Dzień dobry!
Pomysł na tę "książkę" zrodził się w mojej głowie z połączenie ";" - jednej z moich publikowanych prac - oraz wyznania, w które wierzę, czyli katolicyzmu. W dużej mierze jest to zasługa tejże aplikacji
, która ma coś takiego, jak "Werset dnia". Większość zawartych tu cytatów biblijnych będzie pochodzić właśnie stąd. W innych przypadkach wskażę źródło. Sama Biblia należy do domeny publicznej, jeżeli chodzi praw autorskich.
A co właściwie można tu znaleźć?
Przytaczanie słów, które w jakiś sposób nawiązują do wiary. Zdarzenia, dzięki którym czuję obecność Boga. Trafne powiedzenia. Pewnie częściowo moje własne przemyślenia. Wszystko, co tutaj będzie, postaram się tworzyć w zgodzie z sobą. Brak mi jakiekolwiek teologicznego wykształcenia, lecz są rzeczy, które się zwyczajnie czuje. Postaram się je zawrzeć.
Jestem otwarta na dyskusje. Nie chcę, żeby ta publikacja miała jakieś ograniczenia co do wiary czy też niewiary przeróżnych osób. Jeżeli zdanie, z którym się nie zgadzam, zostaje wyrażone z szacunkiem, nie widzę problemu. A szacunek uważam za rzecz, która powinna być naturalna i przychodzić z łatwością. Mam nadzieję, że społeczność wattpada myśli w ten sposób częściej, niż twitter :'-)).
Części mam nadzieję wstawiać przynajmniej raz na tydzień. Na razie mam zapas rozdziałów, zobaczymy, jak się rozwinie.
Zaczynam tu wstawiać dwudziestego szóstego sierpnia. Nie bez powodu. Tego dnia w 1990 roku narodziła się święta Teresa z Kalkuty, będąca moją patronką. To właśnie jej imię wybrałam na bierzmowanie. Co prawda jej wspomnienie przypada na piątego września, w rocznicę jej śmierci, jednak obawiam się, że na początku września mogłabym to przegapić, bo mam zaplanowanych parę rzeczy.
Mam nadzieję, że lektura będzie satysfakcjonująca i interesująca. Zapraszam!
CZYTASZ
;po duchowemu
SpiritualCytaty z Biblii i więcej. Mam nadzieję, że decyduję się na publikację tych inspirujących, pocieszających, mądrych, które z łatwością trafiają do serca. Nie zawsze mi się to uda, lecz warto próbować. Uważam, że Pismo Święte ma w dużym stopniu uniwers...