Happy reading 🍂
◇◇◇
'Latihan akhir.'
◇◇◇
Gopal bernafas dengan terengah-engah. "Kenape kite asik datang kat gua ni? Bukannya die tumbuh rambut pun." ujar Gopal mendorong wajah King kang kong kearah Boboiboy yang sam terengah-engah. "Kalau kite tak periksa.. macam mane nak tahu kan?" ucap Boboiboy mendorong tubuh King kang kong kebelakang. "Yang aku tahu satu je. Kite ni asik gagal! Gagal! Gagal!" jawab Gopal didengar oleh Hang kasa yang duduk dibatu depan mereka.
"Mane tahu kamu gagal?" tanya Hang kasa turun dari duduknya. "Haih tok yang kate kami gagal dalam latihan kan?" ujar Boboiboy memberitahukan Hang kasa kalau-kalau kakek tua itu terlupa atau gejala pikun nya timbul.
Flashback on:
"Gagal!"
"Gagal!"
"Gagal lagi!"
"Menggagalkan!"
"Lu——"
"Lu? Lulus ke?!"
"Lo—ser~!!"
Flashback off
"Hah tok, dah tak inget ke?" tanya Boboiboy. "Itulah yang kamu tidak paham. Kamu mungkin gagal dalam latihan tetapi latihan itu tidak gagal dalam melatih kamu!" nasihat Hang kasa membuat Boboiboy menggaruk kepalanya bingung. "Er.. ape maksud tok? Tak faham lah."
"Haah tak gagal dalam kegagalan yang menggagalkan?" angguk Gopal setuju.
Hang kasa menghela nafas lelah lalu berbalik menghadap mereka. "Haih cube kamu tengok ni..." Tiba-tiba ia melemparkan piring dari bahan khusus kepada Boboiboy dan Gopal yang berhasil mengelak membuat piring-piring tersebut meleset dan mengenai King kang kong yang ada dibelakang.
"Ape ni tok! Kenape serang kiteorang?!" kesal Gopal. "Kamu tak perasan ke?" tanya Hang kasa membuat Boboiboy menyadari sesuatu. "Hah! Sa–saye dah perasaan! Tok—" Gopal tiba-tiba muncul didepan Boboiboy membuat sang empu menghentikan kalimatnya. "Tok duduk sorang tapi banyak pinggan!" Ucapnya, Hang kasa menatap bingung.
Boboiboy mendorong kepala Gopal yang berada didepan nya. "Ish bukanlah! Kite, kite dah semakin tangkas!"
"Hah perasaan pun. Sekarang dah paham?" Boboiboy mengangguk. "Paham tok! Ketangkasan dan ketepatan kami meningkat itulah tujuan sebenar latihan ni."
"Bagus. Sekarang tok nak tengok adekah kamu cukup pantas untuk dapatkan kristal ni dari tok!" ucap Hang kasa memperlihatkan tongkat kayu miliknya yang memancarkan cahaya hijau dari kristal diujungnya.
"Hehe baiklah!" ucap Boboiboy semangat. "Jika kamu berjaye. Kamu dikire lulus kesemue latihan ni." ujar Hang kasa membuat Boboiboy semakin bersemangat dan mengajak Gopal untuk berkerja sama mengambil kristal tersebut tetapi....
"Saye masih tak paham lah. Gagal menggagalkan kegagalan?" tanya Gopal pada dirinya sendiri sambil duduk diatas batu. "Kau duduk situ sampai paham." ucap Hang kasa malas.
Boboiboy terkekeh lalu berpecah menjadi tiga dan mulai berusaha mendapatkan kristal Hang kasa. Dari mulai memanah dengan panah es, menyemburkan api, mengeluarkan golem tanah dan melemparkan cakra api sampai Hang kasa terdesak dan bersembunyi dibalik batu yang ternyata didepannya sudah ada Gopal yang tertawa.
"Hai tok. Tembakan biskuit tongkat!" Gopal menebak tongkat tok kasa menjadi biskuit rapuh membuat kristal didalamnya terlempar keluar.
"Kristal tok!! Tidak!!" Teriak tok kasa saat kristal meluncur kebawah dan masuk jurang. "Dapatkan kristal tu Boboiboy!" teriak Gopal dan dengan cepat Boboiboy Gempa serta golemnya melompat untuk mengambil kristal itu diikuti Hang kasa yang sama melompat untuk mendapatkan kristal nya.
KAMU SEDANG MEMBACA
Boboiboy Galaxy Movie 2 メ Reader || Revealed ✔
Fanfiction"Aku akan merubah takdir.....Berharap dapat memliki akhir yang bahagia dikehidupan ini...... ".......Bersama denganmu......menuju akhir kita berdua...." __________________________________________________ Boboiboy Movie 2 メ Reader Penulis : malazz_ar...