KAPITOLA 2 - NEPŘEDVÍDATELNÉ KOMPLIKACE

13 3 0
                                    




Katherine se nervózně dívala na hodinky. Její telefon neustále vibroval na stole. Po dlouhém a napjatém jednání, které se neplánovaně protáhlo, věděla, že bude čelit následkům svého zpoždění. Sarah, její právnička a blízká přítelkyně, byla s ní a snažila se situaci uklidnit.

„Měla bys mu alespoň poslat zprávu, že budeš mít zpoždění." řekla Sarah, zatímco Katherine vyřizovala poslední detaily jednání.

„Nemám čas na to, abych se teď zabývala Lukasem," odpověděla Katherine chladně. „Zavolám mu, jakmile budu na cestě."

Když Katherine a Sarah dorazily do kavárny, napětí bylo hmatatelné. Lukas seděl u stolu s Isabel, která se snažila vypadat klidně, ale její nervozita byla zřejmá. Lukasovo obočí se stáhlo v zamračení, jakmile spatřil Katherine.

„Omlouvám se za zpoždění," začala Katherine s přísným tónem, jakmile se posadila. „Měla jsem nečekané jednání, které se nedalo odložit."

„Omluvy nestačí!" zasyčel Lukas, jeho hlas byl plný zlosti. „Celé odpoledne čekám a ty se mi ani neobtěžuješ dát vědět, že budeš mít zpoždění? Jak si vůbec můžeš dovolit něco takového?"

„Neměla jsem jinou možnost," odvětila Katherine s chladným tónem. „Co konkrétně chceš, abych udělala?"

„Tohle není o tom." pokračoval Lukas, jeho frustrace se měnila v agresi. „Jde o respekt. Jsi pořád tak zahleděná do své práce, že zapomínáš na mě a na naše plány. Jsem ti úplně jedno!"

Katherine se snažila udržet klid. „Přestaň dělat ze všeho scénu. Jsem tu teď. Co víc chceš?"

Lukasova frustrace začala přecházet do otevřeného vzteku. „Přestaň to obracet proti mně! To, že tě tvoje práce víc zajímá než náš vztah, je neomluvitelné. Co mám dělat, abych ti konečně otevřel oči?"

„Myslíš, že všechno beru na lehkou váhu?" Katherine se snažila udržet klid. „Zkus pochopit, že nemohu vždy ovlivnit, co se stane. To, že to nezvládáš přijmout, není moje chyba."

Sarah se pokusila zasáhnout. „Lukasi, Katherine opravdu neměla na výběr. Zkusme to prosím vyřešit klidněji."

„Klidněji?" zasyčel Lukas. „To je přesně to, co mi chybí. Neustále se snažím pochopit její pracovní závazky, ale ona se chová, jako by byl náš vztah úplně zanedbatelný!"

Isabel, která seděla vedle, se cítila stále nervózněji. Její nervozita se projevovala v drobných třesech. „Možná bychom to měli probrat jinde," navrhla s úzkostným tónem. „Tady to asi nebude nejlepší místo."

„Ne, tohle musíme vyřešit hned!" trval Lukas na svém, jeho hlas se stával agresivnějším. „Mám toho dost!"

Ve vzteku vzal Lukas hrnek, který měl na stole, a mrštil s ním směrem ke Katherine. Hrnek se rozbil a ostré střepy jí zranily ruku. Katherine zakřičela bolestí, krev začala rychle téct.

Isabel, vyděšená a bezradná, okamžitě přistoupila k Katherine. Když Katherine zakopla o svou nohu a začala klesat, Isabel jí rychle chytala. „Katherine!" zakřičela, zatímco jí pomáhala se udržet na nohou. „Zůstaň se mnou!"

Katherine, zasažená pohledem na svou krvácející ruku, se začala cítit slabá. Její tvář zbledla. „K-krev..." zamumlala slabým hlasem, zatímco panika začala přebírat kontrolu.

Její strach z krve byl neúnosný a Katherine se začala houpati. Isabel ji držela pevně, snažila se ji uklidnit. „Katherine, zůstaň klidná, prosím."

Katherine s vyděšeným výrazem začala kolabovat. Isabel jí pomohla posadit se, snažíc se ji udržet co nejklidnější. Sarah, s panikou ve tváři, zakřičela na obsluhu kavárny: „Zavolejte okamžitě pomoc!"

Lukas stál otupělý, jeho hněv ustupoval v údivu a zklamání nad vlastním činem. Isabel se snažila udržet Katherine, zatímco Sarah koordinovala záchranné služby. Napětí v místnosti bylo téměř hmatatelné a každá z lidí se snažila čelit situaci, jak nejlépe uměla.

Návraty a OdloučeníKde žijí příběhy. Začni objevovat