1. Saling Merindui

10.5K 61 0
                                    

5.15pm

Sebuah kereta meluncur atas jalan raya dengan kelajuan sederhana.Hujan di luar tidak menunjukkan ingin berhenti malah ia semakin lebat.Di dalam isi kereta tersebut,terdapat dua insan berlainan jantina dan juga bukan sepasang suami isteri.

"Awak nak bawa saya ke mana n?..tanya Fiza kepada bekas kekasihnya suatu ketika dahulu.

"Pusing2 sini je awak"...jawab Adam sambil melemparkan senyuman dan juga sempat menjeling ke arah perut Fiza yang semakin membesar dek kerana "perbuatan" suaminya..

"Awak jangan lama2 sangat pusing ni,saya tipu suami saya yang saya keluar kejap je dengan kawan beli barang"..kata Fiza pula.

Adam diam tidak berkata apa2,.hanya meleparkan senyuman sahaja dan sesekali menjeling ke arah Fiza..saat ini hati Adam sungguh berbunga2..mana tidaknya..dia seolah2 merasai yg dirinya masih lagi dalam percintaan bersama bekas kekasihnya dahulu.

Sudah lama mereka kenal sejak di universiti lagi..mereka berpisah atas sebab salah faham sedikit sahaja membuatkan Fiza memilih keputusan untuk buat hal masing-masing . Tetapi dalam masa yang sama mereka masih berhubung antara satu sama lain cuma tidak lah serapat dahulu.

Adam juga selalu menegur Fiza di laman facebook,kadang kala Adam memberi komen apabila Fiza memuatnaik gambarnya.Apa yang membuatkan Adam boleh keluar dengan Fiza sekarang ini?

.....................

Seminggu sebelumnya........


Satu hari..Adam ternampak satu posting Fiza di laman facebook dengan satu keping gambar dan captionnya ialah "mummy to be"..Waktu itu Adam seolah2 terkejut dan cepat2 Adam "private massage" dengan Fiza....

Adam: Salam Fiza..hai

Fiza: walaikumsalam..hai..amboi..berani ye pm tepi..selalu komen je..hehe

Adam: hehe..saja nak tanya khabar..best kan tak lama lagi jadi mummy?dah berapa bulan tu?baby sihat?

Fiza: dah masuk 7 bulan pun..baby ok je..mak baby pun ok jugak .hehe

Adam : bagus la kedua2nya ok (send emoji 😍)


Tiba2 Fiza teringat sesuatu. Apa yang Fiza teringat adalah ketika mereka dalam percintaan Adam pernah berkata kepada Fiza jika Fiza hamil,pasti akan nampak comel. Adam pernah mengusap perut kempis Fiza sewaktu dahalu dan asyik membayangkan bagiamana rupa Fiza saat hamil.

Fiza : amboi emoji tu...kenapa?hehe..awak tengok saya nampak comel ea..sebab dulu awak pernah cakap kalau saya hamil nampk comel.

Adam : hehe..betul la tu..awak nampak comel sangat..untung suami awak..boleh usap2 perut awak tu..saya je yang rugi..hehe

Fiza : yela suami saya untung,boleh belai2 usap2..hehe..awak tak rugi pun..awak kan dah boleh tengok rupa saya masa hamil yang awak asyik cakap2kan dulu tu

Adam : yela tu..saya boleh tengok je tapi tak boleh usap (emoji 😔)

Fiza : alololo..ciannya awak..takpe2 awak kawen nanti dapat usap yang isteri awak.

Adam tidak membalas chat tersebut. Adam menjadi murung dan menjadi gelisah..Hari2 Adam teringatkan Fiza. Adam buntu,tak keruan,tak tenang bila terbayang Fiza yang sedang membawa perut yang membengkak.

Berhari-hari Adam memikirkan bagaimana cara untuk bersama Fiza hanya untuk mengusap perutnya sahaja.Suatu hari Adam memberanikan diri untuk massage Fiza di facebook,Adam mengatakan ingin bertemu Fiza walaupun sekejap dan ingin merasai usapan di perut Fiza

PREGGOPHILEWhere stories live. Discover now