11

18 0 0
                                    

Masing-masing kerah segala tenaga yang ada untuk selamatkan diri.Sesekali menoleh ke belakang, kelihatan ramai zombie yang mengejar.

" Guys, careful! Boleh jadi diorang datang dari depan." Umai mengingatkan mereka yang sudah berlari tak ingat dunia.

Tak sangka pulak betul andaiannya.

" Huarghhh!!! " Ah sudah! Lagu mana nak setel ni?!

" Ape masin sangat mulut kau ni, Umai?!"

" Manelah aku tau! Aku cakap je!"

" Terpaling tak tau!"

" Aku memang tak tahu!"

" Lain kali kau diam jelah! Simpan sikit masin mulut tu, jimat sikit garam kat rumah!"

" Enough! Focus, guys!" Arah Alya kuat.Sakit pulak gegendang telinga kite ni!

Tanpa buang masa, Anam dan Khairil terus membuka langkah.

Buk!

Buk!

Buk!

Tumbukan demi tumbukan dilepaskan.

Bang!

Bang!

" Rayyan, cover!" Alya mencampakkan sniper miliknya kepada Rayyan.Rayyan menyambut dengan baik.

Bibirnya terjungkit sedikit.Senyum sinis.

Ini baru style.

Bang!

Bang!

Bang!

Bang!

Bang!

Bang!

Tembakan dilepaskan oleh Rayyan bertubi-tubi menggunakan kedua-dua sniper.Bibirnya masih menayangkan smirk teragung.

Kedua-dua sniper diangkat tinggi.

Bang!

Bang!

Bang!

Bang!

Bang!

Bang!

Bang!

" Pergh!! Cayok, Rayyan! Cayok!" Sorak Alya dan Aisyah serentak.Sempat juga Alya ber- ' da boy' .

" Focus!" Suara lantang Haziqah menyedarkan segalanya.

Semakin lama menembak, semakin lenguh tangannya.Pegangan snipernya kian melonggar.

" Rayyan, atas!" Jerit Umai melalui earpiece membuatkan Rayyan mendongak ke atas.Kelihatan seekor zombie melompat tinggi, seperti gaya ingin menerkamnya.

Tiba-tiba dia menjadi buntu.Kaku.

" Rayyan!"

Bang!

Bang!

Bang!

Rayyan memandang punca tembakan.Kelihatan tubuh Qaseh meluncur melalui celah kakinya.

Ceh, mentang-mentang ringan! Senang je dia dicampak oleh Alya.

" Woi, ni bukan training rugby kau nak dive try begitu!" Jerit Syah.Qaseh mencebir.Ade je yang tak puas hati lah mamat ni.

" Sekurang-kurangnya aku selamatkan nyawa orang." Qaseh menjelir lidah.

" Sudah! Kang dedua aku tembak." Imran mengacukan pistol ke arah kepala masing-masing.

Orang tengah penat fight, bole pulak dia gaduh kat sini.

" Im, aku rase kita kena lari.Ramai sangat ni." Ukasyah cuba mengambil nafas sambil berkata.Tenaganya kian kering.

Imran hanya diam.Badannya sendiri pun penuh dengan luka.

" Fight selagi boleh." Ujar Imran ringkas.Selagi ade kekuatan, selagi tu die akan lawan.

" Imran!" Jerit Yus.Imran menoleh pantas.Kelihatan sekumpulan lagi zombie datang menyerang mereka.Dua kali ganda lebih banyak dari tadi.

" Guys, run!" Arah Imran lantang.

Pap!

Dush!

Imran menoleh ke arah punca bunyi.

Tit!

Tit!

Tit!

Tit!

Tit!

Tit!

" Shit! Again?!" Carut Naufal kuat.

" Lari!"

Boomm!

Tubuh mereka terpelanting ke merata arah.

Inside School's Play [OG]Where stories live. Discover now