"Har du flickvän?"
_________________
Kaitos perspektiv.Jag tittar snabbt upp på Freddie och sedan ner i maten igen. Jag känner att jag är varm om kinderna och antar att jag rodnar kraftigt.
Varför frågade han det egentligen? Vad ska jag säga? Ska jag ljuga? Eller ska jag säga som det är? Att jag är gay och är singel? Att ingen någonsin älskat mig?"Nej, hade en förut.. Sandra. Men när jag flyttade gjorde vi slut så nej, ja är singel.."
Jag blir själv smått förvånad av att jag lyckades ljuga så där.
Undrar om det ens var trovärdigt? Att jag, ensamma, tysta Kaito, skulle haft en flickvän? Inte direkt.._______________
Freddies perspektiv.Så fort han säger hennes namn, HENNES namn, så dör mitt leende och jag kollar ner i maten. Jag klistrar sedan på ett fejkat snett leende och tittar upp på Kaito.
"Okej"
Så han är straight.. Vafan Freddie det är du med! Eller..?________________
Kaitos perspektiv.Jag pustar lättat ut över att Freddie trodde på mig och inte frågade en massa frågor. Jag tittar sedan upp från min tomma tallrik och sedan på Freddies tallrik som nu nästan är tom. I tystnad sitter jag kvar en stund och väntar på att han ska äta klart. När han väl är klar öppnar jag försiktigt munnen.
"Ska vi gå..?"
________________
Freddies perspektivJag ler ett stort leende mot Kaito och nickar, sedan reser jag mig upp och han gör desamma. Jag tar upp mobilen från bakfickan för att kolla vilket ämne vi ska ha: Matte. Mitt leende dör återigen ut när jag kommer ihåg att vi ska ha prov. Jag suckar tyst och drar med mig Kaito till korridoren där salen är. Kaito tittar på mig med en förvirrad blick och jag slår mig ned på en bänk utanför klassrummet. Han gör desamma och har fortfarande blicken fäst på mig.
"Matte prov.." Säger jag och suckar återigen. Jag ser hur även hans leende dör ut och jag skrattar sedan torrt till.
_________________
Kaitos perspektiv.Jag sitter nu i klassrummet bredvid Freddie och väntar på att vi ska få proven. Matte prov..perfekt första dag..Not. Vi får proven och jag börjar på första sidan. Det är iallafall geometri, så det är ganska lätt. När jag äntligen är klar är det ungefär 7 minuter kvar och jag går fram till katedern och ger pappren till läraren. Jag går sedan tillbaka till bänken och sätter mig tyst ned.
_________________
Freddies perspektiv.När Kaito är klar sätter han sig ner bredvid mig igen och jag börjar få smått panik. Nu är det bara 5 minuter kvar och jag har bara gjort halva. Det var geometri, men inte lätt geometri, utan jävligt krånglig. När läraren säger att tiden är slut lägger jag ner pennan på bordet. Jag tittar på pappren och ser att jag inte ens hann börja på sista sidan.
________________
Kaitos perspektiv.När lektionen är slut ställer jag mig upp och går sakta ut med Freddie efter mig. Jag sätter mig på närmaste bänk i korridoren och Freddie gör sedan detsamma. Han kollar på klockan och börjar le.
"Vi slutar nu, vill du hänga med hem till mig eller nått?" Jag blir smått förvånad av hans ord men börjar sedan le stort.
YOU ARE READING
-Everybody Hates Me. Everybody Loves Me-
Teen FictionKaito är en 14:årig kille som ska börja 8:an i en ny skola. Han är väldigt tystlåten av sig, klär sig i mörka kläder och är gay. Annorlunda med andra ord. Freddie, en 15:åring som börjar i 8:an. Han är en utåtriktad och omtänksam kille som dom fle...