Miana: Kelpie, Each-uisge ( folklor celtycki)
Żywioł: Woda
Rodzaj: Stwory Słodkowodne
Postacie: Ogier o intensywnie czarnym umaszczeniu z długimi, zielonymi wodorostami zamiast grzywy i ogona.
Wysoki, ciemnowłosy, półnagi młodzieniec o bladej skórze i atletycznej budowie ciała.Występowanie: Najczęściej występuje w szkockich jeziorach i rzekach, nieco rzadziej w Anglii, Irlandii, na wyspie Mann, Szetlandach i Orkadach. Teoretycznie może pojawiać się również w całej europie zachodniej, lecz bardzo rzadko.
Czas aktywności:
Pory dnia: Aktywny od zmierzchu po świt.
Warunki pogodowe: Pogodne jasne noce lub lekka mżawka. Nie toleruje wichur, burz i silnych ulew gdyż jest drapieżnikiem nie polującym aktywnie, a w taką pogodę trudno jest mu zwabić potencjalną ofiarę.
Pory roku: Niemalże cały rok, prócz srogich zim, gdy gruba warstwa lodu skuwa powierzchnie jezior.Zdolności: Może przybierać końską i ludzką postać. Oddycha pod wodą. Potrafi chodzić po wodzie.
Walka:
Bój : Jest to zarówno Fey, jak i stwór mroku zatem jest wrażliwy tak na żelazo jak i na srebro. Żelazo zdaje się mieć bardziej dewastacyjny efekt. Najlepiej celować w pierś i serce, gdyż cios, lub strzał w głowę, może ześlizgnąć się po twardej, końskiej czaszce. Wrażliwy na magię światła i wiatru. Zaklęcia takie jak Porażenie i Błyskawica z magi wichru, lub Unicestwienie Złego z uświęconej magii Światła mogą z łatwością zabić tego wodnego demona.
Chwytanie: Niewiasta, która zdoła zarzucić mu na szyję arkan z lnu i werbeny natarty starym srebrem - i będzie w stanie ujeździć go, oraz ułożyć jak zwykłego wierzchowca - zyska niezwykle wytrzymałego i rączego rumaka, oraz nieustępliwego obrońcę.
Ochrona: Ochrona przed kelpie, jest raczej prosta- wystarczy wystrzegać się nocnych spacerów wzdłuż brzegów jezior, oraz w ich okolicach oraz nie wskakiwać na grzbiety przygodnie napotkanych koni - korzyść z tego płynie podwójna, bo raz że koniokradów zwykło się wieszać, dwa że jeśli koń ten okazałby się być kelpie nie poniesie cię na twą zgubę w toń wody. Należałoby również nie zbliżać się do nieznajomych mężczyzn do połowy zanurzonych w przybrzeżnej płyciźnie. Może to zapobiec niechcianym ciążom, a jeśli to kelpie w ludzkiej formie, niewiasta może wtedy ujść z życiem.Natura: Zła. Bestia ta kieruje się mrokiem w swojej duszy aby zabijać ludzi, choć nie musi tego robić by przeżyć.
CZYTASZ
Bestiariusz czyli gawędy o stworach wszelakich: Kelpie
FantasiaMrożąca krew w żyłach, krótka historia przybliżająca naturę potwora grasującego w rzekach i jeziorach szkockich wyżyn. Na koniec zaś o wyglądzie, zdolnościach, występowaniu a nawet jak z potworem takim mierzyć się, jak się przed nim chronić, lub jak...