Deel een

17 2 1
                                    

POV Vonk

Dag 1~

Wow, vond ik. Mijn nieuwe huis was lelijk, maar ach. Ik zocht de zetel, maar vond alleen een klein roze sofatje. Ook zag ik alleen vieze, droge, konijnenkeutels in een rood bakje, met een blauw bakje water er naast. Mijn nieuwe baas, Leen droeg een zak konijnenkeutels over het rode, een giete ze erin. Kokhalzend sprong ik weg. Naar de koelkast. Als ik nou tegen de koelkast bots, snapt Leen misschien dat ik ETEN wil?, dacht ik. 'Heee! Ben jij Vonk?!', hoorde ik. Verstijfd van angst keek ik achteruit. Het was een hond. 'Help!', schreeuwde ik. 'Lelie. Ik heb gehoord dat Leen een kat Vonk kreeg', legde ze uit. Ik knikte. 'Dat ben ik inderdaad?', miauwde ik. 'Kom mee', nodigde Lelie uit. Ik volgde. 'Dit-Ze wees naar een lang zwart pad met gele strepen-' is de doodsrijder. Veelvachten nemen hun bottenkrakers hier naartoe als ze snel moeten zijn', huiverde Lelie. 'En dit is ons nest. Daar woont onze veelvacht Leen', blafte ze. 'En hier staan slapende bottenkrakers tot hun veelvacht hen wakker maakt', blafte ze ten slote. 'Brrr. Ik ben al eens onder zo'n kraker geweest. Hij was groter, en langer dan bottenkrakers', miauwde ik.

'Dat moest een schedelkraker zijn!', rilde Lelie. 'K-kom mee'. Ze toonde me een spoor. Een flits spookte door mijn hoofd. Daarna zag ik dezelfde schedelkraker die veel haren uit mijn pels rukte, een flashback, besefte ik. Krijsend uit vermoeidheid en pijn, maar levend lag ik daar, onder een hoed, waar ik jaren heb doorgebracht. Door nog een flits werd ik terug gebracht. 'Vonk? Gaat het wel?', vroeg ze. 'We-wat euh...ja', snakte ik.

VOOR DE DUIDELIJK-HEID:

-Ik heb Leen en alle personages helemaal uitgevonden, dus als je zo noemt ofzoiets niet verkeerd opvatten

Ps: Ik heb de cover zelf gemaakt wat vind je ervan?

P.ps: Wat vinden jullie van mijn verhaal? Comment :)

Je hebt het einde van de gepubliceerde delen bereikt.

⏰ Laatst bijgewerkt: Jul 10, 2015 ⏰

Voeg dit verhaal toe aan je bibliotheek om op de hoogte gebracht te worden van nieuwe delen!

De wereld in een kattenoogWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu