Kapitola 1: Tiché slzy

2 0 0
                                    

Terezin budík neúprosně zvonil, vytahujíc ji z povrchního, neklidného spánku, který se stal její každodenní rutinou. Sáhla po něm a umlčela ho, chvíli ležela nehybně, zatímco ji tíha dne stlačovala na hrudi. Známý strach se usadil, hlodavá úzkost, která jí dělala v žaludku nevolno.

Vstát z postele se zdálo jako nepřekonatelný úkol, ale přinutila se. Došourala se do koupelny a vyhnula se pohledu na svůj odraz v zrcadle. Pohled na její vlastní tvář, opuchlou od pláče, byl příliš bolestivý. Opláchla si obličej studenou vodou, doufajíc, že zmírní otoky a vymaže stopy po slzách.

Její ranní rutina byla mechanická, bez energie či nadšení. Oblékla se do volného oblečení, snažíc se co nejvíce zakrýt svou postavu. Zvolila dlouhý rukáv, i když bylo letní vedro nesnesitelné. Tkanina schovala jizvy na jejích pažích, tenké čáry, které vyprávěly příběh její bolesti.

Snídaně probíhala v tichosti. Její rodiče už byli zaneprázdněni svými vlastními rutinami, otec pohroužený do ranních novin a matka spěchající do práce. Vyměnili si stručné pozdravy, ale nikdo se neptal, jak se cítí. Nezaznamenali smutek v jejích očích ani to, jak si hrála s jídlem, chuť k jídlu ztracená v její úzkosti.

Cesta do školy byla krátká, ale každý krok se jí zdál jako pochod k záhubě. Jak se blížila ke školní bráně, její srdce bušilo hlasitěji. Už slyšela šepoty, chichotání a viděla šikmé pohledy. Držela hlavu sklopenou, doufajíc, že bude neviditelná, ale věděla, že to je marné. Vždy si jí všimli.

První hodina dne byla matematika, předmět, který kdysi měla ráda, ale nyní se na něj nedokázala soustředit. Seděla vzadu, snažíc se být co nejmenší. Učitel monotónně přednášel o kvadratických rovnicích, ale Terezina mysl byla jinde. Cítila pohledy, slyšela tlumené posměšky. Její trýznitelé seděli o několik řad před ní, už plánující další útok.

Přišlo to během oběda. Tereza seděla sama u stolu v rohu jídelny, hryzajíc sendvič, který nechtěla. Skupina dívek přistoupila, jejich vůdkyně, Anna, se šklebila, když se postavila nad Terezu.

„Hej, tlusťochu, proč vůbec jíš? Jenom ztloustneš," posměšně prohlásila Anna.

Ostatní dívky se smály, jejich kruté oči zářily zlobou. Tereze se třásly ruce, snažíc se zadržet slzy. Neodpověděla, vědouc, že by to jen zhoršilo situaci.

„Možná kdybys přestala jíst, vypadala bys jako člověk," přidala se další dívka.

Komentáře pokračovaly, každý jako rána do Tereziny už tak pošramocené sebeúcty. Cítila, jak se zmenšuje, svět se kolem ní uzavírá. Když dívky konečně odešly, třásla se, chuť k jídlu úplně pryč. Utekla na záchod, zamkla se v kabince. Nechala slzy volně téct, tiché vzlyky otřásající jejím tělem.

Zbytek dne ubíhal v mlze tříd a šepotů. Když zazvonil poslední zvonek, Tereza byla vyčerpaná. Spěchala domů, zoufale toužící uniknout z nepřátelského prostředí. V bezpečí svého pokoje se zhroutila na postel, vzlyky přicházely ve vlnách.

Bolest byla nesnesitelná, neustálá bolest na hrudi. Sáhla po malé krabičce schované pod postelí, ruce se jí třásly. Uvnitř byly nástroje její sebedestrukce - břitva, úhledně zabalená v kapesníku. Chvíli váhala, ale touha byla příliš silná. Udělala malý řez na své paži, bolest byla zvráceným druhem úlevy. Fyzickou bolest bylo snazší zvládnout než emocionální trápení.

Jak krev vyvěrala, cítila zvláštní pocit klidu. Slzy ustaly, nahrazené otupělostí, která se šířila jejím tělem. Vyčistila ránu a stáhla si rukáv, schovávajíc důkazy. Věděla, že to je špatné, ale bylo to jediné, co znala, jak se s tím vypořádat.

Tu noc ležela v posteli, zírajíc do stropu. Tma byla dusivá, ale našla útěchu v myšlence, že možná, jen možná, zítřek bude jiný. Držela se té malé naděje, zatímco usínala, netušíc, že její život se změní způsobem, jaký si nedokázala představit.

Zítra vstoupí do jejího života David a nic už nebude jako dřív.

Stíny střední školy-Cesta bolesti a nadějeKde žijí příběhy. Začni objevovat