✰ f(x) / (에프엑스) ✰
Üyeler: Victoria, Sulli, Krystal, Luna ve Amber
Şirket: , (Japonya): Avex Trax, (Tayvan): Avex Taiwan
Takma Adları: Function Girls, Asia's Dance Group
Grup Adının Anlamı: Grup adını, Matematikte fonksiyonun simgesi olan ayrıca çiçeği (flower) temsil eden "f" ve dişinin çifte kromozomunu simgeleyen ve "x"den alır.
Çıkış Tarihleri: 1 Eylül 2009
Çıkış Şarkıları: La CHa TA
Hayran Kulübü İsimleri: Plus (SM resmi olarak bir isim duyurusu yapmadı ancak Sulli doğum günü kutlamaları için hayranlarına teşekkür ederken onlara bu şekilde hitap etti. )
Hayran Kulübü Renkleri: Menekşe Moru
Resmi İnternet Siteleri;
-
-
-
-
-
✰ Yakın Tarihi Ve Oluşumu ✰
Krystal ilk olarak 2000'de ona Shinhwa'nın "Wedding March" müzik videosunda küçük bir rol alan SM Entertainment tarafından değerlendirildi.
Altı yıl sonra; SM, Luna'yı SBS'in "Truth Game" adlı programındaki performansında gördükten sonra onu işe aldı.
Eylül 2007'de, SM'in Çin'deki şirketi Beijing dans yarışmasında Victoria'yı keşfetti.
2 ay sonra da, Amber Kaliforniya, Los Angeles'daki Sm seçmelerinde şirkete seçilen iki kişiden biri oldu.
Sulli resmi çıkışını Eylül 2005'te SBS televizyon dizisi "The Ballad of Seodong"da genç prenses Sun-hwa'nın çocukluğu rolünde yaptı.
✰ 2009: Çıkış ve Çalışmaları ✰
SM ilk olarak 24 Ağustos 2009'da onları "Asya'nın Pop Dans Grubu" olarak tanıtarak YouTube aracılığıyla grubun bir kısa tanıtım videosunu yayınladı. Beş gün boyunca, SM tek tek haber portalları üzerinden bilgiler yayınladı ve SM Town'un resmi internet sitesinde 26 Ağustos'ta Sulli ile başlayarak her üyenin fotoğraflarını ilan etti. Çinli-Amerikan üye Amber 27 Ağustos'ta, Koreli-Amerikan üye Krystal 28 Ağustos'ta, Luna 29 Ağustos'ta ve son olarak Çinli üye Victoria (lider) 30 Ağustos'ta tanıtıldı.
Grubun ilk single'i "La Cha Ta" ("LA cha TA" seklinde yazılır.) dijital olarak 1 Eylül'de, YouTube'a yüklenen 40 saniyelik bir tanıtım videosunun ardından yayınlandı. 2 Eylül'de Samseong-dong Moda Merkezi'nde ilk performanslarının ardından, müzik video ekranlarda gösterildi ve ertesi gün çevrimiçi olarak yayınladı. "La Cha Ta" şarkısının ilk performansı MBC'nin müzik programı "Music Core"da 5 Eylül'de yapıldı.
Grup ayrıca, LG CYON telefonunun Blacklabel serisinin 4. baskısı için "Chocolate Love" dijital single'ını da yayınladı. 9 Kasım'da f(x)'in 3 şarkıdan oluşan, singleı Chu~'yu yayınlandı.
✰ 2010: Nu ABO, Amber'ın Sakatlığı ve SMTown Dünya Turu ✰
2 Ocak'ta LG Cyon telefon markasının promosyonu için Çinli Erkek grubu M.I.C ile düet yaparak Çince "Lolipop" şarkısını söylediler. Şarkının klibi 12 Ocak'ta yayınlandı.
4 Mayıs 2010 tarihinde, f(x), 6 parçadan oluşan mini albümleri Nu ABO'yu yayınladı. "Nu ABO" adlı şarkıları çevrimiçi müzik portalı listeleri Monkey3, Dosirak ve Bugs'in zirvelerinde yer aldı. Fakat Amber'in ayak bileğini burkması nedeniyle Nu ABO promosyonlarına onsuz devam ettiler.
17 Temmuz'da "Nu ABO" mini albümünden "Bay Boogie" parçasının promosyonlarına başladılar. Bu şarkı için ilk performanslarını Music Core programında yaptılar. 21 Ağustos'ta Seoul Jamsil Olimpik Stadyumunda SMTown Live '10 Dünya Turuna katıldılar. Tokyo, Shanghai, Los Angeles ve Paris'de de performans sergilediler.
✰ 2011: Pinocchio ve Hot Summer ✰
SM Entertainment, Amber'ın Amerika'dan döndüğünü (Haziran 2010'dan beri oradaydı.) ve yılın ilk yarısında bir stüdyo albümünün yayınlanacağını duyurdu.
İlk tam albümleri Pinocchio için tanıtım fotoğrafı 7 Nisan 2011'de f(x)'in resmi sitesinden yayınlandı. Albümün promosyon şarkısı "Pinocchio (Danger)"in klip fragmanı ise 15 Nisan 2011'de yayınlandı. ("Pinocchio", Kristine Elezaj'nın "Razor" adlı şarkısının yeniden uyarlamasıydı.) Albüm ise 20 Nisan 2011'de yayınlandı ve grup 22 Nisan 2011'de KBS Music Bank'de ilk performanslarına çıktılar. Promosyonlar boyunca M! Countdown, Music Bank ve Inkigayo gibi programlarında toplam 8 kez birinci oldular.
