***

4 1 0
                                    

W odległej krainie, pośród wzgórz porośniętych gęstymi lasami, żył król, który był znany z mądrości i sprawiedliwości. Jego królestwo kwitło, a ludzie cieszyli się spokojem i dostatkiem. W zamku, pośród wielu dzielnych rycerzy, był jeden, który wyróżniał się nie tylko odwagą, ale i talentem, który rzadko spotyka się u wojowników. Był on poetą.

Rycerz ten, choć waleczny na polu bitwy, miał duszę wrażliwą na piękno świata. Po powrocie z wypraw, zamiast oddawać się ucztom, szukał samotności, aby spisać swoje myśli na pergaminie. Jego wiersze były pieśniami chwały, pełnymi odwagi i mocy, ale też subtelnymi opowieściami o miłości, smutku i marzeniach.

Król, dostrzegając w nim coś więcej niż tylko rycerską biegłość, często zapraszał go do swojej komnaty, gdzie słuchał jego poezji. Władca cenił te chwile, bo słowa rycerza były niczym pieśń serca, która niosła ukojenie po trudach dnia. Rycerz pisał o walce, ale też o życiu, jakie toczyło się z dala od zgiełku bitew – o prostych radościach i smutkach, które były bliskie każdemu człowiekowi.

Pewnego dnia, król poprosił go o napisanie poematu, który opiewałby całe królestwo. Rycerz przyjął to zadanie z powagą i przez wiele dni pracował nad dziełem. Jego słowa płynęły prosto z serca, opisywały piękno ziemi, mądrość króla i odwagę ludu.

Gdy poemat był gotowy, rycerz odczytał go przed królem i dworem. Cisza, która zapadła po jego słowach, była głęboka i pełna emocji. Król podziękował mu z serca, mówiąc, że dzięki jego słowom królestwo zyskało coś więcej niż tylko siłę miecza – zyskało duszę.

Od tej pory rycerz poeta stał się legendą. Jego wiersze przekazywano z pokolenia na pokolenie, a pamięć o nim trwała długo po tym, jak przestał dzierżyć miecz. W krainie opowiadano sobie historie o dzielnym wojowniku, który umiał nie tylko zwyciężać w bitwach, ale i dotykać serc ludzi swymi słowami. A król? Król wiedział, że prawdziwa moc jego królestwa leży nie tylko w sile zbrojnych ramion, ale i w pięknie, które można znaleźć w słowie.

To już koniec opublikowanych części.

⏰ Ostatnio Aktualizowane: Aug 21 ⏰

Dodaj to dzieło do Biblioteki, aby dostawać powiadomienia o nowych częściach!

Bajki tom.1Opowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz