Een D/s verhouding is erop gebaseerd dat de sub zich overgeeft aan de Dom. De mate waarin dat gebeurt is een afspraak tussen beide partijen en afhankelijk van de keuzes die de sub en de Dom daarin gemaakt hebben. In ieder geval zal er een bepaalde machtsverhouding tussen de sub en de Dom zijn waarin de sub zich onderwerpt aan de Dom: het is de Dom die bepaalt wat er gebeurt en de sub luistert daarnaar. Vaak wordt het gedrag van de sub door de Dom gecontroleerd, door te belonen bij goed gedrag en te straffen bij onjuist gedrag. Zo kan de sub steeds beter leren om de Dom te dienen.
In deze sub-mission spelen we een beginpunt na in de verhouding tussen de Dom en de sub: de sub spreekt hier uit dat ze klaar is om zich over te geven aan de Dom. Het doel van deze opdracht is dat je kan voelen hoe het is om je aan iemand over te geven, wat het met je doet om te zeggen dat een ander de baas over is. Voor veel subs is dat alleen al een heel opwindende gedachte.
Wat heb je nodig?
-een kladblok en een pen
-een videocamera of smartphone, die je zo neer kunt zetten dat je goed in beeld bent
-iemand die je in gedachten kunt nemen om als je Dom te fungeren. Misschien heb je al een Dom op het oog, of fantaseer je over iemand waarvan je zou hopen dat hij je Dom wil zijn. Als je dat nog niet hebt, kun je mij in gedachten nemen om je gedachten op te richten: een strenge maar rechtvaardige Dom die je wegwijs kan maken in de wereld van D/s.
Wat ga je doen?
Je gaat een tekst maken waarin je jezelf aanbiedt aan je Dom. Deze schrijf je eerst uit op papier en daarna film je jezelf terwijl je de tekst uitspreekt. Dat doe je in de volgende stappen.
1. Schrijf een tekst waarin je jezef introduceert en je Dom vertelt dat je van hem bent, wat je allemaal voor hem zult doen en wat hij met je mag doen. Neem hier de tijd voor. Bedenk waar je allemaal opgewonden van raakt als iemand het met je zou doen en schrijf dat op. Je schrijft vanuit het perspectief van de Dom. Dus niet: "ik zou het lekker vinden als..." maar "ik bied me aan u aan om...". Voel wat het met je doet om dit op te schrijven. Vind je het spannend, eng, word je er opgewonden van? Hoe zou je je Dom willen aanspreken (bij zijn voornaam, Meneer, Meester, Baas, etc.)? Hoe zou je jezelf omschrijven (sub(je), slaaf(je), slet(je), stouterd, etc.)? De dingen die je opwinden zijn je diepere verlangens; werk deze zo goed mogelijk uit. Als je moeite hebt om op gang te komen, of het lastig vindt je gevoelens onder woorden te brengen, dan kan je - als beginnetje of voor de eerste keer - de onderstaande voorbeeldtekst gebruiken. In deze tekst komen verschillende manieren van onderwerping voor; voel bij elke zin of het je opwindt of niet.
Geachte meester, dit is uw subje [naam]. Ik ben er klaar voor om mij aan u aan te bieden. Vanaf nu ben ik helemaal van u. Uw wil is mijn wet; overtreed ik die wet, dan weet ik dat u mij zult straffen en dan zal ik die straf accepteren. Ik zal uw bevelen opvolgen en u dienen. Als ik u zie zal ik voor u knielen en uw voeten kussen. Mijn gedachten zijn enkel en alleen op u gericht. Mijn lichaam is van u. U mag het op alle mogelijke manieren gebruiken en ik zal u dankbaar zijn als u dat doet. Ik geef me volledig aan u over.
2. Lees de tekst die je hebt (over) geschreven een paar keer door, zodat je 'm zo goed mogelijk kunt voordragen.
3. Zet de videocamera/smartphone zo neer dat je goed in beeld bent. Als het je extra opwindt: doe je kleding uit en/of ga in een onderdanige positie zitten (zie het eerdere hoofdstuk 'Sub-mission 2: getting into position' voor een aantal voorbeelden, zoals (modest) kneel en Nadu). Dan kijk je in de camera en draag je je tekst voor. Probeer dat vol overtuiging te doen (je Dom moet het idee hebben dat je je graag onderwerpt en dat dat je opwindt) door met je stem te spelen, terwijl je lichaamshouding nederigheid uitdrukt.
