Aradan yıllar geçmesine rağmen o günü hiçbir zaman unutmamıştım. Size o gün olanlardan bahsediyim.
Annem hemen beni yatağımdan kaldırmış "Hadii Mirza !Uyann !Gidiyoruz" demişti. Bende ne olduğunu anlayamamıştım. Annem beni hemen giyindirmiş ve evden alabileceği herşeyi alıp dışarı çıkmıştı. O zamanlar çocuk olduğum için korkmuştum, aklımdan bin bir türlü şey geçti. Babam arabanın şöför koltuğunda endişeli bir şekilde bana baktı. O an birşeylerin ters gittiğini anlamıştım.
Annem"Mirza burda kal ben hemen geliyorum" dedi ve evin garajına gitti. İyice korkmaya başladım. Korkudan nerdeyse altıma edicektim. Etrafıma saf saf baktım. Yanımızdaki evlerin hepsinin penceresi kapalı , perdeleri çekiliydi. O arada annem evin garajından koşarak yanıma geldi. Annem çok korkuyordu belliydi. Suratı bembeyaz olmuş , heryerinden terler akıyordu.
Bende ürkek bir sesle "Anne ne var da bu kadar erken kaldırdın beni. Nereye gidiyoruz ki ?" demiştim. Annem bana cevap vermeden beni kucağına aldı. Siyah Bmw mizin arka kapısını açarak beni içeriye doğru fırlattı. Bu hareketiyle ben şoka girmiş bi şekilde anneme bakmaya başladım. Şimdiye kadar bana hiç vurmayan bi kadın ,şimdi neden beni arabanın içine doğru fırlatmıştı. Hâlâ olanları anlayamıyordum. Annem beni arka koltuğa attıktan sonra o da babamın yanında ön koltuktaki yerini almıştı. Babama elindeki cihazdan bir yer gösterdi ve "Şuraya gidiyoruz ,hemen bas gaza" dedi. Kendi kendime "Dünya yok mu oluyor yoksa bana mı öyle geliyor" dedim.
Ben böyle düşündükten hemen sonra babam anneme "Emredersiniz Efendim" dedi. Korkuyodum camı yumruklamaya başladım. "Çıkarın beni burdan!"Diye bağırmaya başladım. Ama kimsenin umrunda değildim. Babam son sürat yolda ilerliyordu. "Hayatı hareketli olmayan bi adama ne oldu da garipleşti" diye kendi kendime düşündüm. İstanbuldan çıkıp Tekirdağ yoluna girmişti babam. Bu yaşıma kadar İstanbul dışına çıktığını görmediğim aileme ne oldu böyle anlayamadım. Zaten o günkü hiçbirşeyi anlayamamıştım da neyse.
Babam arabanın yan aynasına baktı birşey farketmişti herhalde, iyice hızlanmıştı. Kaza yapmamız an meselesiydi. Bu arada babamın gördüğü şeyin ne olduğunu merak ediyordum. Döndüm ve arkaya baktım. İki tane araba bizi takip ediyordu. İçimden bildiğim bütün duaları okumaya başlamıştım.
Arkadaki arabalar iyice yaklaşmaya başlamıştı. Annem arabanın torpido kısmından bi silah çıkardı. Benim gözlerim fal taşı gibi açılmıştı. Anneme kısık bi sesle "Anne onu ne yapıcaksın"dedim. Annem hiç oralı bile olmadan oturduğu koltuk tarafındaki camı açtı. Arkadaki arabalara doğru ateş etmeye başladı. Bende korkudan iki büklüm olmuştum. Kulaklarımı sımsıkı kapatıyordum. Şimdiye kadar eli ufacık bi yara olsa çok dert eden annem şimdi eline silah almış ateş ediyordu, çok garipti. "Neden bir anda böyle oldu?" diye düşündüm. Bugün bana yaptıkları geldi aklıma Melek gibi kadın sanki bir anda canavara dönüşmüştü. Daha düne kadar yavrum kuzum diyen o annem şimdi sanki ben onun çocuğu değilmişim gibi bana davranıyordu. Artık annemi tanıyamıyordum. Babam da ondan pek farklı sayılmazdı. Bu arada arkadaki adamlar iyice arabaya yaklaşmıştılar. Babam "Efendim ileride kavşakta onları atlaticaz" dedi. Annem de "Tamam hızlı ol" dedi ve ateş etmeye devam etti. Ben hala şaşkındım. Kendi kendime "Ne efendisi ne bu ne ya" diyerek ağlamaya başlamıştım. O anda tam bi çocukca hareket yapmıştım. Ben ağlıyoken annem bi anda "Hazır ol kavşaktan döndüğün an bombaları atıcam" dedi babama. Babam bi anda direksiyonu kırdı ve annem de elindeki o yuvarlak top şeklinde ki şeyleri o arabalara doğru attı. Herhalde onlara bomba deniyordu. Silah ve patlayıcılarla ilk tanışmam da o gün olmuştu. Neyse iste o iki araba Bommm!! Diye havaya uçtu.
Annem ve babamda rahat bir şekilde yola devam ettiler. Annemi birisi aradı. Annem "Emredin" dedi. Telefondaki kimdi onu çok merak ediyordum. Telefondaki birşeyler dedi onları duyamadım. Annem de ona "Çocuğu 1 saat içinde getiriyoruz efendim" dedi. Sanki kendimi bi anda çukurda bulmuştum. Korkuyordum. Yüzümden soğuk terler akıyordu.
Okuduğunuz için teşekkürler
Yorumlarınızı bekliyorum :)