8 Haziran'da "Pinocchio" albümünün yeniden düzenlenmiş versiyonu olarak "Hot Summer" adlı bir albümün yayınlanacağı açıklandı. Ve 14 Haziran'da ilk albümlerinden şarkılar ve yeni şarkıları Hot Summer ile toplam 10 şarkılık bir albüm yayınladılar. ("Hot Summer" adlı şarkı Monrose'un "Hot Summer" adlı şarkısının yeniden düzenlenmiş haliydi.)
1 Ağustos'ta f(x), "Bust-a-Move" adlı çevrimiçi oyun için "Garagabana" adında bir şarkı yayınladı. 13 Aralık 2011'de de "2011 Winter SMTown – The Warmest Gift" adlı şirket albümü için 1, 2, 3" adlı bir şarkı yayınladılar.
✰ 2012: SMTown Turu, Electric Shock ve Japonya Çıkışları ✰
f(x), şirket arkadaşlarıyla birlikte 20 Mayıs 2012'de Anaheim - Honda Center'deki ve 9 Haziran 2012'de de Hsinchu,Tayvan - Hsinchu County Stadyumu'ndaki SMTown Live Dünya Turuna katıldı.
5 Haziran 2012'de SM, "Electric Shock" adlı bir mini albümün yayınlanacağını duyurdu ve albüm için Krystal'ın tanıtım fotoğrafını yayınladı. 6 Haziran'da Victoria ve Sulli'nin tanıtım fotoğrafları; 7 Haziran'da albüm coverları ve M!Countdown'da tanıtım fotoğrafı, 8 Haziran'da da Luna ve Amber'in tanıtım fotoğrafları yayınlandı. Günün devamında ise "Electric Shock" klip fragmanı yayınlandı. Bu kadar tanıtım fotoğrafı ve videosundan sonra 10 Temmuz'da "Electric Shock" albümü dijital ortamda yayınlandı. 14 Temmuz'da M!Countdown'da şarkının promosyonlarına başladılar ayrıca özel sahne olarak albümden "Jet" adlı şarkının da performansını gerçekleştirdiler.
Grup Japonya aktivitelerine Ağustos ortalarında "Hot Summer" adlı şarkılarının Japoncasını yayınlayarak başladılar. 27 Haziran 2012'de Japonya Resmi İnternet Sitesi açıldı. 15 Temmuz 2012'de "Electric Shock" promosyonları sonlandırıldı ve f(x), Japonya çıkışına hazırlanmaya başladı.♣ÜYELER♣
Sahne İsmi: Victoria (빅토리아)
Gerçek Adı: Sòng Qiàn (宋茜)
Gruptaki Görevi: Lider, ana dansçı, vokalist
Doğum Tarihi: 2 Şubat 1987
Doğum Yeri: Qingdao, Shandong, Çin
Milliyet: Cinli
Boy: 168cm
Kan Grubu: A
Konuşabildiği Diller: Korece (Akıcı), Çince (Akıcı), Japonca (Temel düzey), İngilizce (Temel düzey)
Okul: Beijing Dans Akademisi (Mezun oldu.)
Hobileri: Geleneksel Dans, Jazz Dansı
*Grubun en büyük üyesi ve lideridir.
*Kangta hayranıdır.
Sahne İsmi: Krystal (크리스탈)
Gerçek Adı: Krystal Jung
Gruptaki Görevi: Vokalist, dansçı, maknae
Doğum Tarihi: 24 Ekim 1994
Doğum Yeri: San Francisco, Kaliforniya, Amerika Birleşik Devletleri
Milliyet: Koreli-Amerikalı
Boy: 165cm
Kan Grubu: A
Konuşabildiği Diller: Korece (Akıcı), İngilizce (Akıcı), Çince (Temel düzey), Japonca (Temel düzey)
Okul: Korean Kent Yabancı Okulu
Hobileri: Oyunculuk, Dans*Girls' Generation'dan Jessica'nın kız kardeşidir.
Sahne İsmi: Sulli (설리)
Gerçek Adı: Choi Jin Ri (최진리)
Lakapları: Ssul, Giant Baby, One Million Dollar Smile
Gruptaki Görevi: Vokalist, rapçi, grubun yüzü
Doğum Tarihi: 29 Mart 1994
Doğum Yeri: Yangsan, Güney Gyeongsang Eyaleti, Güney Kore
Milliyet: Koreli
Boy: 170cm
Kan Grubu: 0
Konuşabildiği Diller: Korece (Akıcı), Çince (Temel düzey), Japonca (Temel düzey), İngilizce (Temel düzey)
Okul: Seoul Sahne Sanatları Okulu
Hobileri: Oyunculuk, Dans
Sahne İsmi: Amber (엠버)
Gerçek Adı: Amber Josephine Liu (류이윈) (劉逸雲)
Lakapları: Tom Tom Boy
Gruptaki Görevi: Ana rapçi, vokalist
Doğum Tarihi: 18 Eylül 1992
Doğum Yeri: Los Angeles, Kaliforniya, Amerika Birleşik Devletleri
Milliyet: Tayvanlı-Amerikalı
İnanç: Hıristiyan
Kan Grubu: B
Boy: 167cm
Konuşabildiği Diller: Korece (Akıcı), Çince (Akıcı), İngilizce (Akıcı), Japonca (Temel düzey),
Hobileri: Dans, RapSahne İsmi: Luna (루나)
Gerçek Adı: Park Sun Young (박선영)
Gruptaki Görevi: Ana vokal, dansçı
Doğum Tarihi: 12 Ağustos 1993
Doğum Yeri: Seoul,Güney kore
Milliyet: Koreli
Boy: 162cm
Kan Grubu: A
Konuşabildiği Diller: Korece (Akıcı), Çince (Akıcı), Japonca (Temel düzey), İngilizce (Temel düzey)
Okul: Chung-Ang Sanat Üniversitesi
Hobileri: Şarkı Söylemek, Çince, Dans