Queen membuat muka bosan apabila mendengar ibunya membebel tanpa henti sejak wanita itu tiba tadi. Luna pula suda membuat muka jengkel dengan perangai ibu Queen.
"Dengar ke tak ni? You tau tak you dah buat masalah besar sekarang ni?"
Queen mengerutkan dahinya. Apa lagi ni? Yang lain hanya memandang dan memasang telinga dengan apa yang hendak dikatakan oleh Avia.
"Apa?" soal Queen.
"Gossip pasal you tersebar tahu tak! You memang pernah ada relationship dengan Zack tu hah? Yang bodoh sangat ni kenapa? Orang luar kutuk anak i ..diorang siap kata memang padan dengan muka you pilih boyfriend macam tu! Datuk pun sampai tak tahu nak jawab apa dengan media! Muka mummy dengan daddy nak letak kat mana?" Avia mengibaskan tangannya ke wajahnya.
Queen mengeluh kasar. Wajah ibunya itu dipandang jengkel.
"So you lebih pentingkan maruah korang dengan Datuk daripada anak sendiri?"
Avia bercekak pinggang. Matanya dijengilkan memandang anak daranya itu. Kecik besar kecik besar je aku tengok!
"You jangan lupa tentang Datuk , Queen. Bila-bila masa je dia boleh buang kita dari family tu" katanya mendatar.
"Oh..don't worry. I never ever forgot about that old man" jawabnya pula. Kedua lengannya santai disilang ke dada sambil membalas pandangan ibunya.
"YOU----"
"MOM! STOP IT!!"kali ini mereka dikejutkan dengan kedatangan Que Xander secara tiba-tiba.
Mulut Luna terlopong. Tangan kirinya memegang lengan Alicia sebelum digoncang agak kuat . Teruja dengan kedatangan Que secara tiba-tiba.
"Queen masih tak sihat. Can you please aware with her condition?" katanya tegas.
Avia memandang kedua anaknya itu silih berganti sebelum mengeluh kasar. Dua kembar ni sama je!
"Baguslah you dah balik Que. At least ada tengokkan anak dara i sekor ni. Make sure inform i kalau budak keras kepala ni ada buat benda out of control lagi lepasni"sejurus itu beg tangannya dicapai dan dia melangkah keluar dari bilik tersebut.
Que , Reanna dan Luna menghelah nafas lega. Alicia pula menggelengkan kepalanya. Manakala Qiara dan Rose memandang ke arah Queen. Jelas wajah sebal gadis itu dengan ibunya.
"Dah. Tak payah dengar cakap ibu tu. Macam kau tak biasa" Katanya sambil meletakkan beberapa buah plastik diatas meja katil.
Queen membetulkan duduknya. Matanya tertacap pada plastik yang berisi sushi yang berada ditengah. Sudah pasti kembarnya itu yang membawanya tadi.
"Nak makan?Jap" Reanna maju sambil membuka bekas makanan tersebut.
"Nak suap ke makan sendiri?" soalan bodoh Reanna.
Queen memandang jengkel kearah gadis itu. Reanna tersengih sedikit sebelum memberi setapau sushi beserta chopstick kepada Queen. Tahulah Queen ingin makan sendiri. Disuap? No and never.
"Aku gerak dulu. Lepasni ada latihan dengan coach" pamit Que.
"Awalnya" sampuk Luna. Que senyum segaris.
YOU ARE READING
Mrs Hay! - She Born To Be Mine!
ActionSebuah cerita mengisahkan tentang bagaimana mereka menyelesaikan masalah yang membelenggu diri masing-masing. Kejadian 7 tahun lalu masih menghantui mereka. Siapa yang dapat melupakan hal itu? Tidak semudah itu. Kejadian itu membuat Queen Xaviera te...