En nu?
Neem de tijd om bij te komen van deze sub-mission. Bedenk wat je ervan vond om de tekst uit te schrijven en uit te spreken: was het fijn, vervelend, opwindend, beschamend? Dat geeft je informatie om te bedenken wat je vindt van soortgelijke opdrachten of spelletjes. Je kunt bijvoorbeeld bedenken welke dingen je lastig vond om op te schrijven/uit te spreken. Zo vinden sommige subjes het lastig om hun naam uit te spreken, omdat het daarmee 'echt' wordt. Anderen vinden het bijvoorbeeld lastig om te erkennen dat ze zich helemaal willen onderwerpen; zijn ze daar wel echt klaar voor? Bedenk ook welke dingen je lieten tintelen; was het opwindend om je helemaal over te geven aan je Dom? Te zeggen dat hij je mag gebruiken? Kun je verklaren waarom je het een vervelend vond en het ander fijn? Dat helpt je om erachter te komen waar jij opgewonden van wordt. Kijk ook het filmpje dat je gemaakt hebt een keer terug, vanuit het perspectief van een Dom: komt het overtuigend over? Zou je deze sub graag willen domineren?
Als je het leuk vindt om je ervaringen te bespreken, of als het opwindend voor je werkt om foto's of videomateriaal te delen van het uitvoeren van je sub-mission, dan kan je me bereiken via @sub_missionsNL op Telegram. Mocht je foto's toezenden, zet je er dan bij of je het leuk zou vinden als deze (geanonimiseerd) in dit boek terecht komen?
Voor met zijn tweeën
Als je deze sub-mission met zijn tweeën uitvoert, kan je 'Dom' de videocamera /smartphone bedienen en instructies geven over hoe je gaat zitten voordat je je tekst uitspreekt. Als je echt van plan bent met iemand een D/s verhouding aan te gaan, dan is het nuttig om afspraken te maken voordat je je aan je Dom overgeeft. Op internet zijn lijsten te vinden (zie bijvoorbeeld https://www.samarium.nl/info/informatie/checklist/) aan de hand waarvan je kunt bespreken wat je opwindend zou vinden als de Dom het met je zou doen en waar jouw grenzen liggen. Neem hier uitgebreid de tijd voor; het maken van dergelijke afspraken is bedoeld om het spel voor beide partijen veilig en leuk te houden en moet niet 'in de haast' gebeuren omdat je graag een opdrachtje wil afmaken. Het kan geen kwaad om de lijst de eerste keer heel terughoudend in te vullen; je kunt je antwoorden altijd aanpassen als je klaar bent voor meer. Zorg ervoor dat je je Dom daadwerkelijk kent en een vertrouwensband met je Dom hebt opgebouwd voordat je je aan hem overgeeft. Als je dat hebt gedaan, kan je ook beter (alleen of samen) de tekst die je aan je Dom zou voordragen afstemmen op de wensen die jullie beiden hebben. Je kunt daarbij niet alleen denken aan wat je je Dom aanbiedt, maar ook aan de aanspreektitel die je voor je Dom gebruikt (voornaam, Meneer, Meester, Baas, etc.) en hoe je jezelf noemt (sub, slaaf, slet, stouterd, etc.).
Zorg dat je van tevoren nadenkt over welke videocamera/smartphone je Dom gebruikt om te filmen en wat er met het beeldmateriaal gebeurt, als je liever niet hebt dat je Dom het filmpje na afloop in bezit heeft. Deze sub-mission is alleen bedoeld om te ondervinden of D/s iets voor je is; je hoeft je alleen helemaal over te geven aan een Dom als je dat prettig vindt.
JE LEEST
Opwindende opdrachten
RomanceOpdrachtjes om opgewonden van te raken, voor vrouwen die interesse hebben in Dom / sub spel, exhibitionisme en/of het ontdekken van hun eigen seksualiteit en grenzen. Via de opdrachten krijg je een eerste introductie in het geile spel tussen Dominan...