter gezegd bekvechten duiken we samen in mijn moeders bed. Ze gaat boos worden maar dat komt later wel, nu gaan we genieten van haar heerlijke zachte bed.
JE LEEST
Murder She Rode
Teen FictionHoogste rang in tienerfictie is #3. Dit verhaal gaat over een meisje genaamd Jihane Al Fayeed, ze is 21 jaar oud. Ze is maatschappelijk werkster, niet zomaaar een maatshappelijk werkster want Jihane zet er alles op alles op om haar clienten te helpe...