Adam Silvera-től a "Mindketten meghalnak a végén" és "Az első aki meghal a végén" ugyan abban a világban játszódik. Egy világban ahol egy cég, a Halál-Hírek előre meg tudja jósolni, hogy aznap, 24 órán belül kik azok, akik meg fognak halni. Akik regisztráltak az applikációra, azokat felhívják és értesítik 00:00-03:00-ig, ha meg fognak halni aznap.
Az első aki meghal a végén később jött ki mint a Mindketten meghalnak a végén, szerintem viszont mégis érdemes fordított sorrendben olvasni, hiszen az előbbi, előzmény történet.
Az első aki meghal a végén a Halál-Hírek megalakulásáról szól és arról a fiúról, Valentino-ról, akit először hívott fel a Halál-Hírek.
A könyvben megismerhetjük Oriont, egy szívbeteg, fiatal fiút, aki minden egyes nap attól retteg, hogy bármit tesz, bele fog halni, emellett író létére csak novellákat mer írni, mert úgy gondolja, hogy egy könyvet már nem tudna befejezni és Valentinot, egy híres modellnek készülő fiatal fiút, aki éppen beköltözik új lakásába, miután elmenekült homofób, vallásos szülei otthonából.
Orionnak a szülei meghaltak és arra készül hogy a Halál-Hírek hívni fogja, míg Valentino, ikertestvérét várja és arra számít, hogy most kezdődik igazán az élete.
A könyvben a kettejük kapcsolatát és Végnapjukat (így nevezik azoknak a személyeknek (kilépőknek) a napját akik aznap meg fognak halni) ismerhetjük meg.
Sok az érzelmi hullámvasút és az izgalom, hiszen a Halál-Hírek sem indít zökkenőmentesen.Szerintem nagyon aranyos a történet, az időpontok minden fejezetben meg vannak jelölve, így időre pontosan követni tudjuk a teljes napot, tudván hogy mennyi van még hátra és a vége, ahogyan az várható, eléggé szomorú.
Én személy szerint megkönnyeztem a befejezést, akárcsak a Mindketten meghalnak a végén-nél, amit majd egy másik részben mutatok be.Az egyetlen hátránya az a fordítás volt, angolról magyarra. Szerintem kissé rosszul lett fordítva, ami olykor zavaró is volt számomra, ennek ellenére mindenkinek csak ajánlani tudom.
A könyvön az szerepel, hogy 18 éven felülieknek ajánlják, szerintem viszont 1-2 évvel fiatalabbaknak is élvezhető lehet a történet.
(Kiolvastam: 2024.07.21)
--------
Ez lett volna az első rész, remélem tetszett és majd vmikor hozom a következőt, ami várhatóan egy krimi könyv bemutatása lesz.
YOU ARE READING
𝕆𝕝𝕧𝕒𝕤𝕠́𝕟𝕒𝕡𝕝𝕠́
RandomA cím szerintem sokmindent elárul. Ebbe a wp könyvbe olyan kiadott könyveket hozok el nektek, amiket kiolvastam. Elmondom röviden az alap történetét (igyekezve soilerek nélkül), saját véleményt is írok mellé és azt, hogy ajánlom e vkinek és ha ige...