permulaan yang tiada titik.

10 1 2
                                    


Kelopak mata lentik seorang gadis mengerjab perlahan, dia bangun mengumpul nyawa selepas bangun dari tidur lenanya semalaman penuh.

" Hoaaaaammm" Luas mulut perempuan itu menguap. Tak reti agaknya nak tutup mulut.


Tenenettt..tenenenet....tenennet...


Bunyi deringan telefon, dia melihat layar telefon..huhh rupanya si markonah niee yang call.

Jari jemari lentik perempuan muda itu menjawab panggilan telefon tersebut.

Jelas wajah-wajah gadis sebaya dengan nya terpampang di layar handphone nya.

" Dah kenapaa call pepagi butaa niiii" rengek gadis itu menguling badan di katil. Tapi masih memegang telefon bimbitnya itu.

" Aku just nak spill the teaaa aje, kau tau tak..si bidin?" Gadis bermata sepet dan berkulit putih yang bernama 'Khaila zasmienaa' . Gadis berketurunan campuran melayu dan china .

" asal pulak dengan bidin tu? Kacau kau ke" balas aku.

Beberapa suara mengelak sakan melihat wajah cemberut khaila. Aduhh comel betul la cina bukit ni.. khaila ni kalau dah bercakap, memang susah berhenti. Tapi kalau dah diam, haru pulak dunia ni nanti.

" si bidin tu la wei, minat dekat si laila. Aku pun terkejut...tetibe aje jantan tu..." ujar khaila dengan wajah bersungguh-sungguh nak bercerita. Dengan riak muka dah macam tengok drama korea amoy ni...haha

" Lah? Okay la tuu, bidin tu pon handsome apa??" Balas aku dengan bibir mengukir sengih dua puluh sen.

" kepala kau handsome. Muka spek orang rohingya macam tu handsome tang mana nya?....tak rela lah aku laila dengan dia!!" Suara perempuam yang sejak tadi off camera itu memekik keras. Lansung sahaja membuka camera memperlihatkan wajah rupawan nya itu.

Dia bernama hannie syafaera seorang perempuan yang suka nampak cool.

" Weh, korang jadi kan balik kampung? Jumpa di area sekolah lama . Canna?" Tanya Perempuam yang memakai tuala hijau di atas kepala. aisyah sumayyah.

" jadi laa. Aku dah ada di kampung ni. Semalam habis flight ,terus lajak atas high away. " balas diana sofea.

" Weh bateri handphone aku otw gone nie, aku off dulu ges yaa" suara yang agak serak gadis cantik bernama
Allea azeynara. Menerpa masing-masing pendengaran.

" haaa memang! hang tu memang selalu lagutu dah. Tak pa la, jumpa nanti gaiss, aku pon ada kerja nak siapkan. " balas khaila dengan berakhir bebelan handalan khaila kesayangan allea.

Dan sofea pun bersiap untuk menjalani hari-harinya seperti selepas pulang dari Australia. Hari berjalan dengan lancar seperti biasa, kelima gadis dengan berbagai karenah unik mereka mula menjalani kehidupan dewasa.

Bersambung........hehe


diari 5 kuntum bunga indah..Where stories live. Discover now