----
Bang!
Berkecai badan seorang lelaki tua itu oleh tembakan dari Hedeon. Sedikit darah terpercik dan terkena pada kemeja putih dan mukanya.
"не связывайся со мной, идиот." (Don't mess with me, idiot.) rungutnya, sebelum dia mengisi semula bullet baru ke dalam pistolnya lalu memasukkannya ke dalam poketnya. Kemudian dia hanya merenung mayat yang terbaring dilantai, berlumuran darah. Tanpa rasa simpati. Rasa puas ada lah.
Siapa suruh tak bayar hutang yang sudah bertahun-tahun itu? berjuta lagi tu.
Secara tiba-tiba, lelaki misterius muncul entah dari mana dan berjalan ke arah mayat itu.
Dialah Nicolai Bogdashha Adrik.
"Новый труп? Здорово."( A new corpse? Nice.)
Kemudian, dia terus memegang kaki mayat itu dan lalu mengheret mayat itu bersama denganya ke dapur. Agak pycho sebab dia selalu masak mayat yang sudah dibunuh oleh Hedeon or.. dia jumpa time kerja. Lepas tu, dia berilah makan anjing serigalanya dengan daging manusia tu. Ahli Forensik ni bukan kaleng-kaleng ya!
Manakala, Mikhail hanya tercengang di pintu bilik basement.
"Сумасшедший."(Crazy.) katanya perlahan sambil melihat adegan itu.
Nicolai yang mendengar kata-kata itu hanya tersenyum kecil, seakan-akan bangga dengan perbuatannya. Dia terus mengheret mayat itu dengannya menuju ke dapur sebelum dia mencampakkannya ke atas meja dan mengambil sebilah parang yang berada di bawah meja tersebut lalu menetak mayat tersebut.
Tak! Tak!
Hedeon hanya memerhati si Nicolai yang sedang menetak mayat tersebut tetapi iPhonenya tiba-tiba berdering, panggilan daripada Ivan. Hedeon terus mengheret butang hijau ke atas untuk menjwab panggilan itu.
"Yeah?"
"I found her." Ivan memberitahunya.
Hedeon hanya diam sekejap sebelum dia menjawab. "Good, keep your eyes on her and detect her, everywhere she goes."
Ivan mendengus kecil. "K."
"Good." Hedeon memotong dan terus mematikan voice call itu, kemudian dia perlahan-lahan dia tersengih kecil.
"Ifsha Maira... hm, that's supposed what Mr. Seiruss asked me to take care of ." kata Hedeon dengan nada rendah sambil merenung gambar si Ifsha Maira. Cantik. Comel. Siapa lagi kalau bukan anak buah Encik Seiruss?
Mikhail yang mendengar nama 'Ifsha Maira' hanya berdiam diri. Itulah anak murid yang diajar olehnya. Dia boleh tahu apa yang Hedeon tengah fikirkan. He sometimes had a weird obsession over small things...
Keesokan hari...
"Bosannya..." Ifsha mengomel dengan diri-sendiri sambil memandang ke arah siling. Ini baru hari kedua belajar di university ni, tiba-tiba rindu pulak nak balik Malaysia. Nak cari Freya pun entah kemana perempuan tu. Tengah mop laut kot agaknya.
Ruang kelas ini hanya dipenuhi dengan bahasa Russia... tidak mengerti satu pun perkataan. Ish! cakaplah english!
Dia hanya termenung... termenung...
Ifsha memusingkan kepalanya ke arah tingkap yang disebelah, ternampak seorang lelaki tinggi yang familiar . Eh.. Ivan? hantu galah yang dia kenal kat airport tu! Ifsha perasan dia bercakap dengan salah seorang daripada guru dia. Rurik Mikhail'a Fyodor. Guru yang selalu ceria, agak garang but it's okay! at least dia supportive.
-
Mikhail yang perasan Ifsha menitip diaorang dari tingkap. "Hey kid! Focus on your studies! Not this ugly guy!" dia teriak, menyebabkan Ifsha terus pandang ke arah lain.
"не нужно злиться на своего ученика."(No need to get angry at your student) Ivan bersuara. "And who are you calling me ugly?" tanya Ivan sebelum dia mencubit telinga si Mikhail.
"Agh! stop- why are you always pinching someone when you're pissed!" Mikhail cuba untuk menarik tangan si Ivan dari mencubit telinganya tapi cubitan dari Ivan tu kuat sangat sampai nak tertanggal telinga bagaikan Ivan ialah malaikat maut bertopengkan manusia.
"Btw, tomorrow is our mission started. Don't be lazy. We're not playing in a kids playground." kata Ivan dengan tegas sebelum melepaskan telinga Mikhail.
"бля. ненавижу Хедеон." (F*ck. I hate Hedeon.) bebel Mikhail. "Dia ingat aku ni robot ke? Berkerja 24 jam? Eh! Aku ni cikgulah, penat-penat aku ke sini dari rumah aku yang jauh nak mampus lepastu ajar budak-budak uni tu!" bebel Mikhail lagi tapi dalam bahasa Melayu. Accentnya Allahu.. sama macam Accent India.
Macam mana Mikhail boleh bercakap dalam bahasa Melayu? Dulu Ivan pernah ajar dia. First word yang dia ajar tu ayat maki pulok dah.
Ivan hanya memerhati Mikhail membebel tak tentu pasal. Benci sangat dengan ketua lah tu.
"Oh satu lagi aku nak cakap." Ivan diam seketika. "Nicolai pun ada sekali." kata Ivan.
Tidak lama selepas itu, Ivan terus berlalu dari situ untuk ke kereta dia sebab ada kerja lain lagi nak buat daripada dengar Mikhail tu memekak je.
Mikhail yang mendengar apa yang Ivan sampaikan terus diam dan merinding. "F*ck." dia maki.
"I was thinking he'll take my corpse and cook it like he usually did to other corpses! Arghh!!" Mikhail hentak kaki seperti budak-budak sebelum pergi meninggalkan tempat itu.
Ifsha yang masih memerhati mereka dari jauh. Lucu la tengok cikgu fizik dia tu. Walaupun dia tak dapat dengar perbualan mereka, dia tahu ada sesuatu yang penting dibincangkan. Ifsha dapat membacanya melalui ekspresi Mikhail.
A body language scanner!
----
sorry for late publishing! pls vote and comment for the next BAB! 🤍
YOU ARE READING
BRATVA'S
Fanfiction"Little Penguin." - Hedeon Markov Fadeauska "Hantu galah Russia!" - Ifsha Maira (I changed it a bit)