Musim cuti sekolah
"Macam mana plan nak pergi xxxx jadi tak?" Soal Amato pada kedua anak kembarnya.
"Jadi.. yah." Jawab Boboiboy.
"Siapa je pergi nanti?" Soal isterinya pula.
"Hmm Yaya.. Ying.. Gopal dengan Fang." Kata Gegergirl.
"Haa... Pergi sana nanti jaga kelakuan dan jangan seronok sangat takut benda lain yang jadi kang." Kata Tok aba.
"Abah ni... Jangan la cakap macam tu diaorang bukan budak kecil lagi." Kata mentuanya.
"Bukan apa, abah cuma risau. Cuti-cuti macam patutnya koranglah yang bawa diaorang jalan-jalan." Kata Tok aba.
"Tak apa la abah, sekali sekala bagi diorang keluar dengan kawan-kawan. Si Fang tu ada je lesen memandu dia tak payah risau la pandai la diaorang jaga diri." Kata Amato.
"Itu la kamu bebaskan sangat Boboiboy dengan Gegergirl." Rungut tok aba.
"Ala atok! Kitaorang okay jela." Kata Gegergirl memeluk tok aba.
"Ha,ah, bukan selalu dapat jalan jauh dengan member kan Gegergirl."
"Betul-betul."
"Yelah, cuma janji dengan atok korang balik dengan selamat."
"Atok kitaorang nak pergi bercuti la bukan nak pergi berperang." Ujar Gegergirl.
"Kitaorang akan balik jangan risau." Kata Boboiboy.
Esok pagi
"Boboiboy!!! Bangun la!! Aku dah kata jangan tidur lepas subur kau ni degil!! Bangun!!! Semua dah ada kat sini! Cepat!!" Jerit Gegergirl sambil memukul abangnya dengan bantal.
"ADUH!! Aduh!! Sakit! Ye! Ye! Aku bangun!" Kata Boboiboy gelabah dan lari masuk bilik mandi.
A few minutes later
"Haa... Siap dah raja lambat ni. Aku mati-mati la ingat Gegergirl yang lambat rupanya kau yang lambat." Kata Gopal sambil sumbat mulutnya dengan nasi lemak.
"Sorry la korang."
"Sori naik lori." Ujar Ying.
"Dah dah cepat makan lepas tu kita gerak." Kata Yaya.
S K I P T I M E
"Kami gerak dulu mak." Kata Boboiboy salam ibunya.
"Ye hati-hati pergi cuti tu." Kata mak cik Wawa.
"Ni jangan lupa makan kat sana nanti tau." Kata aunty Yang.
"Okay mama." Jawab Gopal.
"Ayoyo anakku sudah besar sudah boleh kahwin." Kata pak cik Kumar.
"Dey! Kahwin apanya?! Sekolah pun belum habis lagi." Kata isterinya berang.
"Jangan sikap masing-masing. Jangan merantau ke mana-mana." Kata tok aba.
"Baik-baik tau bawa kereta." Kata Amato.
"Jaga kereta aku baik-baik kalau kena kau." Kata Kaizo.
"Ye, Fang tahu la."
****
"Yahoooo!!! This is gonna be our best time!!!" Sorak Gegergirl gembira sambil merakam video menggunakan kamera.
YOU ARE READING
Boboiboy Short Stories
Short Storycerpen pendek Boboiboy ft oc apa yang ada kat sini? horror? thriller? komedi? drama? au? macam-macam lagi lah nak request? boleh dipertimbangkan... just for fun :3 Komen kalau nak apa-apa...