Autor: Herring_the_writer
Tytuł opowiadania: W ciemno
Opowiadanie zdobyło miano "złotej perły" w drugiej edycji konkursu "Obrazy słowem malowane".
Obraz: Taras kawiarni w nocy
Opinie jurorów:
„Prosta i lekka opowieść o randce w ciemno, sytuacji znanej w zasadzie wszystkim, ale zaserwowanej w sposób, którego ludzie raczej nie oczekują. Lekkie dialogi sprawiają wrażenie naturalnych do tego stopnia, jakby czytelnik siedział przy stoliku obok i wszystko widział oraz słyszał. Obawy, przemyślenia i wszelkie uczucia oddane zostały w sposób trafny, nieprzerysowany oraz niezwykle oczekiwany, zwłaszcza w przypadku prawie (...)(usunięto, aby nie zdradzać szczegółów) Moniki".
„Opowiadanie pokazuje, że najprostsze rozwiązania bywają najlepsze. Od początku dobrze jest budowany charakter bohatera, głównie przez jego czyny, doceniam to. Nawet chusteczek nie ma. Nie te czasy na grafikę cyfrową, internet, sztuczną inteligencję i jazdę samochodem, ale to tylko inspiracja. Bardzo ładne budowanie klimatu i emocji. (Usunięto, aby nie zdradzać szczegółów) bohaterki bardzo pasuje do obrazu. Brak suchych opisów, wszystko ma sens. Mój faworyt, mimo że miejsca z obrazu nawet tu nie ma, jest zaledwie wspomniane i to jako wyobraźnia".
„Tym razem bohaterowie siedzą w kawiarni – zestresowany Marcin czeka na swą lubą, którą poznał przez Internet, a to ma być ich pierwsza randka. Kobieta poprosiła, aby spryskał się konkretnym zapachem perfum, co z początku było dziwne, ale gdy przyszła – wszystko stało się oczywiste. To opowiadanie przede wszystkim prezentuje jedną z poważnych barier, której wielu ludzi by nie przekroczyło. Wejście w związek z osobą niepełnosprawną (w tym wypadku (...) [usunięto, aby nie zdradzać szczegółów] jest niezwykle trudne, ale Marcin wydaje się chętny do podjęcia ryzyka. Zdenerwowanie mężczyzny, a także późniejsza niezręczna atmosfera były niemal namacalne. Opowiadanie czytało się lekko i przyjemnie, a także z nieukrywaną ciekawością, jak dalej potoczą się losy bohaterów. W takich chwilach człowiek żałuje ograniczenia jedynie do tysiąca słów, bo śmiało przeczytałabym całą książkę o tej parce".
„Autorka stworzyła historię, która przenosi nas w magiczny wieczór, pełen subtelnych emocji i oczekiwań. Atmosfera spotkania Marcina i Moniki w kawiarni jest niezwykle żywa i ciepła, a jednocześnie ma w sobie coś tajemniczego – dokładnie tak obraz van Gogha. Opowiadanie łączy w sobie delikatność ludzkich uczuć z opisem miejsca, które emanuje blaskiem i spokojem. Dzięki temu, czytelnik może niemal poczuć światło ulicznych lamp i usłyszeć dźwięki towarzyszące temu wieczornemu spotkaniu, odbywającemu się na skąpanym w kolorowych światłach – tarasie kawiarni".
⭐️
Jeszcze raz wielkie gratulacje :)
Link do opowiadania w komentarzu :)
CZYTASZ
ZŁOTA LISTA AUTORÓW I ODKRYWCÓW od #pisarskiWattpad
DiversosZnajdziesz tu autorów i ich dzieła, a także osoby, które je odkryły i poleciły w ramach różnych akcji dostępnych na tym koncie :) Znajdą się tutaj wszelkiego rodzaju dzieła (z większym i mniejszym zasięgiem i o różnej tematyce), a także godni polec...