~ the morning after

49 3 1
                                    

Janna pov:
Ik rek me uit, en kreun terwijl ik dat doe. Ik doe mijn ogen langzaam open en de zon schijnt direct in mijn gezicht door de gordijnen heen. Ik weet even niet waar ik ben, maar dat veranderd snel als ik iemand naast me hoor. Ik draai me om en zie Rutger, ook hij heeft zijn ogen open. "Hey" zeg ik "hai" krijg ik, "vond je t gezellig?" Vraag ik "mhmm" "ik ga ontbijten" zegt Rutger en staat op. Grijpt zijn kleren van de grond, versteld blijf ik achter als hij de deur dicht gooit. Ik schud het van me af, het is ochtend iedereen heeft een ochtend humeur, toch? Na even woelen stap ik ook uit bed en grijp ook ik blijf kleren van de vloer. Als ik mezelf heb gecheckt in de spiegel loop ik naar beneden, daar zit Rutger. Buiten met een yoghurtje, tegenover hem staat er nog één. Ik ga tegenover hem zitten, "dus.." zeg ik, hij zegt niks en staart naar zijn telefoon. Het hele ontbijt is het stil, gewoon stil. "Ik ga naar huis" hij knikt en pakt de bakjes van het tafeltje. Hij loopt met me mee, "doei Lara. Ik zie je later" "ik heet Janna" "eh, ja sorry klopt. Tot ziens Janna" zegt hij terwijl hij achterop zijn hoofd krabt, ik loop naar het dichtstbijzijnde bus station. Ik woon ook in Utrecht alleen iets verder weg van Rutger. Ik denk over alles na, de club, de bus, de nacht en the morning after. Hij was so klef gisteren, of wou hij gewoon zijn gevaarte ergens in? Had hij gewoon lust? Als ik mijn woonplek een beetje herken klik ik op het stop knopje. De deuren van de bus gaan open en ik wens de buschauffeur nog een fijne dag. Ik loop nog een klein stukje naar mijn huis, maar niet veel later plof ik op mijn eigen zachte bank. Ik zucht even, zal ik Rutger opzoeken op Instagram? Ja fuck it, ik pak mijn telefoon uit mijn zak. Ga direct naar Instagram en zoek op Rutger, maar ik krijg Russo... Russo? Hij heeft enorm veel volgers, ik laat mijn ogen over zijn Instagram glijden en zie een link, die lijd naar een YouTube kanaal en waar ik snel van achter kom dat dat zijn YouTube is. Hij is dus YouTube? Lekker Janna... afgewezen door een YouTuber. Ik ga terug naar Instagram en begin hem te volgen, ik klik op zijn dm.

U: hey, Rutger ik vond t gezellig gister :) x Janna

Ik leg mijn telefoon weg, maar krijg snel een bericht, even gaat er door mijn hoofd heen dat hij nu al heeft gereageerd maar die gedachte word al snel verstoord als ik "ANNA" groot op mijn scherm zie staan. Ik klik op de naam

Annaatje🩷: hoe was het met je loverboy? Wilde nacht gehad?

Ik grinnik maar moet ik het echt vertellen? Dat het gewoon een flop was?

U: annaaaa.... Het ging goed, en wild was het zeker.

Ik zie een melding van Instagram boven komen. Die direct mijn aandacht trekt. Ik klik er natuurlijk meteen op

Rutger van eck: hai Janna, ik vond het ook gezellig. Alleen het was eenmalig.

Het voelt alsof al het bloed naar mijn enkels stroomt. Dit was het dan. Of toch niet?

___________________________

Oehh!!! Gaat dit nog goed komen?

Onder invloed // Russo Where stories live. Discover now