~ Heyy dit is mijn 1e verhaal die ik ga schrijven!!! Ik heb het nog nooit gedaan dus ik hoop dat jullie het leuk gaan vinden!! Nouja veel plezier met lezen!!!💋💋 ~
Sarah's pov:
Ik word wakker in mijn kamer en kijk op m'n wekker. Kwart voor negen, lekker uitslapen! Ik ben echt blij dat het eindelijk zomervakantie is. Eindelijk geen school meer, dus ook geen problemen!! Ik heb net VWO afgerond en ik ben blij dat het eindelijk voorbij is. Ik had namelijk niet echt vrienden op school en was altijd best alleen. Niet dat ik dat erg vond, ik had er zelf voor gekozen. Er was wel altijd een groepje van 6 meiden die niet heel aardig waren. Ofja zijn. Waren ze wel. Altans dat dacht ik... Maar goed daar komen jullie nog wel achter. Nu best gemeen. Ze hadden het altijd op mij gemunt. Dat is nu gelukkig voorbij.
Ik stap uit bed en zoek m'n kleding uit. Het is best warm vandaag dus doe ik een kort spijkerbroekje aan en een leuk wit shirtje. Dan doe ik mijn lenzen in en doe mijn haar in een staart. Ik ga naar beneden en maak even een klein ontbijt voor mezelf. Ik doe wat yoghurt in een bakje en doe er wat fruit in.
Ik woon op mezelf, omdat mijn ouders al sinds dat ik klein was zijn overleden. Daarna ben ik "geadopteerd" door mijn tante en oom die me toen verzorgden. Ik was toen al best slim en had al op m'n 14e een leuk "baantje" (oppassen enzo) waar ik veel mee kon verdienen. Nu werk ik in de horeca. Toen ik 19 was besloot ik het huis uit te gaan, omdat mijn tante en oom al een beetje te oud begonnen te worden. Nu ben ik 22 en woon in een mooi klein huisje net buiten het centrum van Eindhoven. Ik vind het prima hier, maar mis soms wel iemand om mee te praten. Maar voor de rest vind ik het hier hartstikke leuk.
Ik had niet veel te doen vandaag dus besloot maar om even te gaan hardlopen. Ik deed een sportbroekje en een hempje aan en ging even een rondje lopen. Na een uurtje kwam ik thuis en ging even snel douchen. Ik trok weer hetzelfde aan als vanochtend en ging even televisie kijken. Ik at even snel een boterham om 15:00 en ging toen even boodschappen doen voor vanavond.
Toen ik thuis kwam besloot ik om nog even te wachten met koken. Het was tenslotte pas 16:00. Ik keek even snel op instagram en zag een story van de "leider" van dat groepje van school waar ik het over had. Olivia. Ze waren met z'n zessen hier in Eindhoven?! Ik hoop maar niet dat ik ze nog ga tegenkomen. Ik heb namelijk laatst nog ruzie met ze gehad. Jullie denken nu vast dat ik best verlegen ben, maar eigenlijk heb ik best een grote mond. Het begon al in de brugklas. Ze waren met elkaar een beetje me uit aan het lachen en naar me aan het wijzen, omdat ik ALLEEN muziek zat te luisteren en zat te eten in de pauze. Dus ik zag ze en zei: 'Ik zit liever alleen dan met een paar idioten die alleen make uppen en zo kort kleden dat ze lijken op barbies, maar dan nog nepper.' Toen werden ze natuurlijk boos en hebben ze met elkaar iets gefluisterd en ik deed alsof ik het achter me liet, maar stiekem was ik bang dat ze me iets aan zouden gaan doen. Ik ook met m'n grote mond. Waarom kan ik nooit is iets voor mezelf houden? Nouja.
Ik scroll nog wat door en besluit om 16:30 maar te gaan koken. Ik ga lekker lasagne maken. Nu al zin in. Rond 18:00 is het klaar en ik ga maar Netflix kijken terwijl ik eet. Ik zoek snel een film en ga eten.
Om 19:45 is de film voorbij dus ga ik maar wat lezen. Uiteindelijk kijk ik op m'n telefoon en zie dat het al 22:34 is. Huh ben ik al zo lang aan het lezen?! Nou ik ben nog niet moe dus besluit om even een rondje door de stad te gaan lopen. Hopelijk zijn er nog wat winkeltjes open.
Na wat rond te hebben gelopen en wat winkeltjes te hebben bezocht besluit ik om nog even ergens te gaan drinken. Ik pak een flesje ice tea en reken af. Terwijl ik door de stad loop voel ik ineens een tik op m'n schouder en draai me om. "Hallo, Sarah." "Hallo, Olivia." Zeg ik op dezelfde gemene toon. Toen zag ik dat de andere 5 meiden er ook bij stonden. "Lekker aan het winkelen zie ik?" Zegt Olivia. "Ja, niet dat het jou wat boeit. Maar wat doen jullie hier?" Vraag ik. "O we waren net naar je opzoek." "O? En waarom dat?" Vraag ik. "We hebben een verrassing voor je." Zegt Olivia met een grijns. Ik geloof er niks van. Wat moet ik doen? Als ik nu wegloop denken ze dat ik een bangerik ben en niks durf dus blijf ik staan. Niet dat ik weg kon. Het groepje staat namelijk al met een kring om me heen. "Ga je mee? Ik wil je iets laten zien. Of ben je bang?" Vraagt Olivia. Ik besluit toch maar mee te gaan, dalijk denkt ze dat ik bang ben voor hun. HA echt niet.
Na 2 awkward minuten te hebben gelopen waren we net buiten de stad. "Zijn we er bijna? Ik heb hier geen zin in. Wtf gaan we doen. Ik wil niet met jullie hangen." Zeg ik zo zelfverzekerd mogelijk. "Hangen? Met jou? HA in je dromen!" Zegt Olivia. Ja en zeker in die van jou.
Na nog 5 minuutjes te hebben gelopen zijn we bij een lange grote weg buiten de stad met weinig huizen. "Zo, we zijn er." Zegt Olivia nog steeds met een grote grijns op d'r gezicht. "Wat moet je Olivia, je bent volwassen. Gedraag je ook een beetje zo." Flapte ik eruit. "O wat wil je doen dan? Slaan?" Iedereen begon te lachen. Ik pak m'n ice tea en deed de dop open en schonk het vol over Olivia's hoofd. Misschien niet het beste idee, maar wie weet? "O nu ga je ervan langs krijgen!!" Roept ze. Ik moet m'n best doen om m'n lach in te houden.
~ Nou dat was hoofdstuk 1 alweer. Wat een cliffhanger hé? Laat me even weten wat je ervan vindt en geef me gerust wat tips! Bedankt voor het lezen en ik hoop dat jullie hoofdstuk 1 leuk vonden!! Joe!❤️ ~